Režie:
Jon S. BairdScénář:
Noah PinkKamera:
Alwin H. KüchlerHudba:
Lorne BalfeHrají:
Taron Egerton, Mara Huf, Miles Barrow, Rick Yune, Nikita Jefremov, Toby Jones, Aleksey Shedko, Natalia Gonchar, Oleg Štefanko, Roger Allam, Anthony Boyle (více)Obsahy(1)
Příběh o tom, jak si jedna z nejpopulárnějších videoher na světě našla cestu k hráčům po celém světě. (mikki089)
Videa (1)
Recenze (234)
No jo, taky jsem Tetris hrál od rána do noci. Popravdě jsem netušil, že měl tak pohnutý osud. Baird a spol. dokázali z historického exkurzu udělat neuvěřitelně zábavný film. Chytře přizpůsobili události tak, aby snímek neztrácel tempo a dokonce tam propašovali i automobilovou honičku z ušetřených peněz za geniální pixelové vsuvky. Dobré nápady neznají hranic. ()
Za osmibitovou klasikou je zabava s krasnym vizualem a s hudebnim doprovodem pocitacovych her z 80. let, ktery ucinkuje zabavne. Taron Egerton je vynikajici. Uvidite obchodni smlouvy a etiku obchodovanu, licence, korporatni spionaz, smlouvy, podezirani, kapitalismus versus socialismus, studena valka, podezirani... ()
No jo, Tetris... Vzhledem k zemi jeho původu dnes už pro uvědomělé pochopitelně Tetriss, že? Nějak jsem si nedovedl představit, že by mě mohl bavit film na toto téma, ale ukázalo se, že když se dá dohromady schopná parta tvůrců, uběhnou dvě hodiny jako nic. Navíc jsem měl po celou dobu pocit hraničící s jistotou, že se tahle partička nebrala příliš vážně, proto jsem si dokázal bez připomínek užít i scény, které byly notně přitažené za vlasy (a že jich nebylo málo). Šlo o pohodovou, vtipnou záležitost; o to víc mě překvapilo, jak moc tvůrcům vyšla ta tísnivá, paranoidní atmosféra v Sojuzu. Tam se snímek náhle změnil v napínavé, mrazivé drama (až na ty výše zmíněné úlety). Za mě šlo o velmi povedený film, doplněný o parádní grafické předěly a o tolik známé zvuky (jaká nostalgie...), u něhož jsem se opravdu bavil. / Poučení: Člověk s vizí bývá mnohdy nebezpečný sobě i svému okolí. ()
Na první pohled by mě nenapadlo, že hra jako Tetris bude skrývat takový příběh. Ne o jeho vzniku, ale o tom, jak se rozdistribuoval do celého světa. Perfektní, dynamická režie, originální nápady. Bavilo mě to od začátku do konce. Takhle má vypadat v dnešní době natočené čiré dobrodružství. 8 bitové vizuální prvky pak dodávají filmu na nápaditosti a všechno ostatní je k tomu naprosto poctivě odmakáno – hudba, herecké výkony, socialistická atmosféra osmdesátkové Moskvy. K tomu se dozvíte i pár insider informací z vývoje počítačových her. No, co víc si fanoušek počítačových her má přát? ()
Waw, popravde som ani len netušil, že Tetris vymysleli v ZSSR - a ten príbeh, ktorý sa skrýval za jeho licencovaním a rozšírením do celého sveta je fakt pozoruhodný. Aj keď to miestami pôsobilo fakt až príliš zdramatizovane za každú cenu, tak sa počíta výsledok, a ten sa mi po scenáristickej stránke naozaj páčil. Rusi sa s potenciálnymi zákazníkmi celkom dobre zahrali a skúšali, kam až je kto schopný zájsť. Pôsobilo to až komicky, ale verím, že takáto "hra so slovíčkami" v zmluvách sa mohla skutočne konať. Ten koniec bol dosť prehnaný, v štýle Argo, a to už bol podľa mňa zbytočný extrém. Každopádne, zaujímavý príbeh a aj herecky veľmi dobre zvládnutý. 4* ()
Galerie (6)
Zajímavosti (20)
- V čase 00:37:30 můžeme vidět letadlo Bombardier Challenger 604 a jeho imatrikulaci G-FABO. Toto letadlo bylo vyrobeno až v roce 2001, více jak 10 let po událostech ve filmu. (Ed4)
- Prezident Nintenda Hiroshi Yamauchi nebyl nikdy náruživým hráčem videoher, proto požádal svého dvorního programátora Shigeru Miyamota, který pracoval na hrách jako „Super Mario“ a „Legend of Zelda“, aby vyzkoušel „Tetris“ a řekl mu, jestli je hra dobrá. O pár dnů později Miyamoto potvrdil, že „Tetris“ bude hit, protože „hry se nemohli nabažit sekretářky ani účetní“. (HellFire)
Reklama