Režie:
Jim HensonScénář:
Terry JonesKamera:
Alex ThomsonHudba:
Trevor JonesHrají:
David Bowie, Jennifer Connelly, Toby Froud, Shelley Thompson, Natalie Finland, Brian Henson, Shari Weiser, David Shaughnessy, Timothy Bateson, Frank Oz (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Šestnáctiletá dívka (Jennifer Connelly) má třináct hodin na to, aby překonala nástrahy nebezpečného, ale úchvatného Labyrintu a zachránila svého malého bratra, kterého kdysi na její přání unesl král Goblinů (David Bowie). (Bontonfilm)
Videa (1)
Recenze (243)
Labyrinth formálně navazuje na starší loutkové fantasy The Dark Crystal a je to hodně znát. Nicméně díky přímočaré zápletce a přítomnosti Davida Bowieho obliba Labyrinthu přetrvala. Dodnes jsou různé plány na pokračování v různých formátech, nedávno například vyšel v češtině stejnojmenný komiks, který pro změnu funguje jako prequel. Pro dnešní oči sice původní film hodně zestárl, ale jako ukázka vývoje žánru v 80. letech to určitě špatný zážitek není. ()
Je to docela fajn si po letech připomenout tuhle fantasy pohádku s písničkami Davida Bowieho, která ani po letech neztrácí své kouzlo. Nejvíc ze všech postaviček se mi líbil skřítek Hoggle a Ludo takové velké chlupaté dobračisko, kteří pomáhali dívce Sarah překonat cestu labyrintem, aby zachránila svého malého brášku a on nezůstal v zemi goblinů. ()
Pořádný mix rozporuplných dojmů. Je tu zajímavě vystavěný svět labyrintu plný všemožných kouzelných bytostí, ale prakticky neexistující motivace postav včetně hlavní hrdinky, u které se cíle a názory mění naprosto nahodile. Je to plné zajímavých nápadů a dost kreativní, ale hlavní hrdinka neprochází žádnou cestou k sebeuvědomění vlastních chyb, což by se od tohohle žánru dalo čekat. Je to sice pohádka a na svou dobu funkční, ale já vyrůstal na modernějších s komplexnějšími charaktery, takže jsem s tím naivním pojetím měl problém. Některé scén jsou naprosto geniální (jako třeba ta připomínající slavný Esherův obraz nebo jáma plná ruk), ale jsou tu i scény divné (jako třeba močál věčného smradu, ze kterého se neustále ozývají zvuky prdění). Loutky jsou skvěle nadabované, ale herci jsou zvláštní - David Bowie se neustále tváří a pohybuje, jako kdyby byl ve videoklipu a Jennifer Connelly ve většině scén otravně přehrává. Celé je to prostě plné pro a proti, ze kterých to z průměru tahá poselství závěrečné scény, že každý z nás potřebuje menší únik do své fantazie, ale ani ta to u mě na čtvrtou hvězdu nevytáhla. Líbilo se mi to, nenudil jsem se, ale na vyšší hodnocení to nevidím. Silné 3* ()
Pri Labyrinte mi je trošku ľúto, že som ho nevidela v detstve, určite by ma okúzlil ešte viac. Ale aj dospelom veku viem stále oceniť roztomilé príšerky, tak typické pre roky 80-te a hlavne Davida Bowieho, ktorého postupne začínam mať rovnako rada ako herca ako aj speváka. So svojím charizmatickým vystupovaním, hlbokým hlasom a pre neho typickým extravagantným výzorom sa na rolu kráľa goblinov hodí dokonale. ()
Tak nakonec celkem nic moc. Jim Henson se určitě vyřádil, ale příběh trošku pokulhává...přitom z myšlenky sobecké holky, co si musí projít peklem, aby pochopila, že není ta nejdůležitější, by se dalo vykřesat víc. Tragický je ovšem Bowie, který je herecké prkno, ale může se tu předvádět v upnutých kalhotech. ()
Galerie (91)
Zajímavosti (17)
- Sova v úvodních titulcích je vytvořena pomocí počítačové animace a jde o první takto vytvořené zvíře pro celovečerní film. (HellFire)
- Pro roli krále goblinů bylo zvažováno hned několik hudebních hvězd. Šlo o Michaela Jacksona, Prince, Micka Jaggera a Stinga, kterého režisér Jim Henson preferoval. Nakonec se však rozhodl roli nabídnout Davidu Bowiemu, který byl velkým idolem jeho dětí. (Kiisaki)
- Scéna ke konci filmu odehrávající se na schodišti je inspirovaná slavnou litografii (kamenotiskem) nizozemského umělce M. C. Eschera, který je znám pro své obrazy optických klamů a fyzikálních paradoxů. (KillHurt)
Reklama