Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(6)

Obsahy(1)

„Je to příběh o střetu hodnot, kdy rodině vezmou dítě kvůli nepatřičnému jménu,“ vysvětluje režisér Dan Wlodarczyk. Název minisérie odpovídá netradičnímu jménu dítěte, které trápí místní sociální pracovnice. Další příběhy alternativních rodin, převážně z přelomu milénia, byly často převyprávěny a upraveny médii. Série tak pokládá univerzální otázku – kde končí osobní svoboda člověka a kde začíná společenská norma? Dá se vůbec dnes žít mimo daný systém? (Febiofest)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (63)

Biousek 

všechny recenze uživatele

Po hodně dlouhé době česká tvorba, kterou jsem si užil. Bohužel to mělo své chyby. Líbila se mi snaha autorů k příběhu přistupovat s nadhledem a zbytečně nenavádět diváka ani jedním směrem. Nicméně “zlých” lidí okolo ústředního ezopáru bylo opravdu podivně hodně. Mít to o dva díly méně a lepší konec, tak bych se to nebál označit seriálovým počinem roku (českým samozřejmě). ()

netahlo 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Skoda slabyho finale, jinak by to bylo s cistym svedomim na ctyri hvezdy. Nova je na dobry ceste, takhle by to slo. Vyhrady mam k Petre Buckove, tam bych si dovedl predstavit jinou herecku. Ale zase je pravda, ze zadny poradny momentalne nemame. Nejvetsi pozitivni prekvapeni - vynikajici vykon Zilkove! ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tahle ruina, tedy tohle půvabné místo si je našlo samo. Magistra, která nehodlá do školáčků nic natloukat a která kuchtí karbanátky z lebedy, a zemědělec, který nehodlá přihlížet, jak jeho kolega řeže krávy. Nechtějí chodit do práce, protože věří, že si vše sami vypěstují (ale pro státní dávky ruku natáhnou). Žádný spěch, žádná chemie, technologie či permanentní tlak na výkon, ještě navíc s výhledem na malebnou šumavskou krajinu. Prostě žít po svém a mimo zavedené společenské struktury. A otěhotnět na čerstvém vzduchu a bez pesticidů tady prostě půjde snáz. Jenže všechno to začne problémem se studnou a nočními rituály u ohně. A následně i jménem, které své dcerce vybrali. A už to jelo. Na dveře rodičů vyznávající alternativní životní styl zabouchá policie, odbor sociálních věcí, soudní vykonavatelka… S párem Pavlou a Karlem sympatizujeme víceméně jen proto, že na ostatních postavách nic sympatického není (až na výjimky, třeba sestru v kojeneckém ústavu), některé jsou až na hraně parodie. Ústřední duo je po herecké stránce neokoukané a fajn, právě nejedna vedlejší postava ovšem zoufale přehrává a vypouští z úst krapet šílené věty. Zpracování případu, jenž vyvolal debatu o státních zásazích do rodičovských práv a nemožnosti žít totálně podle „svého“, je za mě bez větších výhrad, samozřejmě se ale nejde nevyhnout faktu, že my prostě stát budeme ždímat, ale ať nás jeho úřednický aparát nechá žít, jak my chceme. A to, že je prostě nutné dítě úředně zaregistrovat, by minimálně vystudovaná učitelka vědět měla. Škoda, že nezkoumáme onu jinakost, ono vymezení, hlouběji nejdeme po příčinách strachu z cizího, z jiného. Druhá polovina série je pak věnovaná právě dceři, která si stále silněji uvědomuje, jak ji omezuje způsob života, který pro ni rodiče zvolili. Zároveň přibývá zbytečného zkratkovitého jednání, ve kterém prostě chybí souvislosti, rodiče se „nijak“ nevyvíjejí, navíc svým chováním a postoji mnohdy popírají to, co celý život sami razili. Už to jednoduše není o těch „zlých“ lidech okolo, těžiště se přesouvá do jejich soukromí. Samotné vyústění mi vlastně docela sedlo. ()

Kingjiri 

všechny recenze uživatele

Tak tohle bylo silný kafe. Na rozdíl od ostatních jsem teda v drtivý většině případů pro ty eko-bio maníky pochopení fakt neměl. Lepší ztělesnění pokrytectví aby člověk pohledal. Myslej si, jak jsou nad zákonem, jak s tim všim vydrbaj, že jim nic nehrozí a pak se hrozně divěj, když na ně dojde. Jsou hrozně antisystémový a stát podle nich jenom utlačuje svobodu a je uplně k ničemu, ale peníze od státu jim nesmrděj (mimochodem super scéna se Zedníčkem v předposlednim dílu). Chtěj rodit doma bez jakýkoliv asistence, protože porodnice jsou fuj, ale při komplikacích při porodu by určitě neváhali zavolat rychlou a služby porodníků by najednou rádi využili. Jsou hrozně volnomyšlenkářský a svoboda je pro ně nade vše, ale vůbec jim nepřijde blbý, že chěj po svym dítěti, aby se staralo o ostatní sourozence a ještě je opatrovalo jako oko v hlavě. Stejně tak jde svoboda stranou, když cpou svym dětem svoje přesvědčení a běda, když jejich dítěti vyhovuje standardní konzumní svět. Osobně bych se hanbou propad, kdyby moje dítě uteklo do Klokánku s tim, že se tam má líp než doma. Ale nejspíwš tyhle exoti doteď nepochopili, proč se to vlastně stalo. Nicméně téma perfektně zvolený, filmařina nebo herecký výkony na skvělý úrovni a potěšila i hudba. Po dramaturgický a technický stránce teda super podívaná a to, že jsem dal projekci celý minisérie na jeden zátah mluví asi za vše, čtyři silnější hvězdy. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

6/6 Další ze seriálů Voyo originál inspirovala kauza dívky, která se podle rodičů měla jmenovat Půlnoční bouře, protože se narodila za bouřlivé noci v roce 2001. Téma seriálu je košaté, jsou tam všechny ty systémové problémy spojené s rodičovstvím, domácí porody, domácí výuka, vztahy na vesnici, zkrátka eko-bio-lesana v plné polní. První díly jsou hodně zajímavé, sledujeme příběh mladé dvojice, která si chce žít po svém, její motivací opustit město nebo celkově hlavní proud je mmj. touha po dítěti, on naráží na překážky kudy chodí. Ve vesnici, kde zapustí kořeny, se jim nedaří zapadnout, začínají mít problémy kudy chodí, ale odměnou za alternativní způsob života je jim brzy celý houf dětí. Problémy vrcholí svárem se sociálními pracovnicemi a odebráním první dcery v kojeneckém věku... Celé obsazení hlavních rolí se ve svých postavách vcelku našlo, protože měli co hrát. A byla radost to sledovat. Bučková a Plouhar vytvořili velmi uvěřitelnou dvojici s celou škálou emocí. Různé dílčí figurky se vysloveně povedly Zedníčkovi, Novému nebo Jeřábek Třešňákové, Vlasáková s Žilkovou si dopřály výborné antagonistky, skvělá byla po letech i Andrlová. Ale jako problematické vidím poslední díly, které mají dojít k určitému vyvrcholení, ale namísto toho, abychom sledovali zralý a lety utužený vztah hlavní partnerské dvojice, na jejich názory a postoje nezbylo už místo. Takže klíčový postoj jejich dcery zůstal ze široka neobjasněný a ukončený předčasnou zkratkou. Škoda toho, možná, že by stačil ještě jeden díl na vysvětlenou, možná, že tvůrci chtěli dát systému za pravdu? ()

Galerie (19)

Zajímavosti (3)

  • Registrační značky na autech předbíhají dobu seriálu (krajské RZ na vozidlech v době, kdy se vydávaly ještě okresní SPZ), mají špatný zápis alfanumerického kódu na tabulku (pomlčka za prvními třemi znaky se přestala používat v roce 1986, pomlčka mezi dvojicí čísel se nepoužívá od zavedení krajských RZ), některé se dokonce opakují. (MIK0cz)
  • Obecní úřad nemá pravomoc uchovávat projektovou dokumentaci ke stavbě (domu). Projektová dokumentace je uložena v okresním archivu, případně na městském úřadě příslušné obce s rozšířenou působností (v tomto případě Prachatice). (MIK0cz)
  • Velké množství vozidel objevujících se v seriálu je mladší než doba, v níž se seriál odehrává – například Octavia II, která se začala vyrábět až v roce 2004. (MIK0cz)

Související novinky

Minisérie Jitřní záře startuje na Voyo

Minisérie Jitřní záře startuje na Voyo

10.06.2022

Rok 2022 je ve znamení originálních minisérií na Voyo. Poslední úspěch sklidil příběh Ivety Bartošové, od 10. června Voyo představí další dlouho očekáváný seriál. Minisérie Jitřní záře zobrazuje, jak… (více)

Reklama

Reklama