Reklama

Reklama

Život v oblouznění

  • USA Living in Oblivion (více)
Trailer

Obsahy(1)

Co se může pokazit, to se pokazí. Půvabná pocta všem nezávislým filmařům... Americký filmař Tom DiCillo patří mezi přední zástupce nezávislého filmu. Začínal jako kameraman prvních celovečerních snímků Jima Jarmusche (Trvalá dovolená, Podivnější než ráj). Později se ale začal věnovat scenáristice a filmové režii. Debutoval autorskou hudební komedií Johnny Suede (1991) s Bradem Pittem v první větší roli. Své zkušenosti z natáčení nezávislých filmů následně zúročil ve svém druhém celovečerním snímku Život v oblouznění (1995). Jedná se o nápaditou černou komedii, která reflektuje komplikovaný proces vzniku nezávislého filmu. Hlavním hrdinou příběhu je mladý ambiciózní režisér Nick Reve, který se se svým filmovým štábem snaží natočit vysněný projekt. Jenže natáčení se rychle stává noční můrou, která se nese ve znamení nečekaných zvratů a pohrom. Nejen režiséra může děsit moment, kdy se napjatá atmosféra na place změní v peklo na zemi. Jenže kdo chce dělat film, ten musí umět čelit daleko výstřednějším situacím. V hlavní roli neurotického ctižádostivého filmaře zazářil Steve Buscemi, který už si předtím podobnou roli vyzkoušel ve filmu Průšvih (1991). Působivá komedie si rychle získala srdce všech milovníků nezávislého filmu a dodnes bývá považována za nejlepší snímek Toma DiCilla, který si na festivalu Sundance odnesl cenu za nejlepší scénář. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (150)

Aleee89 

všechny recenze uživatele

Na Život v oblouznění jsem dostala tip, snímek mě hned zaujal, tak jsem se na něj mileráda podívala. Hledala jsem zrovna něco krátkého, nenáročného a spíše zábavného. Většinou u filmů toužím po silném příběhu, ale když vidím snímek tak nabitý nápady, snímek, u něhož si režisér doslova hraje s diváky, musím to ocenit. Steve Buscemi jako tradičně nezklamal. Opět hraje divného chlapíka a opět je naprosto nezapomenutelný. Čiší z toho láska k filmovému řemeslu, ale i inteligentní humor, a to mám ráda. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Tak toto bola veľmi zaujímavá záležitosť. V podstate sa tu celý čas nič nedeje, len sa natáčajú dve-tri scény stále dokola, no aj tak to bolo dobré, vtipné a čas pri tom bežal ako Etiópčan s naolejovanými tretrami. Zo začiatku ma to síce moc nenadchlo, dokonca istý čas ma napadla jedna absurdná myšlienka, že asi takto nejako točil Tommy Wiseau svoj film The Room (mnohými považovaný za najhorší film v histórii), ale potom sa to našťastie rozbehlo nečakane zábavným smerom. Steve Buscemi bol perfektný a potešilo aj krátke cameo s P. Dinklage. Veľká spokojnosť. 75/100 ()

Reklama

Eddard 

všechny recenze uživatele

Milý low-budget movie, kráčející ve stopách nejlepších tradic americké nezávislé filmařiny. Všichni herci si svoje roličky museli užívat, Buscemi v roli ohleduplného režiséra nejvíc. Zajímalo, by mě, nakolik je ten film autobiografický - tj. jak moc se DiCillo do scénáře napsal, eventuálně jaký je/byl jeho vztah ke Keenerové (které to tady mimochodem strašně sekne). To jenom malá bulvární poznámka pod čarou. Jo a - moc nechápu proč distributor přeložil oblivion jako oblouznění, když správné zapomnění dává daleko větší smysl... (lingvistická poznámka pod čarou :-). 90% ()

castor 

všechny recenze uživatele

Šílený den jednoho podobně šíleného filmového štábu amatérů, který natáčí jeden „zkurvenej nízkorozpočtovej film“. Klapka marně uvádí další pokus, režisér zoufale sípe a křičí na neschopné kolegy, aby se vzápětí probral z noční můry do kalné reality. Další luxusní kousek Toma DiCilla je filmem o filmu, který je komponovaný v barvě i černobílém obrazu s umnými přechody mezi snem a realitou. Celé je to vtipné, milé i bizarní. A nad tím vším pevně stojí scénárista a režisér DiCillo, který nejenže točí lehkou rukou, ale hlavně inteligentně. Pomáhá mu v tom plačící a zvracející kameraman Dermot Mulroney, dramatická herečka s nevyholeným podpažím Catherine Keener nebo dokonale podivínský režisér Steve Buscemi, jehož tvář zde víc než kdy jindy působí dojmem vyjeveného hlodavce kříženého s pedofilem. Film, který vznikl z čirého nadšení, s minimem peněz a velkou upřímností!! ()

andrii 

všechny recenze uživatele

V témž víru pnou se touhy, klapou karamboly. My, co jsme si plácli s placem, s múzami. Neseme sen, představy, které unášejí vás, vaše hlavy, ze sofa, kamsi do fantazijních reálií. Do kaluží, mezi, k nebi. Opojeni pěnami hodin. V lázni bláznů, fanfarónů bez hvězdných honorářů, zasažených hvězdnými výšinami. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (4)

  • Jediná scéna, která ve filmu není snovou sekvencí je scéna, kdy se natáčí snová scéna. (HellFire)
  • Režisér Tom DiCillo nechtěl prosit lidi o peníze, aby mohl natočit film, tak se zeptal herců, jestli by pracovali zadarmo. Všichni souhlasili a někteří dokonce přispěli. Nakonec každý, kdo přispěl pár dolary, ve filmu hrál. (HellFire)

Reklama

Reklama