Režie:
Tomáš MašínKamera:
Anna SmoroňováHudba:
Karel HavlíčekHrají:
Jana Plodková, Marián Mitaš, Milena Steinmasslová, Jiří Havelka, Magdaléna Borová, Igor Chmela, Jan Révai, Marie Poulová, Lucie Juřičková, Filip ZvolenskýObsahy(1)
Některé události vstupují do našich životů nezvány. A přesně taková potká i veterináře Martina (Marián Mitaš) a jeho ženu Eriku (Jana Plodková), jejichž životy obrátí naruby jediný okamžik. Okamžik, který odhalí škraloupy na zdánlivé rodinné idyle a vykreslí nejednoznačnou hranici mezi dobrými a sobeckými úmysly. Martinův úraz je navíc nejen vážný, ale i podezřelý, a tak se k rodinným trablům přidá ještě podezřívavost policie. Krimi vystavěné kolem vyšetřování případu postupně graduje do psychologického dramatu o vztazích, traumatech v nich a lžích. Jak to všechno bylo? Jak to skončí? A jaké šrámy to zanechá na rodině? (Donart Film)
(více)Videa (2)
Recenze (133)
Videla jsem nahled filmu s Plodkovou a v nedeli vecer se tesila na dalsi komedii s ni.. Uff! Hned na zacatku jsem pochopila, ze tohle bude jiny zanr, ktery mam obvykle rada, ale nebyla jsem na nej naladena. Tady ze mne scenaristi zdimali emoce od zacatku do konce a jeste pritvrdili.. misty mi chybel zvukovy podkres a to ticho bylo moc.. skvely snimek! Skvostne herecke vykony! Drsna realita! A malo koni:) #horseslover ()
Dobře, jde o vážné téma, ale zpracování je zcela nepřitažlivé. Tempo je vražedné, ale spíš ve smyslu, že jsem u toho málem umřel nudou a něco zajímavého se začne dít asi až 5 minut před závěrečnými titulky a to asi jen na dvě minuty. Postavy jsou tak ploché, že jsem si k nim nevytvořil žádný vztah a tak scény, které mají zřejmě působit emočně na diváka, vycházely u mě téměř do ztracena. ()
„Všechny ženský jsou šílený! A jak ty říkáš, já neznám žádnou, která by nelhala.“ Jenže která z těch tří žen lže? Anebo je to ještě trochu jinak? Mašín byl produktivní, když stihl loni poslat do distribuce hned 2 filmy, z toho Bratry rovnou na Oscary. Němá tajemství se mi ale líbila víc. Přišlo mi, že se tu mnohem lépe pracuje s divákem, jeho očekáváním a také dávkováním informací. Mašín stvořil poutavé psychologické drama šmrncnuté krimi vyšetřováním, u kterého má divák řadu otázek, baví ho sledovat, jak se postupně pomocí drobných indicií dozvídá, co se vlastně stalo, a tvůrci se ho snaží zviklat různými vodítky. Zároveň dá film pomocí zvuku divákovi místy pocítit, jaké to je, když nerozumí mluvenému slovu. Dílo působí vcelku uvěřitelně, malinko drhnou snad jen motivace postav, ale ve výsledku mě opravdu zarazila asi jen reakce policistů v závěru, jinak nemám s filmem větší problém. Za mě solidní 4*. „Já nesnáším tu bezmoc. Leze mi na nervy, že nevím, co chce. Nebo asi vím. Chce umřít. Nebejt. Někdy mám pocit, že už jsme mrtvý oba.“ ()
"Ty bys s tím musela žít ještě dlouho." - Mašínův film v sobě atraktivním způsobem snoubí romantické drama s psychologickým krimi a díky dobře napsaným a uvěřitelně zahraným postavám zanechají Němá tajemství v divákovi silný dojem a donutí ho se zamyslet nad zobrazeným příběhem. Žádná ze čtyř "hlavních" postav - Erika, Martin, Jana a Dana - nepůsobí černobíle a tvůrcům se podařilo vytvořit okolo každé z nich uvěřitelný minipříběh, který odůvodňoval a pomalu odkrýval jejich pohnutky. Dva v ději obsažené plot twisty nepůsobí nijak překvapivě, protože je divák tuší už nějakou dobu před jejich odhalením, což ale nevnímám negativně. Mašín s Nellis mi totiž naservírovali kvalitně napsaný film, který mě díky příběhu (chválím problematizování nepříliš častého tématu afázií), nelineárnímu vyprávění a kriminalistické zápletce dokázal pohltit po celou dobu stopáže - a to se počítá. V neposlední řadě chválím na české poměry nadprůměrnou hudební stránku. ()
Podobný koncept, jako u francouzské Anatomie pádu, jen s trochu jiným příběhem. Tentokrát po Česku a opět velmi dobře. Atmosféra, slušné herecké výkony a Alice Nellis jako scénáristka, to ani nemohlo dopadnout špatně. Milenu Steinmasslovou jsem tu skoro nepoznala, každopádně toho Českého lva, za vedlejší herecký výkon, má určitě zaslouženě. ()
Galerie (76)
Zajímavosti (4)
- Všichni hlavní herci se v rámci přípravy šli povídat a pobavit se s pacienty a terapeuty v rehabilitačním centru Ergo Aktiv, které se zabývá léčbou pacientů z afázií, což je nemoc, která má ve filmu velkou roli. (Donart Film)
- Marián Mitaš podstoupil poměrně drastickou proměnu a musel výrazně zhubnout a oholit si hlavu. (Donart Film)
- Jana Plodková kvůli roli chodila na běžecké tréninky a učila se jezdit na koni. (Donart Film)
Reklama