Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Snímek vypráví příběh z vězení propuštěného kriminálníka Maxe Demba, jenž se snaží znovu začlenit do společnosti, nalézt si normální práci a být poctivým občanem. Jenže není to tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Brzy je opět uvězněn a pod vlivem následujících událostí se vrací na cestu zločinu.
Americké kriminální drama bylo natočeno podle novely "No Beast So Fierce" skutečného zločince a vězně Edwarda Bunkera, který se rovněž podílel na scénáři a zahrál si ve filmu epizodní roli. (Vojcl)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (46)

Freemind 

všechny recenze uživatele

Víceméně banální storka natočená zcela zapomenutým režisérem. Opět to potvrzuje mou soukromou teorii o tom, že filmařská atmosféra USA v 70. letech dokázala přetavit guano ve zlato (poprvé mě to napadlo při sledování prvního "Rockyho"). Film nedosahuje kvalit premiantů tohoto trendu - Formana, Scorseseho nebo Hala Ashbyho - ale jak vidno, také "pomalejší" žáci vcelku úspěšně opisovali. Civilně podaný příběh a přirozeně načrtnuté, nebanální postavy, nenásilné vedení herců, klidná, ale nápaditá kamera, vyvážená hudební režie. Kdyby tenhle film vznikl o deset let později, byla by to černá karta Hoffmanovy filmografie. Takhle jde o příjemnou podívanou, která není upocená a přesto hezky odsejpá. Škoda banálního konce, jinak by to bylo za čtyři. ()

movie 

všechny recenze uživatele

Trochu jiný Hoffman ve filmu, který na mě už v dětsví působil dost důrazně. Vpodstatě psychologický obraz bývalého trestance Edwarda Bunkera, který se po propuštění z vazby snaží začít znovu, ale jinak než by se čekalo. O víc jak dvacet let později Bunker napsal scénář k vezeňskému snímku ANIMAL FACTORY (režíroval Steve Buscemi), který rovněž doporučuji! ()

Reklama

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Průměrná detektivka, na kterou jsem se díval vlatně jen kvůli Dustinu Hoffmanovi, který v mém mladí představoval hereckou špičku. Na úplnou špici se dostal daleko víc Půlnočním kovbojem než tímto filmem, i když ani zde - v roli jedince hledacícího svůj prospěch bez ohledu na kohokoli jiného, přestože nikoli sociopatologického - na remomé neztrácí. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Dustin Hoffman opět svým hereckým projevem budí emoce, tentokrát poměrně záporný. Vlastně byl Max slušnej super sráč, chvíli jsem si myslel, že spouštěcí mechanismus byl uředník, ale z následného chování bylo zřejmé, že měl sráčctví v rodném listu. Příběh je naroubený právě na hlavní postavu, vyvolá emoce, nepříjemný pocity z chování hlavního hrdiny. Já jsem byl moc rád, že hlavní ženskou hrála Theresa Russell je to jedna z osmdesátkovejch femme fatalek a že se na ní dobře dívalo, to jí nikdo neodpáře. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Dustin je v znamení Leva ako aj ja,charakterizuje ho bojovnosť,iniciatíva,pracovitosť a snímky zo 70 rokov,v ktorých sa objavil,som videl skoro všetky,a tento prírastok patrí medzi najdiskutovanejšie pre obraz ako vystihol svoj charakter... Charakter problémového Maxa,ktorý akurát vychádza z lapáku si čoraz viac koleduje o poriadny malér pre spôsob svojho konania sa tam môže bez sebemenších diskusii vrátiť.Je výbušný,prudký,burlivák,ktorý jedná päsťami. Má podmienku,musí si nájsť job,podarí sa mu cez agentúru získať prácu,a tam stretne aj priateľku,ktorá má z neho pomaly nočné mory,ale Max sa čoraz viac pohybuje v začarovanom kruhu,z ktorého sa dostať nebude zrovna EASY... Pár jobov sa mu vyskytne,ale kamošov,ktorých do toho zasvätí sa živí nevrátia. Povedal by som,že tento počin nie je medzi tými známejšími z Dustinovej dielne,ale treba ho vidieť,logika je na mieste,presne som vedel,čo bude robiť,kde sa rúti. Proste sa jedná o vynikajúci snímok na motívy skutočných udalostí,kde Dustin Hoffman podáva svoj 100% výkon,ktorý strhne diváka k zemi ako po čistom vypití liehoviny. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (7)

  • Michael Mann byl jedním ze tří scénáristů, kteří se zpočátku podíleli na tomto filmu. Původní koncept sepsal s Edwardem Bunkerem během tří měsíců při návštěvách ve věznici San Quentin. Též zpovídal různé jiné vězně. Mannova verze scénáře měla být zrealizována pod režijní taktovkou Dustina Hoffmana. Když ten však od režie filmu odstoupil a na jeho místo se dostavil Ulu Grosbard, byli najati Alvin Sargent a Jeffrey Boam, aby přepsali Mannův scénář. Oba dva, společně s Bunkerem jsou pod scénářem uvedeni v titulcích. Mann nikoli. Edward Bunker se nadále podílel ve filmu jako technický poradce. (Othello)
  • Edward Bunker pomáhal Alvinovi Sargentovi s tvorbou scénáře ještě z vězení. Byl propuštěn, když již probíhaly přípravy na natáčení. (Othello)
  • Zájem Hoffmana o zfilmování předlohy ho vedl k tomu, že navštívil jejího autora Edwarda Bunkera, toho času opět ve věznici. Díky nadšení známého herce do Bunkerova díla a skvělým kritikám jeho knihy byl Edward Bunker propuštěn výjimečně dříve. (Othello)

Reklama

Reklama