Režie:
Patrice LeconteKamera:
Yves AngeloHudba:
Bruno CoulaisHrají:
Gérard Depardieu, Jade Labeste, Mélanie Bernier, Aurore Clément, Hervé Pierre, Élisabeth Bourgine, Clara Antoons, Pierre Moure, Bertrand Poncet, Anne Loiret (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Příběh začíná v 50. letech minulého století na pařížském náměstí, kde je nalezena mrtvá mladá žena. Na sobě má večerní šaty a zjevně se stala obětí násilného činu. Chybí jí kabelka i s doklady, a tak bude nutné vypátrat nejen příčinu její smrti, ale také její totožnost. Vyšetřování se ujme komisař Maigret se svými spolupracovníky. Zpočátku usuzuje, že šlo o sexuální motiv, ten je ale vyloučen soudním lékařem. Komisař se musí vydat jinou cestou. Proč byla tak mladá, sotva dvacetiletá nevinná dívka zavražděna? Odkud pocházela? Měla rodinu a přátele? Maigret se musí dopátrat pravdy. (JOJ Cinema)
(více)Videa (5)
Recenze (25)
Špatně se mi hodnotí film, který se téměř celý odehrával v šeru a temnotě, takže jsem podstatnou část neviděla. Nebo jen nějaké ploužící se stíny. Pokud jsem ale pochopila z toho trochu jasnějšího zbytku správně, nejde ani tak o retrodetektivku s mohutně obtloustlým vyšetřovatelem, ale o jakési povzdechnutí, že mladé dívky z venkova, které přiláká světlo velkoměsta, se o to světlo často ošklivě popálí. SHRNUTÍ: Ani jsem si nevšimla, že by se něco vyšetřovalo. Maigret se tam spíš jen vyskytuje. ()
Nuda, strašlivá nuda. Simenonovy předlohy jsou do jedné zajímavé, v tom problém není, ten spočívá ve zpracování. Film je prostě absolutně nezajímavý a neexistuje v něm nic, čím by mohl zaujmout, dokonce ani tou atmosférou a prostředím staré dobré Paříže. A pak je tady Depardieu. Gérard se na roli teoreticky hodí, ale ze všech Maigretů je naprosto s přehledem ten nejhorší a nejméně zajímavý. Vlastně se Simenonovým Maigretem nemá společného vůbec, ale vůbec nic. Škoda. Mohlo to být dobré a mohla to klidně být i skvělá série. Ale ne s tímhle přístupem, 40 %. ()
Kto videl Maigreta v Atkinsonovom prevedení, musí mať pocit, že pán komisár zhltol klavír alebo minimálne pol svine, pretože rozdiel tam je asi 50 kilo. Ale inak fajn, nič výnimočné, starý klasický štýl a francúzska atmosféra - veď aj Depardieu sa odrazu stal znova Francúzom. Nevýhodou filmu je málo napätia a emócií a samotný koniec. ()
Po Gabinovi, Cremerovi a Atkinsonovi je Depardieu čtvrtý komisař Maigret, kterýho jsem v téhle roli viděl. Je to jednoznačně to nejhorší, co bylo natočený. Nejde ani tak o to, že je Depardieu jako koule a je rád že chodí, on Maigret nikdy nebyl postava, která by běhala, nebo měla svižnější scény. Ale ten příběh je nemastnej neslanej. Na začátku nalezení těla a až do konce slaboučký vyšetřování, jestli se tomu dá vůbec tak říkat. Film nemá žádný napětí, ani spád, herci si odříkají svoje věty s tváří pokerovýho hráče a konec. Strašná slabota a velká nuda. ()
Paradoxně největším problémem tohoto filmu je nehorázný Depardieuho pupek, který ho nutí chodit jako robota a kymácet se při chůzi ze strany na stranu, což vypadá nesmírně směšně. Ale jinak je to psychologická detektivka se zajímavým podtextem o mrtvé dceři a snaze pochopit ty dvacetileté holky, proč do té Paříže vlastně jezdí, když je v ní nečeká nic dobrého, plus ona psychologická snaha je pochopit. Navíc je tu fajn skvělá scéna s mystickou dvojnicí na plese, ta se mi hodně líbila. Jen jsem se tedy skutečně musel oprostit od postavy, myšleno těla, jakou Depardieu žel oplývá v míře převeliké... Jako on měl být Maigret opakem sušinky Simenona, prostě udělaný chlap, takový řekněme Srstka obdařený inteligencí a empatií, hromotluk dobráckého srdce... ale ne tlustoprd. Zase je fakt, že tam, kde to Depardieu má uhrát psychologicky, tak mu to docela jde, což činí film uvěřitelným. Má to i zvláštní, nostalgickou náladu (včetně úplně posledního záběru) a projdeme se zajímavými zákoutími a zapadlými uličkami Paříže. ()
Galerie (17)
Zajímavosti (2)
- Film sa natáčal v Paríži, Le Vésinet a Bry-sur-Marne (Francúzsko). (Arsenal83)
- Pôvodne bol do roly Maigreta oslovený Daniel Auteuil, nakoniec ju dostal Gérard Depardieu. (Arsenal83)
Reklama