Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Špionážní thriller Jérôma Salleho vychází z nepravděpodobných, avšak skutečných událostí. Líčí příběh francouzského státního úředníka, který se nevědomky ocitne v konfliktu s jednou z nejmocnějších a nejnebezpečnějších sil moderní doby – ruskou tajnou službou FSB. (mac000)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (41)

TheEvilTwin 

všechny recenze uživatele

Jak dobrá je Francie v komediích, tak stejně dobrá je i v drsných thrillerech. Kompromat je excelentní, bezvýchodná napínavá jízda od začátku do konce. Útěk francouze žijícího v Rusku před KGB, která jej z neznámých důvodů falešně obvinila z pedofilie je sama o sobě poměrně dobře uchopitelná látka a ačkoliv je trochu obyčejná a všední, režisér je dostatečňe zkušený na to, aby z ní udělal dostatečně poutavou jízdu v čele s výbornou hlavní tváří. Film má grády, je napínavý a po celé dvě hodiny diváka nepustí ze svých spárů. Dojde na akci, špionážní kličky, trochu politiky i velkolepý útěk. Tohle se prostě povedlo a já nemám výhrady. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Nejprve bych rád kapku zapolemizoval, co vlastně znamená takový „nevinný rodinný moment po sprše“, a o tom, jestli je ten skutečný Barbró, podle jehož trampot byl film natočen a zobrazuje jej jako liliovitého lidového hrdinu bez bázně a samohany, opravdu jen nevinná oběť odporné zvůle ruské kompromitující mašinérie. Říkejte mi klidně šosácká konzerva, ale jsem toho názoru, že pokud si frajer cíleně pořídí takové nahé selfíčko se svou čtyřletou dcerou (reálná komprofotografie), pak ho pečlivě uloží do komplu, dozajista do rodinného alba a možná i jako tapetu na plochu, a jakmile mu jej nějaký „údajný“ ruský fuj fuj hacker „údajně“ ukradne a zveřejní, tvrdí na svoji obhajobu, že to byl jen takový „nevinný rodinný moment po sprše“, čti „čili si nahý nechává od své nahé čtyřleté dcery ve sprše vydrbat záda“, nebudou možná všechny sovy tím, čím se zdají být! Ale jak už to tak na tom světě v postinformační době chodí, po sedmi letech je skutečnost dávno utopená v balastu oboustranné propagandy politického obchcávání patníků, v nějaké té čupr bestcelerní knížce, v níž se náš „hrdina“ jasně označuje za nevinného, tudíž to musí být pravda pravdoucí, a v oslavném filmíku zcela dle jeho verze. A i kdyby ta pravda byla náhodou na straně rudých, Bardó nikdy nepřizná, že prcá děti, žabožroutská garnitura nikdy nepřizná, že kryje pedofila a Rusáci si můžou mlít, co chtějí, protože v dnešním klimatu je přeci cokoliv, co prohlásí, a to například včetně údajů o momentálním počasí v Irkutsku, přeci a priori jasná lež, neboť skrz naskrz prohnilý je dozajista i Federální meteorologický ústav. Ovšem vypnete-li jako správný neomarxista kritické myšlení, abstrahujete od výše uvedeného podhoubí a tupě to sežerete jako obvyklou otrávenou pralinku od Netflusu, jedná se o nadstandartní, veskrze svižný a poměrně temný napínač a mile syrový exkurz do ruských bas, který trochu kazí pouze osazení krajně nesympatickým zbuznělým jelimanem a velmi diskutabilním (ne)hercem Lelůšem a kýčovitě násilná, nechutně zakrvácená romantická vložka. Takže kdo ví, možná jsem právě očtyřkoval ódu na pederasta. ()

Reklama

Kingjiri 

všechny recenze uživatele

Po tom, co rusáci předváděj na Ukrajině, je tohle už jenom taková třešnička na dortu. Jenže i tohle je fakt něco děsivýho. Bez reálií dnešní doby bych si z fleku myslel, že se jedná o příběh z dob SSSR. Bohužel se však neni čemu divit, když se do teď v Rusku kromě falešnejch obvinění a zmanipulovanjech soudních procesů nepohodlný lidi rovnou ztrácej nebo záhadně umíraj (pád z okna FTW). Nicméně Francouzská ambasáda se v příběhu taky nepředvedla v nejlepšim světle (co může být víc než ochrana vlastních občanů v daný zemi?). Dovedu se představit, že takovýhle přizdisráčský jednání ambasády neni daleko od reality. A teď už k filmu samotnýmu. Tempo vyprávění je místama dost pomalý, což taky souvisí s nataženou stopáží přes dvě hodiny. Pořádný napětí jsem registroval jenom při scénách ve vězení nebo při finálnim útěku. Jinak jsem se místama trochu nudil. Průměrná podivaná je v případě takhle silnýho námětu spíš neúspěch. Čekal jsem teda rozhodně víc. Za pár dobrejch momentů, námět a hudbu třetí slabší hvězda. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Konspirace/Lov/Útěk. Výborný špionážní Thriller dle pravdivých událostí z Francie ala Uprchlík po Francouzsku od režiséra parádního Zulu. Gilles Lellouche se ocitne ve velmi nepříjemné situaci. Je falešně obviněn z pedofilie své dcery a prsty v tom má mocná organizace KGB. Přesunutí do Ruské věznice s paragrafem č.42 to nechceš. ( Škoda, že se ve vězení neodehrává větší část filmu, tam by to bylo správně syrové). Nárok na obhajobu žádný, francouzské úřady bezmocné, jediným východiskem je útěk a modlitba. Tohle mě bavilo. Gilles Lellouche podává jako obvykle svůj standardně kvalitní herecký výkon ( připomíná mi Liama Neesona), výborná je hudba a povedlo se i napětí, které je v pár scénách hmatatelné. Jeden z těch filmů, kde se otvírá kudla v kapse. Situace, ve které se nikdo ocitnout nechce. Kdo rád konspirační Evropské Thrillery, rozhodně doporučuji. 8/10. ()

warrenur 

všechny recenze uživatele

Vcelku priemerny, tmavy a depresivnejsi film, ktory pomerne autenticky vykresluje "lasku" ruskych tajnych sluzieb a zrejme i vacsiny bezneho ruskeho naroda k francuzskemu umeniu. :) Ano, uvedenu javiskovu hru by nedalo minimalne 50% Slovakov. Som si tym isty, vidiac zlozenie hladiska, ked sa nachadzam na nejakom kulturnom evente. Takze znechutenie ruskych divakov som absolutne chapal. :) Znacne dlha stopaz, obcas som sa nudil. Zizikin bude v europskych ci americkych filmoch naveky obsadzovany za ruskeho zoldniera, vojaka alebo funkcionara. :) S Lellouche-om som uz videl mnoho francuzskych filmov, je casto obsadzovany, vyznamny schopny francuzsky herec. 60% ()

Galerie (14)

Zajímavosti (4)

  • Režisér Salle do hlavnej ženskej roly vybral Poľku Joannu Kulig, ktorá musela rozprávať s celým štábom anglicky. Svoju voľbu vysvetlil nasledovne: "Joanna má neuveriteľnú charizmu, energiu, krásu a osobnosť... Pre túto postavu som hľadal herečku, z ktorej vyžaruje táto zložitosť a nie klišé blonďavej Rusky, ktorú roky vídame v trileroch." (Arsenal83)
  • Kvôli pandemickým obmedzeniam celý štáb musel počas nakrúcania neustále nosiť rúška a po práci nesmeli opustiť hotel. Režisér Salle označil celé nakrúcanie za veľmi drsné. (Arsenal83)
  • Scenár je veľmi voľne inšpirovaný skutočným príbehom Yoanna Barbereaua a jeho knihy "Dans les geôles de Sibérie" ("Vo väzeniach na Sibíri"). Film však nie je striktnou adaptáciou, producenti nevlastnia práva na adaptáciu knihy. (Arsenal83)

Reklama

Reklama