Režie:
Antoine FuquaScénář:
David FranzoniKamera:
Sławomir IdziakHudba:
Hans ZimmerHrají:
Clive Owen, Stephen Dillane, Keira Knightley, Ioan Gruffudd, Joel Edgerton, Stellan Skarsgård, Ray Winstone, Hugh Dancy, Til Schweiger, Mads Mikkelsen (více)Obsahy(1)
Artuš a jeho rytíři kulatého stolu poctivě bojují za slávu římského císaře. Jeho oddíl hlídá Hadriánův val a bojuje s Brity, vedenými tajemným Merlinem. Jejich patnáct let dlouhá služba je téměř u konce, ale lstivý biskup Germanius má pro ně ještě jeden úkol. Pokud ho úspěšně dokončí, pak získají svobodu. Mají doprovodit do bezpečí za Hadriánův val rodinu bohatého římského šlechtice Maria Honoria, k jehož domu se blíží mocné saské vojsko vedené krutým králem Cedrikem a jeho synem. Mise to bude sebevražedná a Artuš i jeho rytíři to vědí. V Honoriově domě Artuš objeví malé vězení, z kterého osvobodí pohanku Guinevere, která se zalíbí Artušovi, ale i Lancelotovi. Cesta přes hory je náročná a musí přespávat v lese. Tam zprostředkuje Guinevere setkání Artuše a Merlina. Artuš si myslí, že jde o zradu, ale ukáže se, že mu Merlin nabízí spojenectví proti Sasům a připomíná mu, jak vlastně získal svůj slavný meč. Artuš spojenectví přijímá... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (649)
Doslova Pánubohu do oken hvězdně obsazená parodie historického velkofilmu, kterou, jak odhodlaně předpokládám, nemysleli ani tvůrci samotní doslovně. Něco málo sice zachraňuje slušná akce na zamrzlém jezeře a Zimmerova heroická hudba, přetěžko to ale ospravedlňuje tu ohromnou paletu amatérských prasečin. Co ta kamera? Co ten scénář? Co to splachovací herectví? Co ta prsní bandáž? Panenko skákavá! Třebaže se amatér Fuqua poměrně zdárně popasoval s řadou drobných gangesterek na jedno použití (viz. překousnutelný Training Day), jeho připouštění k rozsáhlejším projektům dokazuje, že na něco podobného nemá a nikdy nebude mít ledví. Jerry, konečně si to také uvědom a dej mu spočinout na hřbitově filmových patolízalů... ()
Vskutku nebetyčná sračka. Totálně umělá a trapná vizáž utopená v papundeklových kulisách, debilitě scénáře, oposlouchané hudbě, špatných tricích a ještě horších hereckých výkonech a absolutním neumětelství režiséra Fuquy, který dokázal film zprznit takovým způsobem, že místy připomíná spíš laciný televizní příběh z dílny ČT. Fiasko, která u Bruckheimera snad nemá obdoby a milion dobrých důvodů, proč Fuquovi nedát už ani cent. Navíc Keirino poprsí leze do záporných hodnot. 30% za hlášky a za to, že se na plátně pořád něco hejbe:-) ()
Po dlouhé době opět film, kde jsem skoro pouze viděl jen Keiru, .... a myslím, že v tom nejsem sám. Ne, že by to bylo špatné, čekal jsem trošku více akce, trošku více bojů s více než jen jednou družinou, ale uznávám že tvůrci filmu se pokoušeli o historičtější přesnost než byl První rytíř. Každopádně se mi líbili všechny pasáže s Keirou, taky ta bytva na zamrzlém jezeře a popravdě konec mě trošku překvapil, asi jsem byl ovlivněn Prvním rytířem, holt strany se prohodily (( :: jednou Artuš a jednou Lancelot ()
Keby tvorcovia tento nestastny zlepenec mysleli aspon trocha parodicky, isiel by som s hviezdickami ovela vyssie. Zial faktom je, ze cele je to myslene smrtelne vazne. Z tohto uhla pohladu tak jedinym pozitivom filmu je vyprava (i ked aj tu ten pupendekel miestami az moc bije do oci). Ostatne kompozicne prvky (vratane hereckych vykonov - ale na obranu hercov treba povedat, ze v tak nezmyselnom a odflaknutom pribehu ani velmi nemali co hrat) vobec nefunguju - ci uz je to do oka bijuce pouzivanie FX v sekvencii na lade, zmateny strih, naduzivanie podhladovych rakurzov ako aj Zimmerova hudba, ktora nielen ze je absolutnou vykradackou jeho Gladiatora + ostatnych jeho akcnych vypalovaciek, ale navyse ten hrdinsko-patosovy hudbony podmaz je divakovi razantne podsuvany takmer po cely film, co Vam zacne liezt na nervy este dlho pred koncom. Druhu hviezdicku ma film u mna za tych par "skvostov" v pribehu, kedy som uz naozaj nevladal a isiel "do kolien" od smiechu nad tym, ake je to cele stupidne... ()
Vzorový případ toho, že když se moderní Hollywoodští filmaři pouští do historických velkofilmů, vznikne z toho nebetyčná sračka. Ale jak je možné, že v padesátých a šedesátých letech vznikaly výtečné historické velkofilmy právě v Hollywoodu? Odpověď je jasná. Tenkrát bylo dostatek kvalitních herců, kteří své role hráli s maximálním nasazením a láskou a s citem pro filmování. Byly dělané srdcem a ne penězma. A vzorovým nepodařeným historickým filmem posledních let (tím bych mohl nazvat skoro všechny kromě "Gladiátora", "Posledního samuraje", "Království nebezkého" a ještě některého na jaký jsem si momentálně nevpoměl) je "Král Artuš". Že tvůrci naprosto ignorují legendu, s tím jsem počítal (už úplně pomíjím to, že Artuš nebyl napůl Brit a napůl Říman, ale byl Kelt). Že se pokusili vymanit ze světa kouzel a tajemna, proč ne. Ovšem podařilo se jim natočit neskutečnou slátaninu plnou špatných bojových scén, neskutečného množství střihů a špatných herců. Clive Owen je naprosto tragický, Kieru Knightley mám docela rád, ale zde ji nedokážu vystát. Udělat z křehké královny Ginevere princeznu bojovnice, to je na pěst. Jediní dva herci byli dobří, a to Ioan Gruffudd a Stellan Skarsgard. Tak kvůli nim tomuto paskvilu nedám odpad. Vivat di "Excalibur" a vlastně i "První rytíř". ()
Galerie (122)
Zajímavosti (37)
- Ve filmu mimo angličtiny zazní také latina a galský jazyk. (imro)
- Natáčení bylo pochopitelně náročné z mnoha hledisek, Keiru Knightley (Guinevere) ovšem nejvíc obtěžovala jedna zdánlivá drobnost: „Nejhorší bylo střílení z luku. Když ho špatně držíte, máte odkryté předloktí, a když pustíte tětivu, pěkně vás švihne a jsou z toho obrovské, hnusné podlitiny. Při tréninku a při zkouškách jsem to nikdy nezkazila, ale když se točilo naostro, byla jsem hodně nervózní a pořád jsem to kazila. To fakt bolelo.“ (NIRO)
- Tržby ze severoamerických kin byly 51,9 milionu amerických dolarů, součet těch celosvětových 203,6 mil. (NIRO)
Reklama