Reklama

Reklama

Most osudu

  • Velká Británie The Bridge of San Luis Rey (více)
Trailer

Obsahy(1)

Třetí filmová adaptace románu Thortona Wildera se odehrává v 18.století v peruánské Limě. Tragická nehoda, při níž se do propasti zřítí lanový most svatého Ludvíka krále, si vyžádá 5 lidských životů. Kněz Juniper (Gabriel Byrne) se vydává na místo neštěstí – chce se dozvědět více o (zdánlivě spolu nesouvisejících) životech obětí a na základě zjištěných informací posoudit, jestli se jednalo o boží záměr nebo opravdu pouze o nešťastnou náhodu… (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (39)

alpeew 

všechny recenze uživatele

Výpravný snímek z období inkvizice v peruánské Limě 18. století je důkazem, že ani hvězdné obsazení nedokáže mizerně zrežírovaný a suchopárný scénář bez pořádného příběhu či myšlenky postavit na nohy a že hodně chtít neznamená také hodně získat. Že by košatý děj předlohy,(kniha oceněna Pulitzerovou cenou), nebylo možno vměstnat do dvou hodin filmu aniž by neutrpěla vykreslenost postav.? Těžko říci, ale koukat se na to nedá...Kněz Juniper se může snažit jak chce, na jeho otázky, kterým nikdo nerozumí a na které se nikdo nedozví odpověď, činí z filmu zmatený a banalitami prošpikovaným propletenec bez smyslu. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Hvězdný herecký ansábl nemá dvě hodiny co hrát a tak se tváří stejně útrpně jako samotný divák, pro nějž je sledování (zřejmě) nejukecanějšího historického filmu, stejně příjemné jako sezení před církevním tribunálem, které absolvuje mnich Juniper v podání Gabriela Byrnea, jehož role spočívá v sezení a tichém pozorování arcibiskupa, jenž v podání Roberta De Nira působí pouze jako standardní církevní bubák z dob 18. století. Jedině Harvey Keitel se snaží a snad právě díky němu se v poslední půlhodině dostanou do snímku i opravdové emoce, které předtím tolik scházejí, což za předpokladu, že spletitý (možná, že ani sám o sobě ani tak není, ale režisérka se snaží sofistikovaně proplétat i nemožné) příběh se točí výhradně kolem nenaplněné lásky jak tělesné tak duševní. Kontroverze vlastně nulová, takže ve výsledku ztráta času. ()

Reklama

Yoss 

všechny recenze uživatele

Nuda, nuda, nuda. Uz predchadzajuce komentare naznacuju, ze hviezdne obsadenie sa vobec nepretavilo do nezabudnutelneho filmoveho zazitku. Kniznu predlohu som necital a neviem, ci ma potencial byt zakladom pre kvalitny snimok. Most osudu je vsak jednym z najslabsich historickych filmov, ake som kedy videl a aj ked je pozeratelny, jedenkrat za zivot to uplne staci a mozno aj to je privela.. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Pro našince hůře srozumitelný přepis románu The Bridge of San Luis Rey (1927), který byl oceněn Pulitzerem. V zahraničí je to námět populární, první filmová adaptace vznikla už v roce 1929, další hned 1944. Po válce byla natočena také televizní inscenace, premierována divadelní hra a dokonce opera. Herecky je McGuckianova verze až velkorysá, velké jméno najdeme v každé scéně (Robert De Niro, Harvey Keitel, Kathy Bates, Gabriel Byrne, Geraldine Chaplin, F. Murray Abraham). Z mnoha jednotlivých příběhů je pak zdaleka nejzajímavější osud herečky La Perichole (tu v němém filmu hrála Lili Damita). Kulturní prostředí Limy v 18. století je konečně atraktivní samo o sobě a proto bych neváhala s doporučením. ()

farfalino 

všechny recenze uživatele

Tolika hereckých hvězd a tak slabý film. Čekal jsem historickou dramu o nenáplňené lásce a dostal jsem něco co nelze nazvat ani historickým filmem ani dramou ani komedii. Prostě slabý odvar ze všeho a celkova chuť žádná. Přitom stačilo jenom málo změnit scénář, zkrátit délku filmu a změnit hudbu a bylo by to fajn.Nezžil jsem se se žádnou postavou a proto čekání na konec pro mě bylo utpením. Robert de Niro pusobil komicky. V tom hábitě mi připadal jako v noční košili. Myslím, že tahle role mu nesedla. Konečné rozhodnutí inkvizice mě zaskočilo. Proč si to ten kněz zasloužil to mi není jasné do teďka.Že by jim byla zima a potřebovali další polínko do ohně? ()

Galerie (96)

Zajímavosti (4)

  • Osud herečky a zpěvačky Micaely Villegas zvané La Perricholi (1748-1819), inspiroval hru Prospera Meriméa Kočár nejsvětější svátosti (Le carrosse du Sanit Sacrement, 1829) a operetu Jacquese Offenbacha La Périchole (1868). (NinadeL)

Reklama

Reklama