Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Paříž, rok 1830. Ve městě řádí maskovaný vrah, známý jako Alchymista. Po jeho stopách se vydává nejúspěšnější francouzský vyšetřovatel, legendární François Vidocq (Gérard Depardieu). V nelítostném souboji je ale poražen a zdá se, že zabijáka už nikdo nemůže zastavit. Ve Vidocqově pátrání se ovšem rozhodne pokračovat mladík Etienne Boisset (Guillaume Canet), spisovatel který o detektivovi původně připravoval knihu. Na jeho pouti temným pařížským podsvětím čeká mnoho smrtících nebezpečí i tajemství, která neměla být nikdy odhalena. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (272)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Stylovější film za poslední dekádu těžko budu hledat. Pitof si s tím tak hezky pohrál, že hodně těžko najdu něco, co by dokázalo překonat tak zvláštně a galantně natočený film jako je Fantom Paříže. Digitální kamerou natočil totiž relativně průměrný příběh Vidocqa, detektiva, který se proplétá zkaženou Paříží. Titulní píseň k tomu všemu udělala Apocalyptica (Hope vol. 2) a to si je musím pochválit, protože ta píseň je možná tou nejlepší, kterou kdy vůbec udělali. Tu atmosféru v té hudbě totiž dokonale vystihují a hlavně prokazují, že na ní jsou experti, originalita si neklade meze. V tomto filmu rozhodně ne. Dle mého by si zasloužil daleko lepší hodnocení. Koukám, že u zdejších profíků si odsloužil jednohvězdičkovou maximálně dvouhvězdičkovou dardu. Já jsem s ním naprosto spokojen. Příběh ubíhá, na svojí průměrnost je perfektně zpracován. Lidské emoce jsou divákovi tak blízko, že blíž už ani být nemůžou. Nikdy jsem podobný film neviděl, takže další plus, které tomuto filmu rozhodně nikdo zapřít nemůže. Fantom Paříže je nejzajímavějším počinem, co jsme mohl vidět. Důležité je, že na něj jen tak nezapomenu a rád si ho opět pustím, ačkoliv je to detektivka. Ta většinou jednou stačí, ale u této se nedokážu na jedno shlédnutí nabažit. Film podporován takovou skvostnou muzikou se prostě nesmí přehlížet :) ()

Trajektt 

všechny recenze uživatele

Je to fakt něco jinýho, když film vidíte v kině anebo v televizi nebo ještě hůře na počítači. Já jsem tento snímek viděl i v kině, televizi i na počítači a viděl jsem znatelný rozdíl ve všech třech zhlédnutích této legendy francouzské kriminalistiky. Zaprvé je to natočeno takovým divným stylem, což asi bude tou digitální kamerou, kterou se to natáčelo. Zadruhé hlavní vyšetřovatel Vidocq a jeho poskok nejsou fiktivní postavy, ale skuteční lidé, kteří se vyskytovali v této době francouzských dějin. Vidocq byl skutečný zločinec, který v průběhu svého života přehodnotil své cíle a stal se jedním z nejlepších detektivů své doby a dokonce založil první detektivní agenturu ve Francii ze které později vzniklo slavné Sureté. Ze života této reálné postavy prý později čerpal i slavný spisovatel Sir Arthur Conan Doyle při psaní svých příběhů o fiktivním detektivovi Sherlocku Holmesovi. Za třetí to má takovou pohádkovohororovou atmosféru s animovaným pozadím, které se postupně střídá s normálním pozadím. Připadá mi, že mimo pár vyjímek je ve flmu skoro pořád zataženo, což přidává filmu větší tajuplnost. Příběh je dobře propletený a originální a určitě né jasně čitelný už od začátku, jak jsem pochopil, že někteří diváci, co zde píší recenze už od začátku věděli, kdo je vrah? Cha, Cha, to nebudu komentovat. Ale hlavně na co bych málem zapomněl je opět vynikající výkon Gerarda Depardieuea, ale i dalších představitelů v tomto temném příběhu, který se mi libíl a dávám mu něco přes 80%. ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Vidět všechny filmy ve kterých hraje Gérard Depradieu, to je koníček na dva životy. Nicméně koníček je to zajímavý, protože člověk naráží na roztodivné kousky, jako třeba tady na Fantoma Paříže. Určitě by filmu prospěla normální, klidná kamera, zvýraznila by ponurost a temnost příběhu mnohem líp. Film staví spíš na vizualitě než na příběhu a to je hlavní kámen úrazu. Chtěl jsem se moc bát, chtěl jsem napětím až do poslední sekundy ani nedýchat, ale víc jsem se bál i o propisovačky v blízkosti Václava Klause než u tohohle filmu. Je to škoda, protože film v sobě potencionál má, jen ho nesmí dělat blázen posedlej vizuálnem, ale blázen posedlej příběhem. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Tohle nebylo k zahození. Depardieu v hlavní roli odvádí schopný herecký výkon a režisér Pitof opět předvádí vynikající převedení látky do atraktivní vizuální podoby. Jen příběh o maskovaném vrahovi je občas slabší, a některé momenty v něm jsou poněkud archaické a nechtěně komické. Myslím, že být k dispozici režisér bez vizuálního citu, tak by to dopadlo mizerně. Takhle se z toho vyždímal comicsově laděný film, který se dá vidět, ale spíše jen jednou. 60% ()

Fr 

všechny recenze uživatele

Paříž 1830. Smrt pracháčů Belmonta a Veraldiho a pátrání po Vidocqovi, muži jenž byl legendou sebou přináší rozkrývání záhady kolem muže s maskou. S maskou, která připraví o duši každého, jehož obraz se vní zrcadlí..... Vtíravá kamera, zajímavý barvy, super zvuk (DTS). A hlavně perfektní spojení obrazu a zvuku dělá z filmu zajímavou podívanou. Je zde mnoho slabších míst, ale díky neokoukanému filmařskému řemeslu se bylo na co koukat. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (6)

  • Orchestrální party soundtracku byly nahrávány v pražském Rudolfinu s dirigentem Leošem Svárovským, ještě na digitální vícestopý pás. (Mylouch)
  • Původní verze scénáře také popisovala fantomův původ, který byl přizpůsoben televiznímu seriálu z roku 1967 od Georgea Neveuxe a Marcela Bluwala. Stejně jako v Batman začíná ukazoval, jak se fantom stal policistou. Producenti však nezískali práva tohoto seriálu. (HappySmile)

Reklama

Reklama