Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ellen Ripleyová je už 200 let po smrti, ale vědci ve službách vojenské organizace se rozhodli, že ji ze starých krevních vzorků znovu „oživí“... Na zdravotnické výzkumné lodi Auriga z těla obnovené Ripleyové vyoperuje dr. Gediman malého vetřelce. Ripleyová je evidována pod číslem 8, které má vytetované na paži, a je spoutaná. Dr. Gediman je pokusem nadšený, ale generála Pereze zajímá, jak je možné, že má Ripleyová i paměť. Doktoři jí pokládají za úspěch genetického křížení, generál ji však chce nechat zlikvidovat, protože než kdysi zemřela, pokoušela se vyhladit vetřelce, a on má obavy, že se k tomu vrátí. V lodi je totiž také vetřelec-královna, o kterou se generál s doktory stará a která má brzy začít snášet vejce.... Dr. Gediman vysvětlí Ripleyové, že jí klonovali ze vzorků jejího těla, které našli. Ona mu řekne, že královna brzy porodí a on i s ostatními zemře. Druhý lékař jí ale vysvětluje, že si dokázali vetřelce podrobit a mohou je využívat. Přilétá obchodní loď Betty s kapitánem Elgynem a s potravou pro královniny potomky – zmrazenými lidskými těly. S Elgynem přiletěla i Call, která večer pronikne do střežené oblasti a chce Ripleyovou zabít. Přitom dojde k bitce se stráží a ve stejném okamžiku se vetřelcům podaří ze střežené laboratoře uniknout... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (978)

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Čtvrtý díl série už přecejen notně ztrácí dech. Ale přesto jsem rád, že vznikl i když působí dosti zbytečně. Je fajn že někdo našel odvahu posadit se na režisérskou stoličku. Ripleyovou už nebylo moc kam posunout a pokud ji v příběhu chtěli mít tvůrci zakomponovanou museli z ní udělat polovičního Vetřelce. Kruh se tedy uzavřel. Ve své době se mluvilo i o chystaném 5. dílu, ale možná je dobře že nebyl nikdy realizován. Přesto se pár povedenějších scén najde. 60% PS2017: Po kritice na Covenanta, bych moc doporučoval shlédnout zrovna třeba tenhle díl. Myslím si že Prometheus i Covenant jsou o třídu lepší než hodně béčkem zapáchající Vzkříšení. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Jeunet dokázal s Whedonovým scénářem v zádech nemožné. Slábnoucí sérii poslal zpátky na vrchol, rozvířil dech beroucí studnici nápadů a předcházející Fincherovu vizi si dal bez problémů k svačině. Každá zlomová scéna je ukázkou prvotřídního napětí a ať už sleduji dokonale dopointovaný útěk pod vodou nebo uchvacující panoptikum starších pokusů, můžu se jen spokojeně usmívat nad tím, jak úžasně odvázané celé Vzkříšení je. Když je pak z Ripleyové úžasná bytost s nevídaným charizmatem a kruh se v samém závěru uzavře, přemýšlím dokonce, jestli tenhle troufalý pokus není nejlepším dílem ságy. Scottova jednička nakonec vyhrává o prsa, ale protože je tady druhá polovina filmu tím nejlepším, co jsem kdy ve filmovém Alienversu viděl, není o nejvyšším hodnocení třeba pochybovat. ()

Reklama

Psema 

všechny recenze uživatele

Pro skalní fanoušky atmosférické (a pro mě nudné) jedničky přesně mířený kopanec do rozkroku, pro všechny ostatní, kteří si už dávno zvykli, že každý režisér přinesl do Vetřelčí ságy něco vlastního, jen logický vývoj směrem k odlehčenějšímu podání, které místo dusné atmošky a temných chodeb exceluje geniální sprškou hlášek by Joss Whedon, velmi chytrým pohledem na odosobněnou Ripleyovou a výtečnými akčními intermezzi, přes jejichž efektnost (honička pod vodou) nejede Nostromo. ()

Dudek 

všechny recenze uživatele

Sakra, nikdy by mě nenapadlo, že po třech skvělých dílech může následovat takováhle blbost. Ze začátku je to docela dost velká nuda, do které jsou násilím vtlačeny rádoby vtipné hlášky tvrďáka Rona Perlmana. Jediné co bych mohl vyzdvihnout je herecký výkon Winony Ryder. Za tuto první část snímku bych dal odpad, ale pak se to trochu zlepší, vlastně ta nejlepší část snímku je narvána do posledních pár minut. Příběh sám o sobě je jakousi škaredou potvorou svíjející se v předsmrtných křečích. Nebudu to dál rozpitvávat, protože tenhle film je opravdu k pláči, někdy jsem měl dokonce pocit, že se chce Jean-Pierre Jeunet jen vysmát původním dílům, kterým tento bratříček opravdu nesáhá ani po kotníky. Kromě brakových situací a zbytečných scén bych ale mohl ještě dát jednu malou pochvalu za podvodní sekvenci. Ne, že by byla nějak dobrá nebo napínavá (film sám není ani trochu napínavý, jen se snaží mnohokrát překvapit) nebo zvláště povedená, ale je to prostě první scéna odehrávající se pod vodou v celé Vetřelčí teď již pentalogii. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

„Země… taková díra!“ Upřímně, raději bych byl na ní, než na vesmírném korábu se dvanácti naštvanými vetřelci. To má pak i taková Ellen Ripleyová plné ruce práce. Zde přitom vystupuje skoro jako ikonická postava, které stačí pronést jedno dvě slova, aby divák uznale pokývl hlavou. A jaká je zatím poslední epizoda Vetřelce? Mno, ono to hodně záleží na vašich očekáváních. Mi například nedělalo problém akceptovat jej jako svižnou vesmírnou „požíračku“ s minimem opravdu strašidelných scén a inovací vůbec. Ale pokud jste velkými fanoušky alespoň prvních dvou dílů a s pohledem na jméno „delikátního“ francouzského režiséra Jean-Pierre Jeuneta vám ukápla chtivá slina, nejspíš vás zklame, že ke koukání není v podstatě nic víc než věčně uslintaní alieni a sexy Winona (nesnažte si to dávat do souvislosti :). Také jsem čekal větší „úchylnost“, bohužel, krapet odvázanější je pouze likvidace posledního mimozemského bastarda. Narozdíl od Fincherova Vetřelce nepůsobí tenhle tolik chaoticky a brzy po začátku vám bude jasné, kam a jakým způsobem směřuje. Minimálně podvodní akční scéna (jakkoliv za vlasy přitažená) byla bravurně zrežírována. Takže na Hollywood ucházející, na Vetřelce lehký podprůměr. Jelikož mám Hollywood radši než Vetřelce, volím sympatických 70% Zajímavé komentáře: tron, MIMIC, Tayen, PALINO ()

Galerie (90)

Zajímavosti (45)

  • Scéna, kdy Johner (Ron Pearlman) hodí z výšky z balkonu nůž na Vriesse (Dominique Pinon) trefíc ho do nohy a napodobuje pohyby lidoopa, je odkaz na scénu z filmu Boj o oheň (1981), kde dost podobnou scénu sehrává Ron Pearlman jakožto neandrtálec, ovšem v tomto případě s kamenem a háže ho ze stromu. (Bertramm)
  • Natáčelo se od 18. listopadu 1996 do 24. dubna 1997. (Varan)
  • Režisér Jean-Pierre Jeunet trval na tom, aby mal "Newborn" genitálie skombinované z oboch ľudských pohlaví. Avšak pod tlakom štúdia svoj názor zmenil a genitálie boli postprodukciou digitálne odstránené. (hradecek)

Reklama

Reklama