Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ellen Ripleyová je už 200 let po smrti, ale vědci ve službách vojenské organizace se rozhodli, že ji ze starých krevních vzorků znovu „oživí“... Na zdravotnické výzkumné lodi Auriga z těla obnovené Ripleyové vyoperuje dr. Gediman malého vetřelce. Ripleyová je evidována pod číslem 8, které má vytetované na paži, a je spoutaná. Dr. Gediman je pokusem nadšený, ale generála Pereze zajímá, jak je možné, že má Ripleyová i paměť. Doktoři jí pokládají za úspěch genetického křížení, generál ji však chce nechat zlikvidovat, protože než kdysi zemřela, pokoušela se vyhladit vetřelce, a on má obavy, že se k tomu vrátí. V lodi je totiž také vetřelec-královna, o kterou se generál s doktory stará a která má brzy začít snášet vejce.... Dr. Gediman vysvětlí Ripleyové, že jí klonovali ze vzorků jejího těla, které našli. Ona mu řekne, že královna brzy porodí a on i s ostatními zemře. Druhý lékař jí ale vysvětluje, že si dokázali vetřelce podrobit a mohou je využívat. Přilétá obchodní loď Betty s kapitánem Elgynem a s potravou pro královniny potomky – zmrazenými lidskými těly. S Elgynem přiletěla i Call, která večer pronikne do střežené oblasti a chce Ripleyovou zabít. Přitom dojde k bitce se stráží a ve stejném okamžiku se vetřelcům podaří ze střežené laboratoře uniknout... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (978)

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Tak jsem si včera (25. 4. 2009) znovu hodil DVD do přehrávače, očekávaje že tato repríza upevní mé čtyřhvězdičkové hodnocení či jej dokonce zvýší na pětihvězdu, ale dopadlo to přesně opačně a musel jsem jít s hodnocením níž. Absolutně mi nevadí zápletka se vzkříšením Riplyové (ne tak už z prstu vycucaný příběh o ataku vetřelců na vojenskou vesmírnou loď) ani člověko-vetřelčí mutant (vůbec není k smíchu). To co mi na čtvrtém pokračování Vetřelce vadí, je scénář, respektive způsob jakým je v něm popoháněn děj a jak se k divákovi dostávají zásadní informace. Je v tom pramálo plynulosti, zato hodně vykonstruovanosti - scénárista nedovede hladce protáhnout postavy celým filmem a rozvíjet jejich charaktery a tak to vypadá, jako by je na konci každé scény někdo vyresetoval. Většinu podstatných informací se dozvídáme natvrdo v dialozích, které jsou většinou pojaté jako hádky a dochází k nim očividně opravdu jen proto, aby se divák z emotivních výstupu nějaké postavy dozvěděl, proč se děje to a to, neboť mimo tyto popisné pasáže jsou v nich slyšet jen nepodstatné nadávky...A propos, proč by se měl scénárista snažit dialog nějak smysluplně stavět a pointovat, jestliže je tu vždy možnost - když už se neví kudy kam - aby někdo zařval "Držte huby!"... Jeunetův vizuální cit film zachraňuje jen velmi nesměle, design vesmírných lodí i různých příšerek je sice fajn, ale jedá se jen o slabý odvar domácích filmů nadaného Francouze. Nakonec se tedy přikláním k hlasům, co Vzkříšení označují za nejslabší článek série. ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

V tomto dalším pokračování kultovního Vetřelce, mě pokaždé potěší především výborná Sigourney Weaver, pohledná Winona Ryder či hláškující Ron Perlman. Ze série se však bohužel vytratila tíživá atmosféra, kterou se pyšnily první tři díly, což považuji za největší mínus. Naopak stvůra, jenž se objeví v závěru, mi (narozdíl od některých uživatelů) rozhodně k smíchu nepřijde. Komu ano, měl by asi vyhledat odbornou pomoc. Je to kvalitní film, který je díky další změně na pozici režiséra, pojatý opět trochu odlišně. P.S. V rozšířené DVD verzi je unikátní závěrečná scéna s pohledem na zničenou Paříž a zbořenou Eiffelovu věž, která film povyšuje o třídu výš a dodává mu mrazivý motiv. ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Naklonovaná talentovaná paní Ripleyová, trénink basketbalu, kostka whisky a závěrečné vykuklení překrásného motýlka. Pár zajímavých nápadů, jinak tupé béčko se scénářem plným děr vyleptaných kyselinou. Vetřelčí vzkříšení snad, umrtvení vašich nervů nulovým napětím zcela jistě.. V rámci série o Alienech mě zaujalo, jak se každý film profiluje v charakteristických barevných tónech (u Scotta je to gotická čerň a šeď, Cameron je ocelově namodralý, Fincher ohnivě oranžový a nyní Jeunet slizce zelenkavý) a taky to, že jména androidů byla postupně Ash (I.Holm), Bishop (L.Henriksen) a Call (W.Ryder), což nám tvoří hezkou abecednou posloupnost a já již nedočkavě čekám na Vetřelce 11, kdy bude Kryton kosit zubaté Gigerovy stvůry plazmovou puškou napojenou na tříselnou zásuvku.. ()

pan Hnědý 

všechny recenze uživatele

Na způsob jakým dokázali Ridley Scott a James Cameron rozehrát jedinečnou emoci s mistrovskou formou paradoxně právě jednoduchosti, ale zároveň v dokonalosti filmu, kdy otevřeli prostor sci-fi k tomu, že prožitek z něj nestárne ani o vteřinu ani po desítkách let - hrůza a panika jaké jsou zachyceny v čiré a virtuózní podobě: tu J-Pierre Jeunet nedokázal udržet geniálnost tak vysoko. Ale dokázal se velmi přiblížit. Má výborné nápady a skvělou režii. I když je divák "rozmazlen" s prostředí jedinečné podívané s prvních dvou dílů, RESURRECTION ho bude velmi bavit ! ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Jeunet dokázal s Whedonovým scénářem v zádech nemožné. Slábnoucí sérii poslal zpátky na vrchol, rozvířil dech beroucí studnici nápadů a předcházející Fincherovu vizi si dal bez problémů k svačině. Každá zlomová scéna je ukázkou prvotřídního napětí a ať už sleduji dokonale dopointovaný útěk pod vodou nebo uchvacující panoptikum starších pokusů, můžu se jen spokojeně usmívat nad tím, jak úžasně odvázané celé Vzkříšení je. Když je pak z Ripleyové úžasná bytost s nevídaným charizmatem a kruh se v samém závěru uzavře, přemýšlím dokonce, jestli tenhle troufalý pokus není nejlepším dílem ságy. Scottova jednička nakonec vyhrává o prsa, ale protože je tady druhá polovina filmu tím nejlepším, co jsem kdy ve filmovém Alienversu viděl, není o nejvyšším hodnocení třeba pochybovat. ()

Galerie (90)

Zajímavosti (45)

  • Ve prvním Vetřelci (1979) se palubní počítač jmenoval Matka, v tomto filmu je to Otec. (Chevees)
  • Posádka vesmírných pirátů, operujících na hraně zákona nebo zcela mimo něj, se později objevila coby hlavní motiv seriálu Firefly (od r. 2002), který vytvořil právě scenárista tohoto filmu Joss Whedon. (MCZ)

Reklama

Reklama