Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ellen Ripleyová je už 200 let po smrti, ale vědci ve službách vojenské organizace se rozhodli, že ji ze starých krevních vzorků znovu „oživí“... Na zdravotnické výzkumné lodi Auriga z těla obnovené Ripleyové vyoperuje dr. Gediman malého vetřelce. Ripleyová je evidována pod číslem 8, které má vytetované na paži, a je spoutaná. Dr. Gediman je pokusem nadšený, ale generála Pereze zajímá, jak je možné, že má Ripleyová i paměť. Doktoři jí pokládají za úspěch genetického křížení, generál ji však chce nechat zlikvidovat, protože než kdysi zemřela, pokoušela se vyhladit vetřelce, a on má obavy, že se k tomu vrátí. V lodi je totiž také vetřelec-královna, o kterou se generál s doktory stará a která má brzy začít snášet vejce.... Dr. Gediman vysvětlí Ripleyové, že jí klonovali ze vzorků jejího těla, které našli. Ona mu řekne, že královna brzy porodí a on i s ostatními zemře. Druhý lékař jí ale vysvětluje, že si dokázali vetřelce podrobit a mohou je využívat. Přilétá obchodní loď Betty s kapitánem Elgynem a s potravou pro královniny potomky – zmrazenými lidskými těly. S Elgynem přiletěla i Call, která večer pronikne do střežené oblasti a chce Ripleyovou zabít. Přitom dojde k bitce se stráží a ve stejném okamžiku se vetřelcům podaří ze střežené laboratoře uniknout... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (988)

novoten 

všechny recenze uživatele

Jeunet dokázal s Whedonovým scénářem v zádech nemožné. Slábnoucí sérii poslal zpátky na vrchol, rozvířil dech beroucí studnici nápadů a předcházející Fincherovu vizi si dal bez problémů k svačině. Každá zlomová scéna je ukázkou prvotřídního napětí a ať už sleduji dokonale dopointovaný útěk pod vodou nebo uchvacující panoptikum starších pokusů, můžu se jen spokojeně usmívat nad tím, jak úžasně odvázané celé Vzkříšení je. Když je pak z Ripleyové úžasná bytost s nevídaným charizmatem a kruh se v samém závěru uzavře, přemýšlím dokonce, jestli tenhle troufalý pokus není nejlepším dílem ságy. Scottova jednička nakonec vyhrává o prsa, ale protože je tady druhá polovina filmu tím nejlepším, co jsem kdy ve filmovém Alienversu viděl, není o nejvyšším hodnocení třeba pochybovat. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Poslední díl Vetřelčí série, která je jedinečným počinem na poli kinematografie. Nemusíte milovat Sigourney Weawer, ale ve 4řech dílech o vetřelcích se na režisérském křesle vystřídali velikáni. Každý si téma "něčeho zlého ve vesmíru" vyložil po svém a jediné co je spojuje je právě hlavní postava a mistrovské monstrum H. R. Gigera. Každý si najde v tetralogii svůj oblíbený film, který přesně vystihuje jeho pohled na stejné téma. Ať je to Ridley Scott, James Cameron, Fincher nebo právě J-P Jeunet. Poslední jmenovaný přináší do série asi nejméně, protože bohužel nevyužívá naplno své fantazie jak u něj nebývá zvykem. Pravděpodobně studio nechtělo fantastický snímek, který by trochu "zabíjel" původní hororově- akční záměr ságy. Je to škoda, že skvělému francouzi někdo asi šeptal, co jak má dělat, aby film byl "made in Hollywood". Dostáváme tak spíše film, který usnul na půl cesty do nebe. Velká škoda. V poddání francouzského vizuálního mága jsme se mohli dočkat neskutečných okamžiků. Tak snad jindy.... ()

Reklama

Morien 

všechny recenze uživatele

Tenhle film by mě "vyděsil" už sám o sobě, ale jakožto fanynka osobitého stylu režiséra Jeuneta a persona zaujatá dosavadní vetřelčí trilogií jsem byla dohnána až na hranici astmatického záchvatu. Na to, co se tady děje s důstojnicí Ripleyovou, se docela trefně hodí můj oblíbený výraz prznění. Z velmi, velmi unavené houževnaté ženy se stane jakési všemocné monstrum v sexy oblečku a ona s tím nemůže vůbec nic dělat. Tomu se říká opravdová beznaděj, ale v nedospělém vzeření filmu to všechno tak nějak zaniká. Spousta mých oblíbených herců se na obraze jen tak mihne, aby vzápětí zemřela, a mně to není líto, stejně jako mi není líto ani vetřelců, ani lidské bojůvky posledního odporu. Film ve mně dokázal vyvolat jen zhnusení. Jsem trochu zaujatá, protože nebýt to "pokračování" předchozích dílů, tak si takové bezduché střílečky ani nevšimnu, ale takhle jsem explicitně nespokojená. - Ovšem v tom, jak je to zvrácené, to nejlíp vystihuje svoji dobu. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Po dobře uzavřené trilogii jsme dostali ještě lepší uzavření. Přídavek, který sice vzkřísil z mrtvých hrdinku i její nemesis a učinil jejich souboj ještě intimnějším než minule, když propletl jejich DNA (svým způsobem vrchol této body horror série), ale nevytýčil žádný nový směr, kam by se série měla ubírat, jen nám dopřál druhé finále (dramaticky srovnatelné s prvním, možná i silnější) a dovedl sérii na Zemi, což se plánovalo už pro trojku. Novým směrem se vydal až o mnoho let později Ridley Scott s Prometheem, když po třech pokračováních jeho původního filmu KONEČNĚ obrátil pozornost k původu Vetřelců. A tak tu máme jen velmi nápaditou, nahláškovanou a pěkně natočenou další vetřelcovskou štaci, jež oživila uzavřenou sérii jen proto, aby ji zanechala ve slepé uličce. Whedon ani Jeunet se každopádně nemají za co stydět a Weaver si zjevně užila zatím nejvíc bad-ass Ripleyovou, která se celým filmem prohláškuje. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Docela si lámu hlavu nad tím, proč se čtvrtému Vetřelci dostalo od divácké obce takové nevole. Asi to, že Jeunetova neodolatelně dekadentní atmosféra nebyla zrovna tím, co fanoušci po Fincherově netradičním příspěvku čekali. Režisér celému universu boří mýty a navrch si z nich dělá ještě legraci. Přitom je neustále svůj a dává Vetřelcům svůj jedinečný obtisk francouzského poety, vrcholící se závěrečným příchodem přerostlého albína. Tvrdit, že se jedná o nejhorší díl, je pitomost. To jen za ta léta celá série nabobtnala do kultovního statusu, v němž si každý rád přisazuje svým. Netvrdím, že to nedělám též, ale i když Jeunetův snímek nepatří k těm nejoblíbenějším, hanět ho rozhodně odmítám. ()

Galerie (90)

Zajímavosti (45)

  • Celosvětová premiéra proběhla 6. listopadu 1997 v Paříži. (Varan)

Reklama

Reklama