Reklama

Reklama

Vymítač ďábla III

  • USA The Exorcist III (více)
Trailer

VOD (1)

Pekelná brána se opět otevírá! George C. Scott jako policejní vyšetřovatel Lt. Kinderman pátrá po vrahovi záhadných a brutálních vražd. Nevěří na démony a jejich nadpřirozenou moc. Ještě ne. Nevysvětlitelné úkazy v nemocnici pro choromyslné nezanechávají žádné stopy k rozluštění děsivého tajemství. Jaká síla však vede nemocnou ženu, aby se plazila po stropu zcela obratně a neslyšně jako moucha? A snad i vraždila? (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (91)

lamps 

všechny recenze uživatele

Dost suverénní sequel, který události jedničky jen nudně nevykrádá a chaoticky neznásilňuje jako dvojka, nýbrž chytře rozvíjí v neokoukaném detektivním rámci. Jediné, co Blattymu jakožto scenáristovi i režisérovi tolik nefunguje, totiž tempo, je vynahrazeno snad všemi zbývajícími hororovými proprietami - atmosférou prostředí (v tomto případě hlavně psychiatrická léčebna), přesvědčivými herci i vynalézavou inscenací ve formě sérií často symbolických záběrů. Některé scény, jako ta ve zpovědní kabině, překvapují i dnes svou kreativitou a dokonce černohumorným rozměrem, a když už dojde na explicitní hororové momenty, je to dobové i nadčasové žánrové zlato - mluvím o gore efektech v závěru a pak o největší lekačce filmu, která je asi opravdu nejlepším ‘jump-scarem’ v historii filmu. Kdybych o ní už předem neslyšel a nevěděl, kdy má přibližně přijít, tak bych se asi opravdu posral. Moc pěkné překvapení, které tolik nehyzdí ani ta pomalejší závěrečná třetina a pár až moc za vlasy přitažených momentů, které chtějí soupeřit se symbolikou Williama Friedkina poněkud nešikovně. Pro hororové fandy naprostá povinnost už jen za geniální statickou sekvenci v nemocniční chodbě, kdy si nás režisér připravuje opravdu jak vepře na porážku.. 80 % ()

strougy 

všechny recenze uživatele

Po většinu času ucházející mysteriózní detektivka s několika roztomile úchylnými scénami, která navazuje na původní film pouze dějově, nikoliv stylově a ani zdaleka žánrově, se z nějakého mně neznámého důvodu v závěru překlopí v béčkový horor prezentující se kupou laciných triků a ohavně neumětelským finále, nad jehož trapností mi zůstává rozum stát. Slabé 2*. ()

Reklama

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Je fajn, že William Peter Blatty šel úplně jinou cestou a Vymítač ďábla III by bez pojítek na první film obstál i jako samostatné dílo. On tak v prvopočátku byl i zamýšlen. George C. Scott je super tahoun a celý snímek prakticky stojí na jeho charismatu. Blatty dokázal natočit několik opravdu působivých hororových scén - třeba pečlivě budovaná sekvence na chodbě nemocnice je highlightem filmu. Režisér měl ovšem i takový zlozvyk, že se asi nedokázal tak úplně odtrhnout od svého spisovatelského já a nechával postavy odříkávat úmorně dlouhé monology a filozofické úvahy, a tak mezi nimi potom poměrně bledne a mizí původní děj. Když se k tomu pak přidá zásah studia a přilepení celé dějové linie s Nicolem Williamsonem a vymítáním, solidně se v tom divák začne ztrácet. Já bych byl zcela spokojen, kdyby tento snímek neměl s Vymítačem ďábla vůbec nic společného a byl nazván Legie podle předlohy. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Po hroznej dvojke boží zázrak (ehm). Ale na jednotku to nemá. Réžie sa chopil autor knižnej predlohy  Blatty. Natočil taký temný a atmosférický film (s dobrou výpravou, niekoľkými drsnými scénami a fajn kastigom v čele so sympatickým Georgeom C. Scottom z Podpaľačky a The Changeling), až je škoda, že sa réžii následne už nikdy nevenoval. Staničné cameo tu má Samuel L. Jackson. Jeho slepca však nadaboval herec s chrapľavejším hlasom, než aký mal Sam. Scott samozrejme hrá TOHO Kindermana, ktorého poznáme už z jednotky (a samozrejme Blattyho románu). K pre-obsadeniu došlo z pragmatického dôvodu: jednotkový Lee J. Cobb bol v tom čase 14 rokov po smrti. ()

salalala 

všechny recenze uživatele

Dokud se William Peter Blatty pohybuje v rovině temné detektivky, je vše v naprostém pořádku. Atmosféra je hutná a v dobrém slova smyslu nepříjemná od první vteřiny, zločiny jsou dost brutální a vytváří se kolem nich zvláštní aura tajemna, která funguje dokonale. I hudba je potřebně znepokojivá až démonická, tempo je pomalejší a je v něm čas rozvíjet ústřední charaktery, na jejichž vzájemných dialozích je nejvíc znát spisovatelský původ režiséra, protože jim věnuje až nepřirozeně dlouhý prostor, určitě to ale není na škodu. Hlavní roli si spolehlivě odehrál George C. Scott, který má skvělého protihráče ve vynikajícím Bradu Dourifovi, z něhož jde opravdu strach. O to větší je škoda, že v závěru autor uhne k ryzímu hororu a potřebuje celý děj naroubovat na původního Vymítače, protože náhle příběh přestane dávat smysl a ona snaha propojit vše s původním filmem zoufale nefunguje. Vymítací scény nejsou potřebně mrazivé, efekty jsou laciné a celé to dost drhne a ani pointa není zcela uspokojivá. The Exorcist III má v prvních dvou třetinách slušně našlápnuto, pak ale doplatí na potřebu navázat na slavnou značku a předlohu a spadne do průměru, čímž škodí jen sám sobě. 60 % ()

Galerie (29)

Zajímavosti (12)

  • Když se zeptají Venamuna (Brad Dourif) jak se dostal z vězení, odpoví "It's child's play", což je odkaz na film Dětská hra (1988) - tedy Child's Play -, v němž Dourif mluvil Chuckyho. (Chatterer)
  • Rakouská metalová kapela Belphegor použila krátký úryvek z tohoto filmu na začátku písně „Swinefever - Regent of Pigs“ (z alba „Totenritual“). Jedná se o finální scénu vymítání v cele. (Seabeast)

Reklama

Reklama