Režie:
Michael GiacchinoScénář:
Heather QuinnKamera:
Zoe WhiteHudba:
Michael GiacchinoHrají:
Gael García Bernal, Laura Donnelly, Harriet Sansom Harris, Eugenie Bondurant, Kirk R. Thatcher, Leonardo Nam, Al HamacherVOD (1)
Obsahy(2)
Za temné a ponuré noci se ze stínů vynoří tajná skupina lovců monster a po smrti svého vůdce se shromáždí ve strašidelném domě prastarého rodu. Při podivném a děsuplném vzpomínání na vůdcův život jsou lovci vyzváni k tajemnému a smrtonosnému soupeření o mocnou relikvii. Čeká je noční lov, který je nakonec přivede tváří v tvář nebezpečnému monstru. (Disney+)
(více)Videa (1)
Recenze (252)
Po smrti otca Bloodstonea sa viacero lovcov monštier stretáva na jeho poslednej rozlúčke. Majú súperiť o mocný kameň, ktorý po sebe zanechal. Ich cielom je zabitie netvora, ktorý sa pohybuje v obrovskom labyrinte a len jeden z nich sa môže stať víťazom. - Velmi príjemné prekvapenie plné akcie a súbojov s vynikajúcou choreografiou, v ktorej sa mixujú asi všetky žánre, na ktoré si človek spomenie. Old school čiernobiele vizuály mi väčšinou vadia, ale tu to funguje výborne a ideálne sa to dopĺňa s prevedením vlkodlaka, ktorý síce mohol dostať viac priestoru, ale keďže má celý film ledva päťdesiat minút, ubehne to ako nič a v podstate to okrem niekolkých slabších dialógov nemá žiadne hluché miesta. Keďže nemám potuchy, čo je Marvel, DC alebo Disney, tak netuším, či dej na niečo nadväzuje alebo niečomu predchádza, ale užil som si to ako už dlho nič a je na tom pekne vidieť, že natáčanie bavilo úplne všetkých. ()
// Michael Giacchino, můj nejoblíbenější skladatel, a teď i tvůrce marvelovek? Na to je asi ještě brzo, jestli ale jeho debut povede k něčemu většímu, budu jedině rád. Za hodinu mi zvládl představit nové zajímavé postavy, neotřelým, ale příjemným způsobem rozšířit mnohožánrovost MCU, a ještě k tomu složit parádní hudební doprovod. Bernal super, Teda chci hned domů, největší radost mám ale z Laury Donnelly, do které jsem od The Nevers regulérně zabouchnutej a její Elsa to jenom podtrhla. Po filmovém přešlapování na místě a nevyrovnaných kvalitách na seriálové frontě si Marvel zase jednou připisuje skvělou trefu. 8/10 ()
Pobaví. Neurazí. Ale čekal jsem vzhledem k tomu, že jde o poctu filmům 30.-50. let (na které já trpím a je lhostejno, jakého jsou žánru) větší vtah. Takto se z toho vyklubal jen lepší průměr, ale jsem rád, že si občas až vynikající skladatel udělal radost. Proč ne? Jinak, není to po1. (a zřejmě ani naposledy) co na 100% souhlasím s DaViD´82. ()
KONEČNĚ!!! VÝBORNĚ!!! Přesně tohle jsem chtěl. Přesně tenhle typ změny, experimentu, kreativity, komornosti a autorské práce jsem celou čtvrtou fázi vyžadoval a konečně jsem ji dostal. Vlkodlak je suverénně nejlepším projektem této fáze. Má výbornou atmosféru, které napomáhá komorní prostředí, ve kterém se odehrává celý děj. Skvěle prokreslené hlavní postavy, které se i za tak málo času dokázaly zapsat do mé paměti na rozdíl od všech podobných v posledních Marvel projektech. Přiznám se, že je to poprvé, co jsem měl možnost vidět Gael Bernala a jsem rád, že to byl zrovna tento kratší speciál. Kreativní a šikovná režie jinak skvělého skladatele Michaela Giacchina je znát díky tomu, jak využívá malých prostor a dialogů mezi postavami. Vizuální stránka krásně odkazuje na starší horory, a to jak černobílým vzhledem, tak i vyobrazením samotného Vlkodlaka, jehož vzhled je veřejností lehce kritizován, ale mě se velmi zamlouvá. Celkově jde o velkou vzpruhu po posledních MCU projektech, a hlavně osmé epizodě She-Hulk. Více takových speciálů a zkusit to procpat i do klasických filmů/seriálů. 8/10 ()
V rámci Marvel tvorby značne originálny špeciál, ale odmietam nad tým žasnúť iba preto, že je to čiernobiele. Farebná štylizácia napodobňujúca hororové snímky z 30. rokov minulého storočia síce pôsobí v rámci pestrofarebného Marvelu sviežo, ale viac menej ostalo iba pri tých farbách. Nepracuje sa tu nijako zvlášť so strihom, kamerou, maskami alebo čímkoľvek iným čoby malo pripomnať tridsiate roky. V jadre je Werewolf by Night totiž klasická Marvelovka s typickými nadužívanými CGI trikmi (škoda, tu sa priam žiadalo použiť masky ako v starých filmoch), typickým humorom (záverečná diskusia medzi vlkolakom a monštrom sťa by vypadla z Thora), a nejakou to akciou v menšom merítku, akurát tentoraz v o niečo kratšom a oveľa lacnejšom prevedení. Ako päťdesiatminútovka fajn, neškodné, ale nechcem si to predstaviť v celovečernom, nebodaj seriálovom formáte, hlavne keď tá stredná časť drhla čo sa týka tempa už v takomto krátkom prevedení. CELKOVO: 6/10 ()
Galerie (15)
Zajímavosti (13)
- Když vypravěč (Rick Wasserman) vypráví o Ulyssesovi Krvekamovi, je vedle jeho postavy epitaf znějící: „Ulyssess, sedmý syn Krvekamene, byl zabit a byl zabit při posledním úplňku v roce a konečném krveprolití.“ (Kubaaa97)
- Skladba a grafika na počátku filmu odkazuje na Special Presentation od CBS, které se vysílalo v roce 1973. (Kubaaa97)
- V počáteční fázi filmu, kdy poprvé vidíme Jacka (Gael García Bernal), tak si můžeme v místnosti, níž prochází, všimnout několika latinských frází. Mezi nimi jsou i dva citáty. Prvním je citát z Výboru z listů Luciliovi od Seneky: „Ferae pericula quae vident fugiunt.“ V české překladu znějící: „Zvířata prchají před nebezpečím, které vidí.“ V originále celý citát zní: „Zvířata prchají před nebezpečím, které vidí, a když uniknou, jsou klidná; my se mučíme i budoucím, i minulým.“ Na druhé straně je pak citát z komedie „Heautontimorumenos“ od Menandra: „Homo sum, humani nil a me alienium puto.“ V českém překladu věta znamená: „Jsem člověk, nic lidského mi není cizí.“ (Kubaaa97)
Reklama