Režie:
Natálie CísařovskáKamera:
Klára BelicováHudba:
Aid KidHrají:
Natalia Germani, Denisa Barešová, Zuzana Mauréry, Martin Finger, Cyril Dobrý, Zuzana Stivínová, Tereza Švejdová, Štěpán Lustyk, Karolína Krézlová (více)Obsahy(2)
Třiadvacetiletá vrcholová sportovkyně Andrea se připravuje na olympijské hry v Atlantě. Jako mistryně republiky ve skoku do vody nic jiného než tvrdý svět tréninků a závodů nezná. Až do chvíle, než si poraní páteř. Její sportovní kariéra náhle končí. Touha po úspěchu ji ale přivede ke kariéře pornoherečky. Stejně jako své tělo ovládala a využívala ve sportu, využívá jej při natáčení pornofilmů. Má slávu, peníze, komfortní život, nezávislost. Nakonec ale přece jen musí zpomalit… Film je inspirován příběhem Andrey Absolonové, která byla v 90. letech jednou z našich nejúspěšnějších skokanek do vody a posléze neméně úspěšnou pornoherečkou Leou De Mae. (Bontonfilm)
(více)Videa (24)
Recenze (359)
Další náhodný film ze série ,,co budeme dělat, zatímco běží představení a my čekáme, až zavolají techniku na přestavbu´´. Zdůrazňuji, že já ty filmy či tv s. nevybírám. Většinou příjdu a něco zrovna, běží. Shoduji se s většinou, která píše, že film jen klouže po povrchu a nejde vůbec do hloubky a tudíž neříká skoro nic o ničem a sám je v podstatě k ničemu. To posl. už říkám já. Ale zase, nějká hrůza to nebyla a v rámci možností to kór nenudilo. Jediné, co mě docela šokovalo (neb jsem si před premiérou četl dlouhý rozhovor s rež., která tvrdila, že sice regulérně explicitní porno scény natočila, ale do kino verze to samoz. nepůjde) právě scény, kde se šlo doslova, natvrdo. To bych v tzv. mainstreamu, nečekal. Vyvalil jsem na to bulvy a byl to takový dopad, že tu 3. hvězdu dám ze ten shock. Jinak za 50%. A co se týče mé reakce, jak jsem se tak díval na zbývající 3 kolegy, ti na tom byly dosti podobně a to je 1 z nich v rámci XXX žánru není žádný nováček, jako já. Jenže tohle jak říkám, v nenápadném mainstreamovém filmu do kin, nikdo z nás nečekal. Posl. věc ještě k tomuto. Bylo ze zpětného pohledu dosti zajímavé, že ti, co vím, že XXX prakticky moc neholdují (takový ti moralisti, co dělají doma satan ví jaké prasárny) zachovali kamenný xicht, zatím my os. XXX sběratelé/diváci, jsme z toho měli málem infarkt. Zajímavé. A na celém filmu, asi to nejzajímavější. Bod za odvahu, tvůrčí týme. Jak zde již zmínili i jiní. A od baby, která má vskutku srandovně naivní názory na porno průmysl, což mě v tom článku, spolehlivě rozesmálo. Taková ta brejlatá knihomolka, co zná max. 2 polohy a z análu by měla zřejmě, celoživotní trauma. Ale, třeba klame tělem. Doslova. To je taky možnost. Ale kdo ví, jako verzi jsem viděl. Třeba se nakonec natočily 2. Relativně pobaví (dost lidí, kteří jako já tohle od ne XXX filmu, nečekali) šhockuje a neurazí. To posl. se týká jen těch, kteří ví, do čeho jdou a nemají vysoký odpor k jistému žánru. ()
Nevšední a na první pohled vysoce pozoruhodný životní příběh v řemeslně i herecky obstojném pojetí. Bohužel tomu ale nepřehlédnutelně chybí myšlenková a psychologická hloubka, která by ze zajímavého životního osudu udělala i zajímavý a silný film. Navíc absentuje i výraznější režijní invence, která by co nejlépe využila specifika obou odvětví, jimž se Absolonová věnovala. Snímek bez vize a nosného jádra. 60 % ()
Milé překvapení. O Andree jsem před uvedením filmu neslyšel, o to víc mě její tragický příběh šokoval, ačkoliv to pro mě bylo na úkor filmu samotného, jelikož jsem se to stejně dozvěděl. V záplavě českých komedií jsem ocenil, jak syrově je příběh podán a tvůrci se skutečně nemažou s nějakou cenzurou. Překvapilo mě však vlažné přijetí filmu, o to víc musím zdůraznit a ocenit jeho kvality a vy si Její tělo aspoň na tom Netflixu dejte. ()
Absolonová toho za 27 let zažila hodně (skoky do vody, úraz páteře, porno, rakovina), takže je škoda, že si její příběh vzala na paškál zrovna debutantka Císařovská, která jen proskákala jednotlivá témata a nedokázala hlavní postavu vůbec zhmotnit. Germani sice přiráží jako o život, což potěší asi každého heterosexuála, ale vývoj tam není žádný. Vystačit si s pouhým konstatováním, že život je někdy pěkná svině, na celovečerní film opravdu nestačí. ()
RECENZE: Sport versus porno aneb Jak sesterské pouto vyhrává nad Jejím tělem - Českokrumlovský deník Životopisné filmy bývají v českém rybníčku prokletím. V případě Jejího těla se však nejspíš jedná o štěstí začátečníka, v tomto případě debutující režisérky Natálie Císařovské. Přes formální a dramaturgické nedostatky působí výsledné dílo velmi uceleně a sebevědomě. A samotný příběh kdysi nadějné skokanky do vody Andrey Absolonové, která po nešťastném úrazu vyměnila kariéru sportovkyně za hýřivý život pornohvězdy, má rozhodně co říci. Absolonovou ztvárnila Natalia Germani. Hraje jí dobře, bez přemrštěných póz (s výjimkou „porna ve skafandru“), ovšem scénář postavu ochuzuje o jednu klíčovou věc, a tou je motivace. Hlavní hrdinka sic letmo skáče světem od příprav na olympiádu přes tragický pád a práci v samoobsluze až po hvězdnou slávu v porno-galejích, ale hlubší porozumění pro její jednání, touhy a vytyčené cíle se nedostaví. Divák se na ni může citově napojit až zpětně. Mnohem atraktivnější je totiž pásmo možných interpretací, které Její tělo otevírá. Snímek sám nejlépe funguje právě na rovině divácké, kdy nechává své příjemce, aby si sami určité věci na základě vědomých souvislostí domysleli, spojili či kompletně sestrojili, čímž nabízí hned několik otázek k zodpovězení: Je hodno úcty či zavržení, že Absolonová dokázala vyměnit sport za veleúspěšnou dráhu pornoherečky, o níž se „pochvalně vyjádřil dokonce i Larry Flynt“? Jak se asi cítila samotná Absolonová v rámci této proměny? Je na místě, aby se od ní za to, čím se živí a co ji činí šťastnou, odvrátila mladší sestra a později také otec? Její tělo doslova vybízí k pozastavení se nad smyslem našich předsudků a zavrhujících stanovisek. Z hlediska ztotožnění nám může být velmi blízko postava otce (Martin Finger), který se za povolání dcery zaprvé stydí, zadruhé se snaží dbát toho, aby „její tělo“ na videokazetách neviděli alespoň známí. Kdo je napsaný skvěle, je hrdinčina sestra Lucie, v přesném podání Denisy Barešové, jež je herecky nejsilnějším článkem filmu. Nejprve k ní vzhlíží, později, když zjistí, co je sestřinou novou profesí, se od ní distancuje. Viní ji i z rozpadu rodiny, jíž dominuje ukázková fiflena (Zuzany Mauréry), dceru stůj co stůj tlačící do kariérních výšin. V kritické chvíli, kdy Andrea leží v nemocnici s nádorem v mozku, se Lucie zachová správně, spory upozadí a naplno projeví tíhu sesterského pouta, jaké nelze přerušit jen kvůli pošklebkům okolí ani vlastnímu zklamání nad tím, že sestra „š*ká za peníze,“ jak sama pronese, třeba u rodinného oběda… Právě téma sourozeneckého vztahu, jenž prochází náročnou životní zkouškou, mi na Jejím těle připadá paradoxně mnohem zajímavější než názorná ukázka lechtivého zákulisí porno-produkce. Novinka českých kin navíc zákonitě pobouří pár scestných moralistů, kteří svou kritiku budou opírat o to, jak někdo může pronést, že „porno je taky takový sport“? ()
Galerie (159)
Zajímavosti (19)
- Anglicky mluvící postavy ve filmu většinou ztvárňují slovenští herci. Duo amerických producentů v závěru filmu hrají Roman Polák a Andrej Polák, zahraničního pornoherce Pabla zase Martin Valihora, slovenský bubeník a v reálném životě manžel herečky Natalie Germani (Andrea). (DavePave)
- Ve filmu jde vidět celá škála moderních doplňků a detailů, které v polovině 90. let ještě nebyly aktuální. Například moderní pákový kohoutek v koupelně, plastová okna, moderní žaluzie či aktuální vybavení nápojů v samoobsluze. (Jimmy15)
- Herečka Natalia Germani komentovala natáčanie slovami: "Určite sme to nerobili prvoplánovo a našim cieľom nebol erotický film. Má to byť sonda do vnútra ženy, ktorá sa rozhodla urobiť to, čo urobila, hoci to ľudia okolo nej považovali za absurdné. Sama bola strojcom svojho osudu." (Biopler)
Reklama