Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Bezvládné tělo muže, kterého těžce poranili při přestřelce, spadlo z paluby lodi do moře. Vlny jej zázrakem vyplaví na břeh a muž, který ho našel na prahu svého domu, jej zachrání. Při operaci najde v jeho těle nejenom kulky, ale i mikrofilm s číslem konta ve švýcarské bance. Neznámý si však vůbec nic nepamatuje. Zranění ho připravila o všechny vzpomínky. Pouze kratičké záblesky paměti mu dávají minimální naději. Jediným klíčem k jeho minulosti se stává číslo bankovního konta. Kdo jej však v bance napíše, stane se štvancem, který musí zemřít. (Warner Home Video CZ)

(více)

Recenze (47)

honajz 

všechny recenze uživatele

Snad nejlépe převedená ludlumovka do filmové podoby, kde agent není nesmrtelný Rambo, jak Bournea hraje Damon, ale normální zranitelný a chybující chlap. Což přidává snímku na věrohodnosti. Do toho špičkové lokace, a i když to má ve dvou dílech přes tři hodiny, napětím jsem se od tohoto snímku nemohl při prvním dívání odtrhnout, a baví mne i dnes. Kam se hrabe Matt, fakt... ()

GavlaDan 

všechny recenze uživatele

Tohle by mělo být zařazeno spíš mezi TV filmy než seriály, ale nevadí. Jakožto nečtenář knihy nemůžu porovnat, jak moc se to drží předlohy. Nicméně mě velmi překvapilo, jak moc odlišný příběh to má oproti Damonovskému Bourneovi. Přitom oba dva filmy adaptují stejnou knihu. Každopádně porovnávat tuhle nízkorozpočtovou televizní blbůstku s Hollywoodským blockbusterem je kravina. To ovšem nic nemění na faktu, že tahle adaptace není moc dobrá. Je to pomalé, vizuálně nezajímavě, špatně napsané, hloupé a především dlouhé. Tahle šílenost má doslova 3 hodiny, přitom by se to dalo smrsknout na polovinu. Dovedu si předsvit, že hodinu a půl dlouhý, televizní Bourne by mohl být dost fajn. Jenomže 3 hodiny jsou trochu přepal. 4/10 ()

Reklama

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Naprosto nesmyslné srovnávat dnešního Bournea (Matt Damon) s Bournem, kterého představuje miláček mnoha žen ( a mé maminky) Richard Chamberlain. Jeho Bourne je civilnější, hloupější, méně vražedný a celkově méně nebezpečný muž, který si nemůže vzpomenout kým je a proč. Jistá podobnost, scény, příběhová linie do určité části a postavy, jsou stejně jako v Agentu bez minulosti, ale přesto jde o úplně jiný film, s postavou, která vám bude cizí a budete jí chvílemi nazývat hloupým agentem, co neumí pořádně zabíjet. Je to smutné, protože podvědomí diváka se již ztotožnilo buď s chladným strojem na mrtvoly Bournem, kterého nezastaví nic, nebo s anglickým Jamesem Bondem, který využije vše od laseru až po neviditelné auto, aby dostal své Martini (protřepat nemíchat...). Tento Bourne dnes již nemá šanci a to podtrhuje i jeho slabá akční stránka, kdy je akce málo a ani není kvalitně zvládnutá. Při délce 185 minut tak dostáváte předem známý snímek, který má nejen pomalý rozjezd, ale celkově pomalé tempo, při kterém budete doufat, že se ukáže Matt Damon a zlomí tomu panákovy na obrazovce vaz... ()

sud 

všechny recenze uživatele

Kdy to naposled vysílali, nevím. Už je to dost dávno. Film byl rozdělený na dva díly. Příběh muže, který ztratil paměť a jeho minulost a její odkrývání je velice zajímavé. Natočeno podle jednoho z nejznámějších románů otce politického thrilleru Roberta Ludluma. Richard Chamberlain byl ve své roli jak jinak než skvělý. Snímek není příliš akční, ale závěrečná přestřelka to všechno vynahradí. Příjemná podívaná. ()

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Jako nenasytný divák [především starosvětského prvního dílu] Damonovy verze jsem si od televizní mini-série s ptákem v trní Richardem Chamberlainem leccos sliboval. Dostalo se mi očekávaného - jaksi měkčí, méně hi-tech verze s citem pro sedmdesátkovou [rok výroby 1988!] atmošku ulic evropských velkoměst zamořených agenty v balóňácích, mnišských sutanách, ukrývajících se v malebných horských městech, klášterech a utrácejících milióny popíjením kvalitních nápojů všude možně, hlavně tedy v místech z výhledem na Eiffelovku. Zápletka, údajně bližší Ludlumově předloze, je sice členitější a uvěřitelnější než přímočará kino-verze s robotem v hlavní roli, ale postrádá hodně z jejího podvratného, paranoidního podtextu, naznačujícího cynismus politických hrátek, lidského inženýrství a prohnilost až nejvyšších pater toho baráku v Langley. Z titulu roku výroby a angažmá profláklých vetchých herců nevynikne nejzajímavější vklad nového zpracování, téma dokonalé disciplíny těla, dalece přesahující vědomé akce. Místo vražedného baletu servíruje Young trochu komické rvačky postarších divadelníků a když hodíte Chamberlaina ze stráně, jakoby se kutálel po trávníku pytel navoňavkovaných hoven. Realističnost jako osvěžující vedlejší produkt televizní produkce. Až na útěšné rozuzlení přinejmenším stejně dobré jako testosteronová mašina z dílny Liman / Greengrass / Gilroy. ()

Galerie (7)

Reklama

Reklama