Reklama

Reklama

Přízraky v Benátkách

  • USA A Haunting in Venice (více)
Trailer 1

Kenneth Branagh jako slavný detektiv Hercule Poirot řeší děsivou záhadu v období po druhé světové válce. Poirot si užívá důchod v italských Benátkách. Neochotně se účastní seance, na které uvrhne zavražděný host detektiva do zlověstného, ​​temného světa. (Magic Box)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (333)

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Rozhodně nejlepší film z dosavadních tří, co Branagh s Poirotem natočil. A skvělý přesah do gotického hororu - tajemný starý dům, mlha válící se po hladině, když přijíždí médium na gondole, bouře, liják a blesky křižující oblohu a o tajemství u základů domu nemluvě. Naprosto skvělá kamera, na níž si Branagh potrpí, a já mu za ni tleskám, páč na rozdíl od leckterých jsem stále přesvědčen, že film je médium především obrazové. Všechny ty deformace obrazu, žabí a ptačí perspektiva, rybí oko, rozličné úhly záběrů a smysl pro detail mě bavily. Tedy ona i verze s D. Suchetem je pěkně strašidelná, což bude asi i tím časem v období Halloweenu. Atmosféra solidní, strašení fajn a vraha jsem samozřejmě neodhalil. Jediný, kdo mě nebavil, byla Ariadne Oliverová. Poirotova přítelkyně, co se s ním ráda špičkuje a občas má nabroušený jazýček, je ale skutečnou přítelkyní. Tady je to vypočítavá cynická čúza, co Poirota jen využívá a nakonec mu řekne, že už se neuvidí. Oč milejší je závěr se Suchetem, kdy jdou spolu zapálit svíčku. Ale jinak za mě spokojenost. Benátky miluji, i když se většina filmu odehrává v obřím rozpadajícím se baráku....ty ale miluji rovněž. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

První Branaghova Poirotovka, která není adaptací známého románu, poprvé prověřila sílu jeho éry. Zatímco o Murder on the Orient Express a Death on the Nile se daly vést různé spory, protože tyto případy vždycky měly hodně verzí, Hallowe’en Party (1969, česky Viděla jsem vraždu, 1993) nikdy nepatřila mezi notoricky známé romány. Doposud existují jen dva televizní přepisy - Hallowe'en Party (2010) a Meurtre à la kermesse (2014). Koncept halloweenského hororu v uzavřeném prostoru benátského paláce je skvostný. Stejně tak Poirotova interakce s proslavenou Ariadne Oliverovou. Výborná záležitost, která se prakticky okamžitě stává podzimní klasikou. Pokud bude Branagh pokračovat, bude ideální opět zvolit méně známý případ. Jenom je potencionálně škoda to celé posunout do poválečného světa (tento film se odehrává v roce 1947) a uzavřít si tak možnost rozvíjet ten skutečný Poirotův meziválečný svět. #čsfdprojekce ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

„Zábava nie je nič pre mňa.“ Chvíľu som si myslel, že by z toho mohol byť najvydarenejší Kennethov Poirot, ale napokon to tak úplne nedopadlo. Bolo to zrovnateľné so Smrťou na Níle  (ktorá sa mi dosť páčila), ale na Vraždu v Orient exprese (ktorá sa mi páčila veľmi, hoc na verziu so Suchetom nemala) sa to predsa len nechytalo a to napriek ladeniu do hororového hávu, ktorý je mi od detstva najbližší. Bál som sa, že to Branagh nezvládne a ponúkne klišé a zastaranú formu hororového strašenia, ono ale napokon našťastie o žiadne veľké strašenie nejde. Film určite ale disponuje skvelou, temnou atmosférou rozľahlého starému domu s nepeknou povesťou. Pritom samotný dom nie je nijak extra vizuálne interesantný. Kameraman Haris Zambarloukos (Thor) sa s jeho chodbami, záhradami, komnatami atď. pekne pohral, ale aj tak vidno, že Branagh musel pracovať s o čosi nižším rozpočtom, než je bežne zvyknutý a tak si takúto zápletku možno nevybral ani tak preto, že by ho lákala, ale preto, že bola lacná. Môžeme argumentovať tým, že Benátky 40. rokov 20. storočia nie sú práve najlacnejšou záležitosťou, ale v ich kanáloch (a na strechách) sa odohráva 5% stopáže. Rovnako kasting poľavil, slávne tváre by ste tu temer nenašli, ale to nevadí, Poirot bol vždy o postavách. Branagh si to (do tretice) užíva, lahodne vychutnáva a labužnícky užíva. Jeho hašterenie o tom, prečo neverí na duchov, hoci by veľmi rád, patrí k (predčasným) vrcholom snímky. Najväčšou dynamikou sa sympatická a ponurá detektívka môže pochváliť v scénach vypočúvania, v ktorých Poirot skôr či neskôr (väčšinou skôr, než neskôr) odhalí slabiny jednotlivých podozrivých, ich traumy a vtedy je to príjemne ľudsky smutné a uveriteľné. Samotný zločin je trochu divný a finálne rozuzlenie ma nedostalo. Po stovkách detektívok, aké som v živote videl, som čakal v podstate všetko, vrátane toho, že vraždil papagáj, takže ma vlastne sklamalo, o akú banálnu, hoc realistickú pravdu napokon šlo. Ale bolo fajn. A taký je celý film. Fajn. ()

dO_od 

všechny recenze uživatele

// Parádně obsazené, zase zcela jinak a odvážně pojaté, nicméně opět s případem, který je na tom to nejmíň zajímavé. Naštěstí to ale zase tolik nevadí, protože když nic jiného, hlavní postavě se tu konečně dostáváme pořádně pod kůži, zatímco režisér servíruje doposud nejatmosféričtější díl série. Krásných 7/10 ()

anais 

všechny recenze uživatele

Po dvou předchozích dílech, které sázely na opulentnost, nepovedené CGI, a často dost nevyrovnaný cating, se Branagh nečekaně uskromnil a natočil komorní (až televizní) benátskou detektivku. Jeden dům, pár postav, skvělý soundtrack Hildur Guonadóttir, a hlavně režie, která se tentokrát ze skromných prostředků snaží vytěžit hororové maximum.  Pokud by takto měl vypadat i dalších Poirotův příběh, začal bych se opatrně těšit. Mám pocit, že Brannagh se ke škodě svých fanoušků až příliš rozmělňuje v herectví, a jeho režijní kariéra je pak dost "hit and miss". Naštěstí v případě Přízraků v Benátkách je to zas jednou trefa do černého. ()

Galerie (54)

Zajímavosti (18)

  • Režisér a představitel Hercula Poirota, Kenneth Branagh, se domlouval s technickým týmem na četných překvapeních pro ostatní herce. Herci tak nebyli seznámeni s různými výpadky světel či větrem, který rozráží okenice a dveře, a jejich reakce na tyto jevy jsou ve filmu autentické. (NiWi)
  • Napriek temnej téme filmu Jamie Dornan uviedol, že práca na natáčaní bola pre neho zábavou a „radostným zážitkom“. (Arsenal83)

Související novinky

Oppenheimer už má velmi blízko k miliardě

Oppenheimer už má velmi blízko k miliardě

17.09.2023

Skvělý Oppenheimer režiséra Christophera Nolana (Počátek, Temný rytíř) už má opravdu blizoučko k tomu pokořit bájnou metu jedné miliardy dolarů. Chybí mu k tomu v současnosti už méně než 90 milionů,… (více)

Reklama

Reklama