Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 2139 a lidé se po globální ekologické katastrofě uzavřeli do obrovských měst. Ta jsou sužována nesmírně vysokou kriminalitou, kterou se snaží dostat pod kontrolu ochránci zákona, kteří jsou současně soudci a také katy. V Mega City One patří k nejobávanějším soudce Dredd. Ten pomůže svým dvěma kolegům v boji proti přesile a všechny členy gangu postřílí. Přestože násilí dosáhlo nezvládnutelné síly a věznice jsou přeplněné, odmítá vrchní soudce popravy za drobné přestupky a Dredd se mu musí za postřílený gang zodpovídat. Zatímco Dredd učí na Akademii budoucí soudce zacházet se speciálním vybavením a připravuje je na těžký úděl služby, uteče z vězení vrah Rico a podaří se mu proniknout do Mega City One. Tady už má připravenu supermoderní zbraň Lawgiver, kterou před časem ztratil během nebezpečného akce Dredd. Přestože je zbraň kódovaná na jeho DNA, funguje i v Ricových rukou... (TV Nova)

(více)

Recenze (386)

tron 

všechny recenze uživatele

Za pošpinenie kultovej anglickej predlohy si to zaslúži 2*, ale ak toto dáme bokom, zostane nám k dispozícii napriek mínusom (a že ich nie je málo) solídna deväťdesiatková fuška, ktorá si 3* snáď ako-tak zaslúži. Slyovi každopádne sci-fi fakt nesedia (Demolátor). Sudcovi Dreddovi ťažko vyčítať výtvarnú stránku. Veľkomesto budúcnosti je vďaka kameramanovi Adrianovi Biddleovi (Votrelci, 1492: Dobytie raja) temné a živé zároveň, ako Gotham od Burtona ladený do sci-fi. Zaujímavým dizajnom sa chvália dopravné prostriedky (cestné i lietajúce), ale tiež masky, kostýmy (pracoval na nich legendárny Gianni Versace), prilby, zbrane atď. Scenár je síce dynamický (ešte sa ani poriadne nezoznámime s Dreddom a už je obvinený z vraždy, potom stroskotanie v púšti a do toho roboti, kanibali, zrada, súdny proces...), ale zároveň jednoduchý a, nuž, hlúpy (to je aká náhoda, že Rob Schneider sedí hneď vedľa Dredda). Z hercov najlepšie vychádza Max von Sydow ako otec sudcov. Slušný je aj doživotný béčkar Armand Assante zo Striptízu v pozícii zlosyna. Sľubne mu kryje chrbát Jürgen Prochnow z Ponorky, vo vedľajšej úlohe sa mihne pošuk Ewan Bremner z Trainspottingu a rozprávačom nie je nikto menší, než klasik James Earl Jones. Stallone sa správa ako kretén, čo myslím si nie je práve najšťastnejší spôsob, ako stvárniť inkriminovanú postavu. Neviem, či jeho výkon spôsobili nezhody s režisérom, to, že predtým nepoznal Dredda (!), prípadne každé ráno vstával nesprávnou nohou (alebo rýchlo po naskočení na palubu pochopil, že toto bude prúser). Na mladučkú Diane Lane sa síce pekne pozerá, ale pôsobí ako myš, ktorú vyplašila mačka a nie ako niekto, kto je policajtom, sudcom a katom v jednej osobe. Vôbec, fanúšikov Dredda urazí množstvo vecí. To, že si (na rozdiel od komiksov) stále dáva dole prilbu je tým najmenším problémom. Viac ma zarazilo neustále apelovanie na jeho city (!), na čom je najškandalóznejšie to, že sa k nim vyjadruje on sám, čo je u tejto postavy v podstate až rúhanie. A hra s jeho rodinným zázemím... fotka Dredda ako dieťaťa... no, mne to nejako extra nevadilo, keďže som komiksovému Dreddovi nikdy neprišiel na chuť, ale verím, že ortodoxných fanúšikov to dodnes bytostne uráža. Sudcovia sú vykreslení pateticky, neschopne, je ľahké ich oklamať, aj pripraviť o život, najlepšie oboje naraz. V scéne s autopokutou si na nich dokonca trúfne drzý blbec, čo vyvrcholí tým, že mu Dredd uprostred hektickej ulice plne nevinných civilov obrovskou explóziou zlikviduje auto. Aj táto pasáže ukazuje, že film je robený na efekt a netreba nad ním premýšľať. Na hrubé nepochopenie charakteru postavy (a jej sveta) filmári mali právo, ale fanúšikovia zas mali právo vypískať ich. Čo sa týka Slyovej brutálnej kombinácie s Robom Schneiderom (s ktorým spolupracoval už v Demolátorovi), tak nefunguje. Mám Robov záchodový humor rád, ale jeho uvrieskaná komická postavička sa sem proste nehodí. Snímka je rozkročená medzi drsným a vcelku krvavým sci-fi a rodinným humorom; taká zúfalá kombinácia nemohla fungovať. Ťažko povedať, komu napadlo hodiť réžiu 90-miliónového akčného sci-fi s jednou z najväčších hollywoodskych hviezd 80. a prvej polovice 90. rokov na neskúseného 27-ročného Dannyho Cannona. Ten predtým natočil 3-miliónovú krimi Mladí Američania. To, čo mohlo vyzerať ako bizarné, ale zaujímavé a odvážne rozhodnutie, sa ukázalo byť tragickou voľbou. Až sa zdá, že jediným dôvodom, prečo si ho štúdio vybralo, bol jeho anglický pôvod. Nie je ale férové hádzať nefungujúci výsledok čisto na Dannyho plecia. S takým divným a mizerným scenárom (za ktorým paradoxne muži podpísaný pod Smrtonosnou pascou, 48 hodinami a  Terminátorom 2) nemohol podniknúť žiadny zázrak. A napokon to nebol megaprepadák. Mal síce zlé recenzie, ale na celom svete zarobil okolo 113 miliónov, čo malo k najväčším fiaskám desaťročia ďaleko. Tak či onak to Cannona ako filmového režiséra zničilo. Ešte zbedačene odrežíroval Viem, čo ste robili minulé leto 2 a skončil pri seriáloch. Siahnite každopádne radšej po Dreddovi z r. 2012, je vynikajúci. () (méně) (více)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

No páni, oproti tomuhle výplodu choré scenáristické mysli je i Barb Wire senzační béčkovou podívanou. Soudce Dredd svojí nekvalitou až podezřele nepříjemně připomíná remake Total Recall. Triky jsou sice obdivuhodné, ale ten děj, nebo spíše "děj", to je hrůza. Jedna pitomost za druhou, atmosféra, to je vykradený Blade Runner, akční scény přiletěly ze Star Wars (honička vznášedel), Terminátora, Robocopa a dalších. No a k tomu všemu naivně se tvářící příběh obohacuje jakési morální dilema hlavního hrdiny, kterému bychom ale měli věřit a brát je vážně. Pche! Škoda toho, protože Sylvester Stallone se na Dredda hodí (hodil) jako nikdo jiný. Hvězda a půl.__P.S. Rob Schneider je idiot. Ale to není novinka. ()

Reklama

POMO 

všechny recenze uživatele

Napriek všetkej debilite, ktorá z Judge Dredd srší, sa naň nemôžem hnevať. Už samotná smiešna kreácia Stalloneho hrdinu film odľahčuje natoľko, že ho musíte brať s nadhľadom. A s nadhľadom je Judge Dredd bombastický sci-fi akčňák s unikátnou výpravou, dobrým castingom a perfektnou hudbou Alana Silvestriho. ()

Indiana 

všechny recenze uživatele

Hlavní chybou tohoto filmu je výběr režiséra. Cannon totiž neumí vůbec natáčet akční scény a při nich kromě toho, že se mi nelíbily, jsem ani nevěděl, kdo po kom střílí a navíc jsem si říkal, že to je natočeno tak strašně nízkorozpočtově (vzhledem k tomu, že to bylo ve své době snad o třetinu dražší než Jurský park). Po vizuální stránce na tom film také moc dobře není a jeho značná část (především již zmíněné akční scény, ale nejenom ty - i normální dialogové) na mě působila dost trapně. Nicméně je tady skvěle hláškující Stallone, kterému se to daří celkem slušně utáhnout. ()

Hellboy 

všechny recenze uživatele

Vůbec ne špatný film, ačkoliv s komiksovou předlohou toho pohříchu moc společného nemá. Dredd v podání Stallona prostě není ten nemilosrdnej terminátor, kterej ani nechápe pojem city, natož aby mohl nějaké cítit. Ale jak řikám, když se od tohohle člověk oprostí, dá se na to v pohodě dívat a ani nevadí, že vizuální stránka vykrádá Blade Runnera. Blbý je, že za první nadupanou polovinou ta druhá značně ztrácí, takže je výsledkem jen průměrný film, kdy jsem se ke konci dokonce lehce nudil. ()

Galerie (64)

Zajímavosti (20)

  • Kostým, který nosí Soudce Dredd (Sylvester Stallone), navrh známý módní návrhář Giani Versace. (StevenW.)
  • Sylvester Stallone nikdy před tím neslyšel o Soudci Dreddovi. Poprvé až mu byla nabídnuta role. (Chatterer)

Související novinky

Dredd – věčný potížista?

Dredd – věčný potížista?

10.10.2011

Dotáčky, přetáčky, producentský sestřih, naštvaný režisér, zmatený výsledný produkt. Vzpomínáte? Tohle všechno provázelo vznik Stalloneovy komiksové adaptace Soudce Dredd z poloviny 90. let. Osud má… (více)

„Já jsem 3D zákon!“

„Já jsem 3D zákon!“

15.05.2010

Kultovní komiks ze stránek britského magazínu 2000 AD Soudce Dredd se už jedné filmové adaptace dočkal. I přes na svou dobu vysoký rozpočet a trefně vybraného hlavního představitele šlo o propadák,… (více)

Komiksové reparáty

Komiksové reparáty

24.12.2008

Těžko říct, jestli za to může Nolan a jeho veleúspěšný restart Batmana. Každopádně Hollywood se teď vrhl na spoustu komiksů, jejichž filmové verze vznikly ani ne před dvěmi dekádami. A slibuje nové,… (více)

Reklama

Reklama