Režie:
Pete TravisScénář:
Alex GarlandKamera:
Anthony Dod MantleHudba:
Paul Leonard-MorganHrají:
Karl Urban, Lena Headey, Olivia Thirlby, Langley Kirkwood, Warrick Grier, Jason Cope, Domhnall Gleeson, Wood Harris, Scott Sparrow, Deobia Oparei (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Budoucnost. Z Ameriky je ozářená pustina. Na jejím východním pobřeží, od Bostonu po Washington, D.C., se rozkládá Mega City One, rozsáhlá megalopole plná násilí, ve které více než 400 milionů obyvatel přežívá v neustálém strachu. Na pořádek v ulicích dohlíží takzvaní Soudci – vymahači práva, porotci, soudci i vykonavatelé rozsudku v jedné osobě. Takovým Soudcem je i Dredd (Karl Urban), který od svého nadřízeného dostává za úkol vyzkoušet v praxi novou Soudkyni Cassandru Anderson (Olivia Thirlby). Čeká je zdánlivě snadná práce – vražda v nechvalně proslulém dvousetpatrovém slumu, který provozuje bezcitný klan Ma-Ma. Když se ale pokusí zatknout jednoho z přisluhovačů klanu, Ma-Ma neprodyšně uzavře celou budovu. Oba Soudci se ocitají uprostřed brutálního a nelítostného souboje o přežití. (oficiální text distributora)
(více)Videa (16)
Recenze (1 193)
Jestliže záměrem tvůrců bylo napravit Dreddovu filmovou reputaci po fiasku z pětadevadesátého tak.. No, z bláta do louže a z deště pod okap. Je ovšem pravda, že aspoň zůstali věrni předloze. Každopádně k čemu to, když pouze z nikdy nekončící přehlídky nekompromisního gorefestu a ultraotravných ultrazpomalovaček film (o dobrém filmu ani nemluvě) neudělá ani ten největší filmařský talent. Natož pak takový rutinér jako Travis. ()
Dredd je perfektní akční jízda. Film si na nic nehraje a hodí vás do budoucnosti, sužované přeplněnými obrovskými věžáky, plné slumů futuristického Los Angeles. Remake Dredda je naštěstí dlouhý tak akorát, takže nezačne nudit. Do popření nejvíc vstupuje akce a brutalita, která tuto komiksovou adaptaci alespoň trošku odlišuje od tuctových akčňáků. Co se týče samotného Dredda, tak Karl Urban je vynikající, na tu roli se vyloženě hodí, no a navrch má perfektní výraz :D A Olivia Thirby je prostě bohyně s andělskou tváří ... 90% ()
Nebudu tento remake srovnávat se Slyovým snímkem protože tenkrát byla jiná doba a lidi nevyhledávali temné snímky, jak je tomu nyní. Nový Dredd je efektivní, krvavý a hlavně "přímý". Jde rovnou k věci, přesně jako stroj. Právě ta jednoduchost je ale dvojsečná zbraň - na jednu stranu dělá film efektivní a nenudící blbinkou, na kterou se podíváte rádi i podruhé, na druhou stranu víte, že pokud chcete hledat nějaké propracované charaktery, tak tady je nenajdete. Nicméně to vám nebude vadit, protože soudce Dredd i Ma-Ma (v podání skvělé Leny) jsou postavy, které budete mít rádi nebo je budete rádi nenávidět. Očekávání byla splněna, možná i mírně překročena. 80 %. ()
Famózní příspěvek k pomyslnému žánru "artového béčka", kam třeba letos spadá i poslední Univerzální voják. Je to nesmírně rozvážné, sebevědomě natočené (podobný pocit jsem měl naposledy u Refnova Driveu) a naprosto badass. Dredd mimo jiné ukazuje, že formát 3D má tendenci výrazně zpomalovat průměrnou délku záběru v akčních filmech a vracet do nich přehlednost. Spolu s pátým Resident Evilem největší (guilty) pleasure letošního roku. _____ Dodatek: Tak po měření střihu beru zpět ten výrok o "výrazném" zpomalení průměrné délky záběru, ve skutečnosti se Dredd pohybuje na hraně 3.6 - 3.7 sekund, což, v porovnání s mainstreamovými komiksovými adaptacemi (Iron Man - 3.7, Thor - 3.2...) nevybočuje z normy a spíš se nachází na její horní hranici. Onen neodbytný 80s retro feeling, který je patrný i ve formálním uspořádání filmu, je zřejmě daný souhrou několika faktorů: jednoduchostí celé zápletky; větším množstvím celků a polocelků (a menším množstvím detailů) zapojovaných i do akčních scén; pomalým pohybem samotných aktérů a celkovou prázdnotou okolního prostoru atd. Je ale docela pozoruhodné, jak konstantní tempo si Dredd drží - kromě tradiční křivky v úvodu filmu, kdy po expozici tvořené delšími záběry následuje rychle stříhaná honička na silnici, je střihová skladba filmu z hlediska rychlosti rovná jako přímka: v závěru ani nezrychluje ani nezpomaluje. ()
Činžovní zločinecké ghetto se zlotřilou maminou osvobozuje brada Karla Urbana, místy až vtipně strojová logika soudců a fešná "rookie" s vrozenou čtečkou myšlenek. Film šlape stejně neomylně jako Dredd a jeho kapesní artilerie, přičemž divák se díky krátké stopáži a suverénně odvedené práci tvůrčího týmu nestíhá nudit. Nebudu to okecávat víc, než by si dovolil průměrný soudce: Dredd je strohá akční pecka, občas slušivě omalována "slo-mo" efekty, která si s pokusem z poloviny devadesátých let arogantně vytírá řiť. He's a pass! 8/10 ()
Galerie (188)
Photo © Lionsgate
![Dredd - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/160/041/160041819_c6e3cf.jpg)
Zajímavosti (38)
- Natáčanie trvalo 20 týždňov. (Greenpeacak)
- Mobilní telefon, kterým si fotí jeden z přihlížejících místo pádu mrtvol stažených z kůže, je Nokia E90, která byla představena v únoru 2007. (NemoRoot)
- Nejbližší "megadům" k Peach Trees, kde se film odehrává, je Sternhammer, který je vidět v úvodních scénách snímku a v jeho závěru. Je také zmíněno, že ve Sternhammeru sídlí konkurenční rivalové Ma-Ma gangu. Wulf Sternhammer byla populární postava v komiksu "Strontium Dog", který vycházel v časopisu 2000 AD. "Soudce Dredd" a právě "Strontium Dog" měli řadu společných tvůrců a dokonce i jejich příběhy se v některých okamžicích proťaly. (Caszidy)
Reklama