Reklama

Reklama

Netvor

(festivalový název)
  • Japonsko Kaibutsu (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Chování mladého Minata (Sója Kurokawa) je stále znepokojivější. Jeho matka, která ho od smrti manžela vychovává sama, se rozhodne spojit s pedagogickým týmem ve škole, kde její syn studuje. Vše nasvědčuje tomu, že za chlapcovy problémy je zodpovědný Minatův učitel. Jak se však příběh odvíjí očima matky, učitele a dítěte, pravda se ukáže být mnohem složitější a rafinovanější, než kdokoli původně předpokládal... (mac000)

(více)

Videa (6)

Trailer 2

Recenze (40)

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Japonsko nie je Južná Kórea, a to neplatí len v prípade porno filmov, ale aj inej tvorby, ako sú napríklad drámy či thrillery. Stále neviem, aké posolstvo mal tento snímok zanechať, no zato môžem smelo skonštatovať, že toto je solídna strata času, ktorá v rámci žánru nedokáže nijak mimoriadne zasiahnuť, a to je pri takomto druhu námetu doslova trestuhodné. Nuž ale, keď nepadne ani facka, keď nikto ani len nezvýši tón, ťažko sa divák donúti k slzám. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Čisté Artové oceňované Drama,přesně v té dokonalé zhůvěřilé podobě, kterou z celého srdce nesnáším. Netvor si může podat ruky s Anatomii Pádu, oba jsou divácky nevděčné filmy, které mi nedaly do života nic, jen mi ukradly 2 hodiny drahocenného času. Jediný kdo je tady netvor je sám režisér, protože natočit film, kde se za 2 hodiny nestane lautr nic zajímavého je opravdu umění. Film je vyprávěn ze tří různých pohledů, ale když se vypráví tak civilní, všední a nezajímavý příběh, tak ani 20 různých pohledů by na dobrý film nestačilo. Čtu tady nadšené recenze o výborném scénaři, ale pro zvrat si musí divák dojít ideálně až na Tchaj Wan. Napětí nula, zvraty žádné, gradace nulová, násilí žádné, atmosféra neexistuje, vizuál je cheap, herci nezaujmou, film nemá žádné emoce, dialogy taky nic extra zajímavého a když už se zde probírá tématika školství, tak ani na šikanu zde nedojde a to je už úplný přestřel. "Scénaristická lahůdka" Lahodné asi jako 3 dny starý chleba.  Pure Japanese Shait, na který korejští Dogani serou z vysoka. 2/10. ()

Reklama

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Citlivě natočená dramatická podívaná zkoumající sled událostí ze tří různých úhlů pohledů, z nichž nám každý odkrývá něco málo o tom, co se skutečně událo. Malá výtka míří k délce třetí části, která po odkrytí všech karet tak trochu přešlapuje na místě, to však odčiní velmi působivé a nekompromisní zakončení. [KVIFF 2023] ()

Tsuki 

všechny recenze uživatele

Film, který utkví podobně jako před 20 lety Koreedovo Daremo Shiranai. Až mě to svým scénářem i provedením téměř šokovalo, přestože Koreedovu práci dobře znám. Tentokrát ovšem Koreeda zastal „pouze“ úlohu režiséra, scénář má na svědomí Sakamoto Júdži. Ale spojení těchto dvou očividně nemohlo fungovat lépe, jelikož vzniklo dílo koreedovsky delikátní a zároveň velmi tajemné, poutavé, místy jaksi syrové, ukazující složitost lidských/společenských vazeb, tíhu očekávání a náročnost vzájemného porozumění a přijetí… a konečně předkládající otázku: „Kdo je tady ten netvor?“ Na jednu stranu jde o dětskou hru, na druhou stranu film celou dobu vede diváka v pátrání po viníkovi – kdo vlastně všechnu tu bolest způsobil? Scénář je nejen výborně napsaný, ale i bravurně vystavěný. Děj sledujeme ze tří různých pohledů, které postupně divákovi odhalují velmi komplexní skutečnost (stylem vyprávění z několika pohledů může film připomínat třeba Poslední souboj Ridleyho Scotta). Výborný scénář pak skvěle doplňuje Koreedova režisérská práce a silné herecké výkony – především Andó Sakura v roli matky a pak samozřejmě dva dětští protagonisté. Koreeda opět dokázal, že je mistrem práce s dětskými herci, tím spíš, že jde tentokrát o velmi choulostivou tématiku poznávání sebe sama a své sexuální orientace ve velmi útlém věku. Mimo toto ústřední téma film zahrnuje i množství dalších témat a motivů – vytváření si předsudků a domněnek, téma šikany, motiv pravdy a lži, nebo třeba dostání nějakému očekávání či zodpovědnosti… to vše v komplexním avšak uceleném příběhu, který má moc diváka zasáhnout na velmi hluboké úrovni. Závěr je lehce tajemným způsobem dvojznačný, což je nepochybně zcela záměrné. Nabízí tak jak radost z osvobození se od pout společnosti, tak i mrazivý závan smutku. Za mě jeden z nejlepších Koreedových počinů. (Viděno v rámci festivalu Jeden svět 2024.) ~(4,8)~ ()

freddy 

všechny recenze uživatele

Co když věci nejsou tak, jak se na první pohled můžou zdát? A jak se k pravdě dopracovat, když ti zainteresovaní mají důvod mlčet a fabulovat? Jeden příběh, tři úhly pohledu a jeden zdánlivě (ne)obyčejný život mladého chlapce, kdy je vždy divákovi představen další kus skládačky a je jen na něm, kdy dokáže odhalit, o co skutečně jde. Film to byl zajímavý, ale mám s ním problém v tom, že karty odkrývá velmi pomalu, kdy tempo je už ve třetí části opravdu únavné a div, že jsem neusnul a dokázal to nějak vybalancovat, protože závěrečná scéna je prostě skvělá. Ale toho balastu kolem toho všeho je příliš. Pokud chtěl režisér ukázat zranitelnost dětské duše a důležitost uchování nějakých dětských tajností, mohl tak učinit i při kratší stopáži. Takhle film hodnotím jen jako mírně nadprůměrný. [30. Art Film Fest Košice] ()

Galerie (20)

Zajímavosti (11)

  • Keď Kore-eda obsadil Soyu Kurokawu a Hinata Hiiragiho, už šesť mesiacov pred natáčaním sa stretol s týmito dvoma mladými hercami, aby si vytvorili vzťah. Okrem hereckých nácvikov spolu hrávali aj futbal. Soya a Hinata tvrdia, že v osobnom živote spolu vychádzali veľmi dobre, no počas natáčania sa často hádali. (Bilkiz)
  • Yuko Tanaka, ktorá vo filme hrá riaditeľku školy, si už pri prvom čítaní scenára uvedomila význam scény, v ktorej sa jej postava zhovára s Minatom (Soya Kurokawa) v hudobnej miestnosti. Preto sa rozhodla už niekoľko mesiacov pred natáčaním trénovať hru na lesný roh, aby sa uistila, že dokáže autenticky zahrať na tomto hudobnom nástroji. (Bilkiz)
  • Hirokazu Kore-eda tvrdil, že vždy, keď vo svojich filmoch pracoval s deťmi, vyberal si detských hercov, ktorí by boli dobrí pre svoje filmové roly a potom upravil scenár tak, aby sedel osobnostiam detí. Deti dokonca pridávajú do scenára vlastné slová, aby ich dialógy zneli prirodzenejšie. V prípade tohto filmu si však Kore-esa myslel, že by bolo nebezpečné pracovať týmto spôsobom, pretože film rozoberá veľmi citlivú tému. Pri čítaní scenára s producentmi si uvedomili, že herci, ktorí budú hrať Minata a Yoriho, ich budú musieť hrať ako postavy, ktoré sú osobnostne odlišné od hercov samotných, takže Kore-eda zmenil svoj prístup a nevyberal si hercov pre ich osobnosti ani neupravoval scenár, aby vyhovoval ich osobnostiam. (Bilkiz)

Související novinky

Byly rozdány Zlaté palmy v Cannes

Byly rozdány Zlaté palmy v Cannes

27.05.2023

76. ročník Mezinárodního filmového festivalu v Cannes se uchýlil ke svému závěru a nastal tedy čas, aby byly rozdány Zlaté palmy. Hlavní ocenění prestižního festivalu díky rozhodnutí poroty, jíž… (více)

Reklama

Reklama