Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 1996. Život v Los Angeles připomíná peklo. Chaos, bezpráví a zločin zvítězily nad slušností a pořádkem. Jedním z nejtvrdších a nejúspěšnějších policistů je seržant John Spartan, který během tří let služby dopadl tisíc zločinců. Pro své demoliční metody dostal přiléhavou přezdívku Demolition Man. Ve chvíli kdy, se rozhodne zneškodnit cynického vraha Simona Phoenixe, však exploduje budova i se třemi desítkami rukojmích. Protože nikdo netuší, že rukojmí už byli v době výbuchu mrtví, je John Spartan odsouzen k sedmdesáti letům zmrazení v kryovězení, stejně jako Phoenix. Rok 2032. Život v megapoli San Angeles připomíná ráj. Slušnost a pořádek zvítězily nad zločinem a chaosem. Už více než patnáct let nedošlo k vraždě a střelnou zbraň lze vidět jen v muzeu. Změnila se i společnost. Sex je výlučně bezkontaktní, za sprostá slova se platí pokuty, lidé se vyhýbají fyzickému kontaktu a jsou neustále zdvořilí. Nesolí, nepepří, nejedí maso a vůbec žijí velmi zdravě. A do takového světa je rozmražen psychopat Simon Phoenix. Změkčilí policisté, kteří dávno odvykli střetu se zločinem, si s ním nedokáží poradit, a tak je třeba najít někoho, kdo by to dokázal. Takový je jen jeden - John Spartan. Jenže i ten je u ledu. Z nařízení policejního ředitelství je tedy povolán k životu... (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (991)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Toho budeš litovat do konce života. Obě dvě vteřiny." Občas porušuju slovní morální statut, na záchodě neumím použít mušličky, často si vyměňuju tělesné tekutiny s Leninou Huxley a nikdy jsem nenavštívil muzeum prezidenta Schwarzeneggera. Asi proto čerstvě rozmrazenému policistovi Spartanovi tak rozumím a neuvěřitelně se bavím při jeho konání, jehož primární příčinou je honění zločince, ale přitom jen tak mimochodem likviduje poklidně totalitní San Angeles. Spartan je prostě skvělý, breptající policistka Lenina roztomilá a "napravený" zločinec Phoenix taky nemá chybu. Tohle je zkrátka snímek dokonale uspokojující můj filmový nevkus. ()

Ainy 

všechny recenze uživatele

Narážka na Arního hned po odmrazení Johna Spartana mě upřímně pobavila. Jinak vesměs dosti naivní představa blízké budoucnosti bez zla a násilí s policií, která je tam vlastně na nic. Nechápala jsem, na co si ji ti ctihodní občané sjednoceného velkoměsta platí. Necvičení, pomalí, bez reakce a bez schopnosti zasahovat. Pak jsem to přestala pitvat a užila jsem si skvělou akční komedii. Viděla jsem ji sice už před sto lety, ale teprve včera jsem si ji znovu připomněla. ()

Reklama

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Všechny tyhle sci-fi, které se odehrávají v blízké budoucnosti, se s přibývajícími roky stávají zajímavějšími. Demoliton Man je zábavnou vizí roku 2032, která není tak úplně mimo, jak by se mohlo zdát ještě v době premiéry. Z klasické formulky Stalloneho filmů se vyloupla zábavná kritika společnosti s příměsí fetiše na pozdní 20. století. Příjemným bonusem je tu věčně usměvavá Sandra Bullock. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Skvělý akční film s komediálními prvky (a tím nemyslím výkon Slye Stallona:)) ve kterém zmíněného držitele Oscara naprosto gumují záporák Snipes a tichý "velký bratr" Nigel Hawthorne alias Dr. Cocteau. Scénáristi lehce lízli myšlenku ceny za dokonalou společnost a využili ji právě jako prvky absurdní komedie (viz slovní narušení morálního statutu a spol.), kterou lemuje kvalitní akce. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

,,Víš, podle Koktoova plánu, jsem nepřítel. Protože mám mozek, rád čtu, jsem pro svobodu projevu a svobodu volby, jsem ten typ co má rád tučný jídla a říká si tak co - dám si stejk nebo šťavnatý žebírko s dvojitejma bramborama? Chci mít vysokej cholesterol, chci jíst slaninu, hroudy másla a sýra, chci kouřit kubánský doutníky, chci běhat po ulicích nahatej celej opatlanej zelenou želatinou a chci číst Playboye - proč? Protože mám zrovna chuť. Viděl jsem budoucnost a víš jak vypadá? Je to stará panna co posedává v béžovým pyžamu a pije koktejl z banánů a brokolice! ''   ---------        Ruku na srdce. Genialitu některých filmů nikdy nedoceníte, protože na to prostě nemáte. Genialitu jiných oceníte s pozdějším věkem při druhém či třetím zhlédnutí, protože už máte nějakou tu životní zkušenost a chápete co tím asi tak chtěl rejža říci. A některé filmy samy uzrají jak víno jen proto, že byly nadčasové. Domnívám se, že tento místy nevědomky. A v tom je jeho genialita. V roce 1993 byla skvělá doba. Každá kdo zažil devadesátky vám to potvrdí, samozřejmě bráno optikou obyčejného člověka. Ti zavaření v sudech na dně Orlíku by možná nesouhlasili, ale to nechme. Byla to doba neuvěřitelné svobody, doba obrovského digitálního rozvoje. Doba konce kazet, doba cédéček a DVD. Doba jednoduchých digitálních displayů, doba Hi-Fi věží, doba vytačeného připojení k internetu skrze telefon s vřískajícím modemem, doba měnících se čísel procesorů v počítačích... Doba mobilních telefonů se kterými se dalo jen volat, esemskovat a vydržely na jedno nabití klidně týden. A v téhle době natočí někdo film o LA roku 2032... O policistech nemajícíh výcvik na zákroky proti brutálním zločincům, o autonomních elektroautech s GPS, o době bez papírových bankovek, o době kdy je občan sledován na každém kroku vyšší autoritou, která rozhoduje co je správné a co ne. O době, kdy se rodí děti již jen v laboratořích, kdy fyzická láska a sex jsou už zakázány, o době kdy už není maso a solit se nesmí, protože to škodí zdraví. O době všudypřítomných kamer, tabletů a digitálních obrazovek přenášejícíh obraz i zvuk, o době skupin lidí, kterým se žití v takém světě nelíbí a jsou díky tomu nuceni žít v ústraní, podzemí, jako vyhnanci... ... a mohl bych pokračovat. Nevím tedy do jaké skleněné koule tehdy scénáristé koukali, nebo co co při psaní scénáře hulili, ale chci to taky. A nebo raději ne. Ono totiž není o co stát. Ačkoliv ještě nejsme na bodu jaký ukazuje film (taky je teprve rok 2021), směřujeme k takové totalitě mílovými kroky. Pokrokové USA a některé státy západní Evropy jsou už před námi dokonce krapet napřed. To vše asi ani tvůrci nebyli schopni domyslet při natáčení, protože to se teď děje normální člověk nevymyslí. Z filmařského hlediska bych řekl, že film nevybočuje ze sci-fi akčních filmů své doby. Spousta pyro efektů, hrdinové sází jednu hlášku za druhou, Sly i Wesley jsou super, s vnadnou Sandrou bych tehdy také rád měl tekutý transfer. Appleby Hawthorne byl také bezva! Samotnému filmu bych tehdy když jsem jej viděl poprvé dal tak 3 hvězdy, protože to byl takový akční americký standard. Dnes, kdy film působí dost jako komedie (ale v duchu si říkáte ...a dopr...) za tu vizi progresívního světa tehdejší  budoucnosti a dnešní současnosti dávám čtvrtou. * * * * () (méně) (více)

Galerie (108)

Zajímavosti (52)

  • Pôvodný scenár filmu bol predaný v roku 1988 a mal vážny a tmavý tón. (WalterIK7)
  • Když při útěku z věznice využívá k otevření dveří Simon Phoenix (Wesley Snipes) doktorovo oko pro ověření přostřednictvím biometrického snímače, dochází ke kontrole duhovky. Tato biometrická kontrola je možná i bez živosti. Kdyby se ale jednalo o kontrolu sítnice, tak to naopak možné není, jednalo by se o chybu. (honza.kuzel)

Související novinky

Stallone chystá pokračování Demolition Mana

Stallone chystá pokračování Demolition Mana

09.05.2020

Herec Sylvester Stallone má poměrně ikonickou kariéru, specificky jeho série Rocky a Rambo zůstávají dodnes naprostými kulty. Z čeho se ale kult na papíře nikdy stát neměl, a přesto film zaznamenal… (více)

Rodriguezovo „město bez hříchu“

Rodriguezovo „město bez hříchu“

21.02.2009

A Sin City 2 se opět odkládá. Šéfové produkční společnosti Dimension Films totiž oznámili, že Robert Rodriguez pro ně natočí sci-fi thriller Nerverackers. A bude se muset do natáčení pustit co… (více)

Reklama

Reklama