Reklama

Reklama

Přepadení 13. okrsku

  • USA Assault on Precinct 13 (více)
Trailer

Obsahy(1)

Polícia v Los Angeles robí čo môže, aby si poradila s vyčínajúcimi gangami. Po tom, ako je niekoľko členov gangu políciou zabitých, prichádza pomsta. Najkrvavejší gang v meste polícii vyhlasuje vojnu a ako odveta za smrť je prepadnutý trinásty okrsok a gang sľubuje jeho vyhladenie. Lenže v ohrození sa ocitnú aj zadržaní kriminálnici, ktorí musia s policajtami kooperovať, aby si zachránili život. Nervydrásajúca dráma nemá konca. Tu určite potečie krv... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (152)

MrCreosote 

všechny recenze uživatele

Připomíná mi to chudšího bratříčka pozdějšího Carpenterova Útěku z New Yorku a Válečníků Waltera Hilla. Chybí tu svérázné postavy ve stylu Snakea Plisskena nebo alespoň finále, které vám vykouzlí mrazivý úsměv na rtech. Takhle je to solidně odsýpající béčko, ve kterém se sice objeví pár solidních hlášek, ale vinou nevýrazných herců a odfláknuté druhé půle ve vás nezanechá silnější dojem. Spíše mdlou pachuť promarněné šance, které se Carpenter naplno chopil o pár let později. ()

hans500 

všechny recenze uživatele

Drsná a syrová kriminálka oproti které je Dirty Harry slabý odvar. Zajímavá režie a scénář, dobrý černý humor a perfektně prokreslené charaktery: policista Ethan Bishop, hláškující zločinec Napoleon Wilson ("Nemá někdo žváro?" nebo "Mám svý okamžiky" atd...) či jeho černošský kolega Wells. Výborná atmosféra a napětí, kterému pomáhá i skvělý hudební motiv. ()

Reklama

choze 

všechny recenze uživatele

Uprostřed nočního města vede hrstka spravedlivých tichou válku s krvelačným gangem o opuštěnou policejní stanici. Po svém studentském celovečerním debutu DARK STAR, dostal Carpenter nabídku natočit si levný film podle svého gusta, neměl ale prachy na dobový western a tak natočil (za pouhých 100 000 dolarů a 20 dnů) moderní variaci na RIO BRAVO svého oblíbence Howarda Hawkse. Zatímco u amerických diváků a kritiků film prošuměl, v Evropě se z něj stal hit a nakonec se mu dostalo uznání i v jeho domovině, kde je považován za jeden z nejlepších exploatačních filmů a v roce 2005 se dočkal solidního remaku. Hned druhý Carpenterův film představuje esenci jeho stylu - jednoduchý scénář se sympatickými postavami (v čele s cool antihrdinou), zábavnými dialogy a sedmdesátkově syrová, těžká a bezvýchodná atmosféra, k níž mocně přispívá Carpenterův hypnotický a znepokojivý elektronický soundtrack. Přestřelky jsou sice natočeny staticky a odlidštění obléhači při nich lezou obléhaným před ústí hlavně jako dobytek na porážku (za oboje dávám hvězdu dolů), ale napětí by se dalo krájet a na scénu s holčičkou nebo závěrečné cool vynoření se přeživších hrdinů z kouře nezapomenete. Tři roky po OKRSKU vzniklo druhé kultovní gangové béčko 70. let WARRIORS podobně westernově laděného Waltera Hilla, které také operuje s hrozbou možného spojení nebezpečných gangů (pro změnu na východním pobřeží), a na začátku 80. let se Carpenter k podobné látce vrátil v ÚTĚKU Z NEW YORKU. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Chtělo to trošku rozvažování, ale nakonec jsem se rozhodl pro tu čtvrtou hvězdu. Co mě zdrželo? Chtěl jsem přijít na to, jestli vůbec, a když, tak proč se na 13. Okrsek chci podívat znovu. Odpověď na první část otázky zní ANO. Ta druhá část mohla spočívat ve zkratce politická nekorektnost, jenže to by nebylo zdaleka všechno, co Carpenter do Přepadení dostal. Především je tu poměrně nečekaný vývoj příběhu, nebo alespoň osudy některých postav, ze kterých si nelze nezapamatovat především sympatického vrahouna Napoleona Wilsona. Potom je tu (i přes nablble nejen nastříhané obléhání stanice) báječně dlouho chutnající hutná atmosféra doplněná mrazením v zádech, kdykoliv se na obrazovce objeví ta ústřední feťácká čtveřice v čele s blonďákem-smrťákem. Úprk tmou před neběhajícím zpodobněním zla pan režisér naplno rozbalil až v Halloweenu, ale i tady má svoje kouzlo. Přidáme si pár slušných hlášek a pak si uvědomíme, kdy že byl tenhle film natočen. A pak až přijde na řadu ta nejen politická nekorektnost. Postavení tichého kultu se rázem zdá zcela zasloužené. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

N.W.Refn v souvislosti s Drive trefně poznamenal, že každý velký film musí disponovat pěti věcmi: násilím, romancí, skvělým obsazením, americkou mytologií a devadesáti minutovou stopáží. Carpenterova Noc oživlých gangů má vše, krom dobrých herců a romance, která byla vzhledem k omezenému času i prostoru mírně ošizena. Syntezátorová hudba, vysokofrekvenční pískot, ústřední bass motiv pro "New Year´s Day" od U2 - to všechno šlape, ale film je navzdory pověsti až příliš politický korektní a Johnny Tesař si dává setsakramentský pozor, aby byl ten správný rasový mix na obou stranách spektra postav. Další z kultů, co to kolem mě vzal objížďkou a může si tam pan režisér dát scén ohledně nevýhod trvání na vanilkové zmrzlině třeba tucet.. ()

Galerie (66)

Zajímavosti (22)

  • John Carpenter vytvořil soundtrack během tří dnů. Samostatně ho začalo prodávat až v roce 2003 francouzské hudební vydavatelství Record Makers. (HellFire)
  • John Carpenter se při vyobrazení členů gangu nechal inspirovat filmem Noc oživlých mrtvol (1968). Stejně jako zombie, i útočníci jdou vstříc jisté smrti, aniž by vyjadřovali lidské emoce. (HellFire)
  • Adresa okrsku, kam se policejní stanice měla přesunout, byla 1977 Ellendale Place. Na téhle adrese bydlel režisér John Carpenter, když se poprvé přestěhoval do Los Angeles. (HellFire)

Reklama

Reklama