Reklama

Reklama

Přepadení 13. okrsku

  • USA Assault on Precinct 13 (více)
Trailer

Obsahy(1)

Polícia v Los Angeles robí čo môže, aby si poradila s vyčínajúcimi gangami. Po tom, ako je niekoľko členov gangu políciou zabitých, prichádza pomsta. Najkrvavejší gang v meste polícii vyhlasuje vojnu a ako odveta za smrť je prepadnutý trinásty okrsok a gang sľubuje jeho vyhladenie. Lenže v ohrození sa ocitnú aj zadržaní kriminálnici, ktorí musia s policajtami kooperovať, aby si zachránili život. Nervydrásajúca dráma nemá konca. Tu určite potečie krv... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (152)

zigíš 

všechny recenze uživatele

Nápaditá Carpenterova režie (přímočará, bez zbytečných odboček) a dá se říct: praotec všech ´obléhacích´ filmů. Svého času mi docela sednul i remake z Hawkem a Fishburnem, který na to šel trochu jinak. Ale v čem originál jasně vítězí je, takové to začátečnické nadšení všech zůčastněných (a soundtrack, pochopitelně). ()

choze 

všechny recenze uživatele

Uprostřed nočního města vede hrstka spravedlivých tichou válku s krvelačným gangem o opuštěnou policejní stanici. Po svém studentském celovečerním debutu DARK STAR, dostal Carpenter nabídku natočit si levný film podle svého gusta, neměl ale prachy na dobový western a tak natočil (za pouhých 100 000 dolarů a 20 dnů) moderní variaci na RIO BRAVO svého oblíbence Howarda Hawkse. Zatímco u amerických diváků a kritiků film prošuměl, v Evropě se z něj stal hit a nakonec se mu dostalo uznání i v jeho domovině, kde je považován za jeden z nejlepších exploatačních filmů a v roce 2005 se dočkal solidního remaku. Hned druhý Carpenterův film představuje esenci jeho stylu - jednoduchý scénář se sympatickými postavami (v čele s cool antihrdinou), zábavnými dialogy a sedmdesátkově syrová, těžká a bezvýchodná atmosféra, k níž mocně přispívá Carpenterův hypnotický a znepokojivý elektronický soundtrack. Přestřelky jsou sice natočeny staticky a odlidštění obléhači při nich lezou obléhaným před ústí hlavně jako dobytek na porážku (za oboje dávám hvězdu dolů), ale napětí by se dalo krájet a na scénu s holčičkou nebo závěrečné cool vynoření se přeživších hrdinů z kouře nezapomenete. Tři roky po OKRSKU vzniklo druhé kultovní gangové béčko 70. let WARRIORS podobně westernově laděného Waltera Hilla, které také operuje s hrozbou možného spojení nebezpečných gangů (pro změnu na východním pobřeží), a na začátku 80. let se Carpenter k podobné látce vrátil v ÚTĚKU Z NEW YORKU. ()

Reklama

topi 

všechny recenze uživatele

Carpenterův rukopis na sto honů rozpoznatelný. Úvodní typický song, krásná kamera, charakterní postavy, hrdinové, zločinci....Při obléhání policejní stanice zabijáky gangu mě to připomínalo, jakoby Romerovy zombíci obléhali obchodní dům v Dawn of the dead. Pořád se vynořují další a další, střílení nebere konce, prostě svižná akce. Finále nádherně graduje a Carpimu se s nízkým rozpočtem podařil natočit kultovní béčkovej biják. Má na tom hodně zásluhu i jeho typická synťáková hudba, bez které by to tak nefungovalo, jako například i u jeho dalších filmů Halloween, The fog nebo Escape from New York. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Možná nejlepší z regulérních béček. John Carpenter si nejspíš řekl, že by bylo fajn natočit akční thriller s partou lidí vzdorujících brutálním útokům jistého gangu. A tak vzal nějakého černocha, nějakého bělocha, nějakou ženštinu a strčil je do jednoho baráku. Kolem baráku rozestavil etnickou směsku lidí, které spojuje zlý výraz na tváři a ostrý předmět v ruce. No a ti venku, ti jakože zlí, mají za úkol zabít ty vevnitř, ty jakože hodné, kteří jsou také z poloviny nebezpeční grázlové, jenom shodou okolností na špatné straně barikády. Scénář nijak zásadně neřeší logiku věci a bizarnost způsobu, jakým jej Carpenter přes zdlouhavou expozici dostrká ke kýžené výchozí situaci, bere dech. 60 Zajímavé komentáře: choze, Visáč, TD ()

korbitch22 

všechny recenze uživatele

Že za život uvidim hafo příšernejch píčovin se dalo, dá a bude dát očekávat, že ale jednu z největších má na svědomí můj oblíbenec Carpi jsem do dnešní noc neměl ani tušení. Neuvěřitelně zdlouhavá a tupá debilita která postrádá jakýkoliv scénář, postavy nemají vůbec žádný smysl a herci v tom bordelu o 50ti větách na celou stopáž nemají co hrát a když už by měli jako hrát, tak jim Carpi napsal nějakou nesmyslnou, skoro až parodickou větu jako např. ´´kde jsou ty těla´´ , ´´oni je odtáhli´´ ? nééééé vypařili sééé :D Parta mlčenlivejch feťáků , které vede syn Pancho Willy a Che Guevary jen tak pro srandu kvávíkům zastřelí zmrzlináře a malou holčičku a pak jedou zabít tatínka v gulášku bez mozečku, kde jim v cestě stojí Leštič bot co dostal placku před tejdnem a ,,drsnej´´ zločinec sympaťák, kterej ještě stíhá balit bezduchou frigidní sekretářku a taky tam ještě běhá pár lidí než se všichni v tom guláši rozvařej na nestravitelnou kaši. Jedno z nejdebilnějších béček a nechápu že něco tak primitivního natočil fakt legendární Carpi. Remake je o proti tomu neskutečně propracovaný a artový film , ano tak moc je tohle blbé. 20%. ()

Galerie (66)

Zajímavosti (22)

  • Ve scéně, kdy policista Bishop (Austin Stoker) dorazí na místo přidělení, visí nade dveřmi cedule s nápisem „division 14“, nikoliv „division 13“, jak by správně mělo být. (Lorge)
  • Austin Stoker a Darwin Joston si spolu posléze zahráli i ve sci-fi hororu Time Walker (1982). (Lorge)
  • John Carpenter vytvořil soundtrack během tří dnů. Samostatně ho začalo prodávat až v roce 2003 francouzské hudební vydavatelství Record Makers. (HellFire)

Reklama

Reklama