Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Chtějí ovládnout svět! John Nada (Roddy Piper) objeví, že mimozemské bytosti tajně ovládly svět a chtějí lidstvo zotročit. Malý tým rebelů se vydává s nimi bojovat a Nada se rozhodne přidat se k nim. V nerovné bitvě mají jen malou šanci na úspěch, ale na jejím výsledku závisí osud celého lidstva! (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (300)

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Tento film mi nedoporučil nikdo menší než Slavoj Žižek. No, nekecám. Když vám film doporučí někdo, kdo byl skoro prezidentem Slovinska, tak to odmítnout nemůžete. To určitě chápete. O Jendovi Carpenterovi se tak nějak ví, že je dobrý režisér, ale já se především nemůžu nabažit hudby, která jeho snímky provází a hraje v nich silnou roli. Snímek na mě působil docela úsměvně, ale za špatný, ba dokonce zbytečný film bych si ho rozhodně netroufl označit. Mnoho lidí se dokonce přiklání k podobným teoriím, že bychom snad mohli být ovládáni něčím emzáckým. Nakonec...proč ne? A záleží vůbec na tom, zda "oni", nebo ještě lépe "ono" pochází z jiné planety nebo z té naší? Film považuji za brilantní a i lehoulince nadčasovou kritiku soudobé společnosti.Ten nápad s brýlemi, díky kterým lze vidět ten skutečný svět je vážně úžasný. Že v tom hrají špatní herci, nebo že film hrozně smrdí béčkem mi v tomhle případě ani tak moc nevadilo. Oslovil mě hlavně nápad. Slabší 4 *. ()

fragre 

všechny recenze uživatele

V hávu pokleslého béčkového akčního filmu je zde podaná alegorie a kritika nynějšího systému, za kterou by se nemusel stydět žádný levičák, zvláště, když "spasitelem" je zde hrdina dělnické třídy. Elity zrazující za procenta zisku celou společnost, zde stávají se vskutku ne-lidskými. Ale vidím-li v dopravních prostředcích a restauracích zvláště omladinu, ana zírá upřeně do zářících placek, řekl bych, že varování zůstalo oslyšeno. ()

Reklama

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Nejhorší Carpenter se kterým jsem měl zatím tu čest, a to počítám i Ghosts of Mars. Bohužel jsem se předem nekouknul na žánrové zařazení a očekával horor. Místo něj jsem dostal nahlouplou, satirickou a možná až sebeparodickou sci-fi, která mě nudila každou minutou víc a víc. Bohužel se tentokrát nedá vyzdvihnout ani hudba, protože mi zde, narozdíl od jiných Carpenterových filmů, vyloženě lezla na nervy. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Carpenter měl slabou chvilku (trvající už od VĚCI) a výjimečně nenatočil žádnou klasiku, ale jen slušné béčko a to přesto, že tu použil mnohé svoje oblíbené motivy a prvky - společenskou satiru (ÚTĚK Z NEW YORKU, ÚTĚK Z L.A.), invazi mimozemšťanů maskovaných jako lidé (VĚC, VESNICE PROKLETÝCH) či westernové ladění (hrdinovy zbraně a silácké hlášky). Prvních dvacet minut úspěšně buduje sugestivní apokalyptickou atmosféru (i když to partyzánské televizní vysílání si mohl odpustit) a to že hrdiny filmu jsou lidé z ulice a na ulicích se film také odehrává je příjemně osvěžující. Film nikam nespěchá a nic moc se v něm neděje, pročež mě už dříve příliš nezaujal. Po oněch dvaceti minutách se ale Nada poprvé podívá na svět přes brýle - a začíná sranda. Ta scéna je fakt skvělá a spolu se zbytkem filmu funguje jako pohodové, místy úsměvné (nekonečně dlouhá, zcela samoúčelná rvačka) akční béčko. Aby to bylo něčím víc nebo aby se dala brát vážně přítomná sociální kritika, nesměl by být ale scénář tak přímočarý a komiksově nadsazený (a rozhodně by tam nesměly zaznít hlášky jako "PŘIŠEL JSEM SI SEM ZAŽVEJKAT A NAKOPAT VÁM PRDEL. A DOŠLA MI ŽVÝKAČKA."). Nada a s ním i divák vůbec nepochybuje o tom, že co vidí přes brýle je skutečné a jeho kámoše s rodinou ani na chvíli nenapadne vrátit se kvůli ní zpátky k nevědomému životu, ačkoliv mimozemšťané vlastně nikoho bezprostředně neohrožují. Jinak Roddy Piper (HELL COMES TO FROGTOWN) ustál hlavní roli na wrestlera překvapivě dobře a připsal si tímto svůj nejlepší film, "sympatický drsný černoch" Keith David (který si zahrál už ve VĚCI) byl sázkou na jistotu a Meg Foster tradičně podala ten nejsvětlejší modrooký herecký výkon na světě. ()

Galerie (58)

Zajímavosti (22)

  • Politické elementy ve filmu pocházejí s rostoucí Carpenterovou nespokojeností se vzrůstající komercionalizací populární kultury a politiky v 80. letech 20. století. Poznamenává: „Začal jsem opět sledovat televizi. Uvědomil jsem si, že všechno, co na obrazovce vidíme, je navrženo tak, aby se prodalo. Celé je to o vytvoření touhy diváka po koupi něčeho. Jedinou věcí, která je zajímá je získat naše peníze." (SeanBean)
  • Súboj medzi Roddym Piperom a Keithom Davidom mal pôvodne trvať iba 20 sekúnd, ale Piper a David sa rozhodli bojovať naostro, pričom predstierali iba zásahy do tváre. Tento súboj nacvičovali 3 týždne a bol inšpirovaný bitkou medzi Johnom Waynom a Victorom McLaglenom z filmu Tichý muž (1952). Výsledok zapôsobil na režiséra Johna Carpentera do takej miery, že sa ho rozhodol ponechať vo filme celý, pričom trvá 5 minút a 9 sekúnd. (Nekrofil)

Reklama

Reklama