Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Věci nejsou černobílé. Někdo to zjistí, až když pořádně narazí. Během šestatřiceti hodin se v Los Angeles protnou osudy několika zcela odlišných lidí. Třebaže jsou všichni odlišní, přece jen je spojuje víc než jen místo jejich bydliště. Všichni se totiž nějak potýkají s rasovými či etnickými předsudky. Dvojice černošských zlodějíčků využívá barvu pleti jako omluvu pro své kriminální jednání. Bílý prokurátor využívá rasovou problematiku pro svou kariéru, zatímco jeho psychicky labilní manželka nachází v okolí samé důkazy pro oprávněnost svých rasových předsudků. Perský obchodník je přesvědčen, že představitelé zákona jej diskriminují kvůli jeho původu. Bělošský policista bez skrupulí zneužívá svých pravomocí k ponížení noblesní černošské ženy před očima jejího manžela. Několik náhod, ve kterých sehraje roli autonehoda, výstřel ostrého nebo naopak slepého náboje, však každého z hrdinů postaví tváří v tvář pravdě o jeho vlastních slabostech a temných stránkách… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (1 247)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Naprosto odzbrojující. Naprosto pesimistický. Je velkou otázkou, na kolik je idea multikulturalismu přežitá, každopádně jdouce transatlantickou civilizační cestou si brzy budeme i my žijící tady v dosud vyhraněně národnostně homogenní střední Evropě nutně muset podobné otázky pokládat... Formou, hloubkou, tématem...vynikající film. Podobné filmy: Magnolia, Jednej správně, Gran Torino ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Co by měl obsahovat oscarový film? Globálně uplatitelné, ale politicky nezávadné téma, herecké výkony překypující patetickými výlevy, pár odlehčujících vtípků, spoustu kýčovitých obrázků, pěknou hudbu. Crash navrch přidává scénář, v němž je silně zakořeněná rodina coby symbol soudržnosti Ameriky, což lze vzhledem k tématu brát trochu jako ironii. Černí nemají rádi bílé, bílí nemají rádi žluté, žlutí nemají rádi snědé, snědí nemají rádi černé. V tom tkví podstata celého díla. Crash nic neřeší, jenom konstatuje. Má své vrcholy i pády. Obzvlášť první hodina za moc nestojí. Všichni se chovají trošku svinsky, dva zlodějíčci vedou filozofické dialogy o rasismu, namyšlená panička uráží všechny kolem sebe a vy máte problém se někam „zařadit“. Do toho všeho poctivá dávka neředěného patosu a máme laureáta na nejpřeceňovanější film roku. Skoro. Po hodině první přichází hodina druhá, nabitá dějem, akcí a nezdržující se „seznamovacími“ scénami. Mít Crash tři hodiny s patřičnou gradací, skutečně by měl šanci být veledílem beroucím dech. Moc by mě zajímaly osudy všech postav po oné zásadní noci. Takhle mi nezbývá než přistoupit na režisérova pravidla, zakazující pevné dějové sevření a řešící celou podstatu filmu větou: „Tohle je Amerika!“. Ani výborní herci však můj rozpačitý dojem z tohoto laciného bratříčka Magnólie nevyvrátí. Z jistého úhlu pohledu to stále není špatný film, ale vzhledem ke konkurenci považuji jeho vyzdvihování coby „best of 2004“ za rouhání. 70% Zajímavé komentáře: Melies, meave, mm13, Jordan, Fr, Frankie, Humprt Pum ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

Pravdupovediac štve ma, že to Angovej nejednoznačnej SKROTENEJ HORE do nemalej miery na odovzdávaní Oscarov natrel limonádový, nevierohodne vylúhovaný Haggisov (anti)rasistický CRASH (nemýliť s Cronenbergovým rovnomenným filmom z r. 1996... hoc by to mohla byť sranda). Na strane druhej, celé je to tak zaujímavo herecky obsadené (Cheadle, Dillon, Fichtner, Fraser, Howard, Phillippe), tak pekne vizuálne silne natočené a má to toľko pôsobivých scén (horiace auto, nepriestrelná vesta), že by odo mňa bolo alibistické dať menej, ako 4*. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

V autobuse jsou dvě volná místa. Jedno vedle bělocha, druhé vedle člověka snědé pleti. Kam si sednete? Na podobné otázky dává odpovědi právě tento film, v náznacích se však současně zabývá i okolnostmi, které nás k tomu vedou. Je to rasismus, nebo předcházení nebezpečí z obav, založených na předchozí negativní zkušenosti? Často zbytečná, ovšem zcela logická daň za zbližování a promíchávání národů. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Velmi silný film plný skvělých herců, kteří předvádějí výborné výkony. Žádna role neni slabě obsazena a herci padnou do postav naprosto přesně. Takový Matt Dillon jako rasistický úchylný policista a nebo Brendan Fraser jako prokurátor. Jim by jste věřili, že jsou těmi které hrají a ne herci.Dokonce ani taková Sandra Bullock nechává zapomenout na své herecké role typu Slečna drsnák(proč se na ni zlobit, přece si na život musí vydělat...). Pár okamžiků je ve filmu extra silných. Takové setkání s andělem pro jednoho muže bude opravdu klíčové a vás bude mrazit v zádech. Herci jsou opravdu silná část filmi. Zbytek tvoří skvělá a zručná režie. Ta si pohrává s příběhy všech lidí velmi bravůrně a ukazuje nám zvláštní svět LA v ještě zvláštnějších a podivnějších barvách. Město plné příběhů je opravdu krásné a scénář s ním pracuje bez chybičky. Všechny postavy dostanou přesně tolik času, aby jsme je pochopili a jejich psychika je i v minimálním čase perfektně ukázaná. Paul Haggis jako režisér i scénárista vytvořil svůj vlastní film a možná je to jeho majstrštyk. Scénárista seriálů jako byl Walker, Texas ranger nebo Michael Hayes, ale také filmu Million Dollar Baby. Opravdu zvláštní výkonostní kvalita, ale doufejme, že bude kvalita jen stoupat. Ještě nesmím zapomenout na krásnou a hlavně naprosto příjemnou hudbu, kterou má nasvědomí nejen Paul Haggis a Kathleen York, ale i další pro mě neznámí tvůrci(Mark Isham, Oliver Nathan a Shani Rigsbee). Krásný lidský film o lidech, kteří žijí mezi námi a o podivuhodném životěv LA, které nikdy nepřestane vytvářet další a další životní příběhy. ()

Galerie (32)

Zajímavosti (36)

  • Kvůli nízkému rozpočtu (6,5 milionu amerických dolarů) musel Paul Haggis snížit náklady – z tohoto důvodu také při natáčení použil vlastní dům a auto. (Tygrys)

Související novinky

Které klasiky by dnes vyhrály Oscara?

Které klasiky by dnes vyhrály Oscara?

13.08.2015

Jak určitě víte, americká Akademie filmového umění a věd pravidelně "vyrábí" nejlepší film roku. Časopis The Hollywood Reporter zaujatě sleduje každé oscarové klání, sem tam se ale také ohlédne do… (více)

Oscary plné překvapení

Oscary plné překvapení

06.03.2006

V noci z neděle na pondělí proběhl v Los Angeles 78. ročník slavnostního udělování cen americké Akademie filmových věd a umění, Oscarů. A věru že šlo o noc plnou překvapení. Největší ovace překvapivě… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno