Režie:
David CronenbergScénář:
Josh OlsonKamera:
Peter SuschitzkyHudba:
Howard ShoreHrají:
Viggo Mortensen, Maria Bello, Ed Harris, William Hurt, Ashton Holmes, Peter MacNeill, Stephen McHattie, Greg Bryk, Kyle Schmid, Aidan Devine, Morgan Kelly (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Majitel malého bistra Tom Stall si poklidně žije se svou manželkou, právničkou Edie, a jejich dvěma dětmi na malém městě Millbrook ve státě Indiana. Jediná noc však navždy změní jejich životy. Tom se stane mediálním hrdinou poté, co zneškodní dva brutální vrahy, kteří přepadli jeho podnik. Snaží se vrátit zpět ke svému obyčejnému životu, ale marně. Náhlá sláva přitahuje nežádoucí pozornost okolního světa a přivádí k němu záhadného muže Carla, který tvrdí, že Tom není tím, za koho se vydává. Vztah jeho rodiny je vystaven zkoušce a oni jsou najednou nuceni řešit vzájemné vztahy, které se pod vlivem okolností začnou pomalu hroutit. Tom si je vědom toho, že musí bojovat nejen o svůj život, ale i o život své rodiny. (Nova Cinema)
(více)Videa (2)
Recenze (729)
Cronenbergovo filmy, krome Mouchy, nijak zvlast nemusim a z tech, co jsem videl, me skoro vsechny nudily, ale tohle je uplne jina kava. Taky to je neco jinyho, nez co Cronenberg toci normalne, ale to neznamena, ze by film byl uplne normalni. Pribehove se sice nejedna o kdovico, ale je tu par fajn napadu, celej film slape od zacatku do konce aniz by nekde zadrhaval, za coz taky muze prijemna delka, zaporaci v podani Harrise a Hurta perfektni, Mortensen nema chybu a kdyz dojde na krvavy zabery, tak se Cronenberg nijak nekroti. Pro me velmi mily prekvapeni a slabsich 5*. ()
Scénář: Josh Olson .. Tohle nejsou dějiny násilí, ale pouhá kapitola násilí. Ostatně zlo, násilí a sex k lidstvu už odnepaměti patří a David Cronenberg nám tyto ingredience servíruje pěkně zostra a bez příkras v silně surovém, syrovém a stylovém podání. Herecké výkony pánů Mortensen, Harris a krásky Maria Bello jsou perfektní a spolu s přesnou režii zdobí tento komorní rodinný thriller. Krutý a originální thriller o nečekaném a nechtěném probuzení z jednoho (jen vysněného) amerického snu.. ()
Pro mě osobně je fascinující, když tvůrce převážně béčkových horrorů zčistajasna "vyzraje" a natočí nádherně precizní, režijně perfektně ukočírované komorní drama o pár postavách, z jejichž charakterů vytěží maximum. Dějiny násilí jsou o kontrastu idylické rodinky a násilí v okolním světě, přičemž tyto dvě věci na sebe spoléhají a ruku v ruce spolupracují na vytvoření silného filmového zážitku. Po čtvrtém shlédnutí dodávám, že nejvíce mě na filmu fascinuje, jak dokonale pracuje s emocemi postav - jejich prožitky jsou velice reálné, věříte jim každý pohled... 9/10 ()
6. 1. 2008: Rozhodně velmi zajímavý snímek, který na mě ale působil jako sled působivých, provokativních a silně emotivních scén, jejichž propojení bylo nutné jen kvůli tomu, že tak to obvykle ve filmech chodí. Úvodní odhlašování z motelu, Richie Cusack, "americký sen" hlavního hrdiny, to všechno byly naprosté pecky. Ano, Viggo je borec a hrát opravdu umí, co mě ale z celého filmu naprosto nejvíc zasáhla postava jeho syna Jacka. Takhle břitkého vtipkování jsme ve filmu nebyli svědky už zatraceně dlouho, jeho dva výstupy z "machrem" Bobbym opravdu stojí za to, s tím, že ten druhý... ten vidím před očima doteď a nejspíš se ho jen tak nezbavím. Potom mě ještě potěšil výkon Williama Hurta, sice si ve filmu moc nepobyl, ale stálo to za to. Normálně bych dala asi čtyři hvězdičky, ale jak říkám, kvůli tomu Jackovi tam odpálím rovnou pětku. "What would be the point? I mean, you win. You win, you win. You've established your, uh, alpha male standing; uh, you've established my unworthiness; but doing violence to me just seems [clears throat] pointless and cruel." 28. 3. 2011: Dnes jsem se podívala na film znovu a musím se smát, jak moc se moje vnímání kinematografie změnilo. Dnes mi film přišel hloupý, využívající klišé ne vtipně, ale vykalkulovaně, a prakticky nepředávající vůbec žádnou myšlenku, kromě urputného sdělení, že tam určitě nějaká je. Dnes mi strašně vadilo, jak se všechny postavy ve filmu chovaly. Myslím, že mohu s čistým svědomím prohlásit, že tehdy za mou frenetickou chválu mohl především fakt, že se mi líbil Ashton Holmes. A i v tomto už se můj vkus změnil. Snižuji na dvě hvězdičky a pláču nad dalším zbořeným dětským ideálem. ()
Je to spíše tak za 3,5*, ale já rád přilepším. Je pravda, že v konečném součtu to nebyl kdovíjak strhující thriller. Hlavně po vstupu Eda Harrise jsem byl přesvědčen, že se Cronenberg dozajista vytasí s nějakým nečekaným zvratem, ovšem to jsem se asi zmýlil. Snímek si dál jede v nastoleném tempu, do kterého výrazně zasáhne jen několik krvavých přestřelek a napínavých scén. Ale příběh rozhodně není nezajímavý, je dobře natočen a 90 minut zakončených názorným průstřelem hlavy a typicky americkým rodinným happyendem určitě nebudete považovat za ztrátu času. ()
Galerie (69)
Photo © New Line Cinema
![Dějiny násilí - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/162/869/162869806_b3ab6d.jpg)
Zajímavosti (22)
- Mickův příběh o jeho přítelkyni, která ho bodla kusem rozbitého zrcadla, je zážitkem samotného režiséra. Během natáčení snímku Shivers (1975) ho totiž herečka Lynn Lowry bodla do zad vidličkou. (imro)
- David Cronenberg získal za film nominaci na Zlatou palmu na Filmovém festivalu v Benátkách. (imro)
- Maria Bello hraje matku Ashtona Holmese, přestože v reálném životě je jen o jedenáct let starší. (Karlos80)
Reklama