Režie:
Paul GreengrassScénář:
Tony GilroyKamera:
Oliver WoodHudba:
John PowellHrají:
Matt Damon, Franka Potente, Brian Cox, Julia Stiles, Karl Urban, Gabriel Mann, Joan Allen, Márton Csókás, Tom Gallop, John Bedford Lloyd, Ethan Sandler (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Jason Bourne, bývalý zabiják CIA trpící ztrátou paměti, se domnívá, že se mu podařilo utéct před vlastní minulostí a se svou přítelkyní Marií si užívají klidu v jejich dočasném domově v zapadlé indické vesnici. Ale i tam jsou vystopováni. Jason s Marií místo kvapně opouštějí. Mezitím byli v Berlíně zavražděni dva agenti CIA a vše nasvědčuje tomu, že je zabil právě Bourne. Znovu se tak kolem něj začne stahovat smrtící smyčka a Jason se opět vydává na cestu. Je odhodlán vypátrat strůjce falešného obvinění a přitom postupně objevuje i svou ztracenou minulost. (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (1 007)
Akčnejšie, pútavejšie, vybrúsenejšie a zábavnejšie než jednotka. Takto si predstavujem akčný film. Powellova hudba je doslova a do písmena nadpozemská a umocňovala potenciál filmu, Bourne ako správny akčný hrdina pobehuje z jedného miesta na druhé, efektné kúsky milovníkov akčákov jednoznačne potešia, Joan Allen je drobným spestrením a Matt Damon ako nesmrteľný agent tiež nie je na zahodenie. Po Bourne Identity veľký krok vpred a 10* za hudbu Johna Powella. ()
Druhý díl, který si užijete i bez znalosti jedničky (jsem toho živým důkazem), jen budete možná mít trochu posunuté hodnocení:) Kromě propracované postavy hlavního hrdiny nabídne film spoustu charizmatických vedlejších postav - dvojka ze Středozemě Marton Csokas a Karl Urban, obtloustlé duo Julia Stiles a Brian Cox (ten je narozdíl od exštíhlé exmladičké exrebelky Julie jen vycpaný) a k nim ještě stále atraktivní dáma z Wooova Tváří V Tvář - Joan Allen. S akční hitovkou Face/Off Bournův Mýtus spojuje kromě výborně natočených akčních sekvencí ještě jméno famózního skladatele Johna Powella, který odvádí stejně vydařenou práci jako u OST k prvnímu Bourneovi. A možná právě kvůli Joan Allenové slyšíte hned ve dvou skladbách (a sice Goa a Atonement) závěrečnou scénu z Face/Off. Celkový dojem - 90%. ()
I kdyby ve filmu nebylo nic jiného, než část odehrávajíc se v Moskvě a úžasný konec, tak by to bylo výborné dílo, ale on je úžasný skoro celý, promyšlený, výborně natočený, zahraný (u mě vede Karl Urban jako neskutečně chladný zabiják) a ohromně napínavý. Jeden z nejlepších thrillerů, jaký se mi zatím dostal pod ruce. ()
„Tejto organizácii som venoval štyridsať rokov, dve manželstvá a tri štáty som ťahal zo sračiek a ak si myslíte, že ma tu budete zdrbávať tesne pred odchodom na dôchodok, mýlite sa.“ Na Jasonovi Bourneovi, alebo ako sa ten čudný chlap volal, som nikdy neulietaval: nad posteľou mi nevisí plagát Matta Damona, v prekombinovaných scenároch plných klamstiev a špionáží sa ani nechcem vyznať, AGENT BEZ MINULOSTI sa mi páčil ako solídny akčný triler (80%) a keď prišla solídna trojka (80%), bol som vlastne rád, že to celé (vraj) skončilo. Takže môj postoj k BOURNOVMU MÝTU je chladný, ale oveľa skôr chladnokrvný, takže síce nezačínam prudko dýchať pri údajne revolučných akčných scénach, ale zároveň dávam dole klobúk pred bojovým umením, prostredníctvom ktorého dokážete nepriateľa spacifikovať za tri sekundy štyrmi údermi, a tiež nechcem žiadneho herca nominovať na Oscara, ale musím až takmer dať dole klobúk za to, ako dobre herci zahrali v podstate NIJAKO (ne)napísané postavy (Cox, Allenová, Stilesová, Damon). A potešil ma sústredený Karl Urban (Éomer z PÁNA PRSTEŇOV) ako hrdinova nová Nemesis a Karel Roden, momentálne jeden z najdôležitejších českých hercov, najviac sa mi ale z celého (ako inak solídneho) hitu vždy páčil brutálny zvrat z úvodu (most). ()
Agent Jason Bourne podruhé v akci a podruhé na výtečnou. Tvůrcům se podařilo zachovat stálou akci a napětí. Možná by však filmu neuškodila větší délka, protože u takového filmu je 1:42 poměrně málo, kdyby byl o hodinu delší, jistě by se nic nestalo. Ale i tak perfektní akce a už se těším na třetí díl. ()
Galerie (86)
Zajímavosti (45)
- Režisér Paul Greengrass se snažil dosáhnout téměř dokumentárního stylu použitím ruční kamery a doplněním barevných tonů do obrazu. Stejně tak se chtěl vyhnout počítačovým efektům; všechny náročné kaskadérské kousky se bez nich obešly. (don corleone)
- Na rozdíl od Agenta bez minulosti tentokrát scenárista Tony Gilroy četl knižní předlohu Roberta Ludluma. Vysvětlil, že nevytvořil adaptaci románu, nýbrž scénář podle klíčových událostí a charakterů. (HellFire)
- Skutečné práce na filmu proběhly přesně naopak, než jak plyne děj: začínalo se v Moskvě a končilo v indickém Goa. (Kulmon)
Reklama