Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mladá dívka je zraněna při autonehodě a k její záchraně je nutná operace mozku. Její otec, vlivný soudce, požádá o pomoc zkušeného neurochirurga doktora Vollina. Netuší však, že Vollin je posedlý povídkami Edgara Allana Poea a v soudcově dceři vidí nejen pacientku, ale především svou vysněnou Lenore. Soudce několikrát požádá Vollina , aby jeho dceru nechal na pokoji. Vollin se ale své Lenore nehodlá vzdát a vymyslí plán, jak se zbavit jejího otce i jejího snoubence. Ke svému plánu využije důvěry hledaného kriminálníka, který jej přichází požádat o změnu vzhledu. (Elinor)

(více)

Recenze (22)

Han22 

všechny recenze uživatele

Výborný film, který možná nemá nic společného s Poem (to neposoudím) ani nemá nic nadpřizozeného, nicméně skvěle se sleduje. Je to v podstatě předchůdce všech Saw a podobných hororů s domem plným pastí. Doktor Vollin (opravdu ďábelský Lugosi) se zamiluje do pacientky, které zachránil život. Protože ji nemůže mít, rozhodne se zabít ji, jejího snoubence i otce za pomocí znetvořeného zločince Batemana (opět monstrózní Karloff). Celý film je tradičně veden v konverzační rovině, mrtvol se nedočkáme, nicméně díky skvělému Lugosimu je napínavý od začátku do konce a závěr plný pastí včetně legendárního kyvadla stojí za to. ()

majo25 

všechny recenze uživatele

V prvom rade, nejedná sa o horor, ale o triler. V druhom rade, film nie je áčkovej produkcie a béčkovosť z neho len tak srší. A v treťom rade, excentrický chirurg pôsobí z dnešného pohľadu komicky, aj keď o jeho démonickosti sa asi pochybovať nedá. Hutnú atmosféru bohužiaľ dopľnajú aj také (niekdajšie) klišoidné chobotiny ako lacné výkriky mladých žien, pri situáciách, ktoré sú prinajmenšom nelogické - pohľad na škaredého človeka či nezvládnutie automobilu v šmyku. Napriek tomu kvôli už zmienenej hutnej atmosfére a prítomnosti dvoch najväčších legiend klasického hororu nemôžem ísť nižšie, aj keby som asi mal. ()

Reklama

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Jen tři lidi dovedou naprosto fantastickým a neskutečným způsobem citovat Edgara Allana Poea - Christopher Lee, Vincent Price a Bela Lugosi (to jen tak na okraj). The Raven je jedním z těch klasických hororů let třicátých a čtyřicátých, které prostě musíte vidět. Bela Lugosi je tady samozřejmě neskutečně fantastický a strhující naprosto jedinečným způsobem a jeho BF Boris Karloff mu neméně fantasticky přihrává, ale na něm ten film zase tak nestojí. Nutno podotknout, že The Raven je mnohem lepší než Black Cat, což je ve výsledku jen průměrná podívaná, ale tohle je zatraceně kvalitní a zajímavé i z dnešního pohledu. Nechybí zajímavá zápletka, krásně šílený záporák, jedna z nejúžasnějších citací Havrana v historii a samozřejmostí je rozlehlé sídlo plné velmi působivých pastí. A finále, na rozdíl od jiných, fakt stojí za to, nejen díky kyvadlu a působivému výtahu. Celé to stojí na Lugosim, jeho one-man show je jako vždy naprosto bezkonkurenční a luxusní, bez něj by film asi fungoval pramálo, ale díky němu od toho neodtrhnete oči. Prostě krásný horůrek v tom nejlepším klasickém stylu, který nad konkurencí silně vyčnívá. 80%. ()

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Po dlouhé době jsem se pustil opět do snímku ze starých dobrých třicátých let minulého století a nezklamal mě. Tento Havran je možná úplně první horor, který zpracovává náměty z básně Edgara Allana Poea, a to velmi zajímavým způsobem. Bela Lugosi a Boris Karloff v hlavních rolích opět válí. Zejména Lugosi je zde ďábelštější než jindy, což snímku zvedá kvalitu. Ve finále se mi to líbilo ještě víc než předchozí film tohoto slavného dua. Myslím, že The Raven má i v dnešní době stále ještě co nabídnout a uspokojí nejen nadšence starých dobrých černobílých hororů s legendami Karloffova a Lugosiho formátu. ()

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Šílený Bela a znetvořený Boris, už jen to stačí, abych si u filmu chrochtal blahem. A k tomu troška poeovského mučení a divák-sadista musí být spokojený. Škoda jen, že téma exploitation zůstalo v třicátých letech ani ne na půl cesty, ale vysloveně na svém začátku. Navíc po delším čase jsem zase v černobílém snímku zahlédl opravdu hezkou tvář (Jane Wareová byla opravdu kočička). Takže kromě tradičního želení nad koncem (zajímalo by mě, jestli fandění padouchům v takovém měřítku už není nějaká nemoc) bych jen lehounce upravil scénář, přece jen, finální prostoje doktora Vollina - místo toho, aby konal - krapet zdržují i v tak kratičkém ději. Přesto jde o skvělou Lugosiho one-man-show, v níž zbytek ansámblu jen sekunduje. A tak se mi to líbí. ()

Galerie (29)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno