Režie:
Simon MooreScénář:
Simon MooreKamera:
Vernon LaytonHudba:
Christopher GunningHrají:
Liam Neeson, Laura San Giacomo, Kenneth Cranham, Alphonsia Emmanuel, Stephen Moore, Maggie O'Neill, Malcolm Storry, Kevin Moore, Richard Graham (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Jak blízko se můžete dostat k vrahovi, než se stanete jeho blízkým? Brighton, Anglie, 1959. Zkompromitovaný policista, který se stal soukromým detektivem, Tony Aaron (Liam Neeson) falšuje nevěry, aby je mohl použít jako důkaz v rozvodových řízeních. Zapojí do toho svou ženu jako fiktivní spolupachatelku známého malíře, ale dvojice je zastřelena v hotelovém pokoji. Případem je pověřen Frank, Tonyho bývalý parťák, který stále pracuje v brightonské policii. Jeho nejpravděpodobnějšími podezřelými jsou Angeline (Laura Giacomoová), malířova milenka, která má zdědit jeho dům a obrazy, a sám Tony, jenž horko těžko hledá v očích bývalých pomstychtivých kolegů alibi. (Česká televize)
(více)Recenze (53)
Samo o sobě vidět Liama Neesona v Anglii je zážitek, ačkoli mi tak nějak pořád nedochází, že on z ostrovů pochází. Já už ho mám zafixovaného jako amíka. Samotný film je zamotaný a na rozuzlení si divák musí počkat doslova až do závěrečných vteřin. Faktem je, že kdybych nevěděl, že se nacházíme v Evropě, moc bych to nepoznal. Žánr noir je tu cítit na každém kroku. Ale je to trochu únavné a omšelé, že hlavní hrdina zase neudrží ptá.a v kalhotách a spí s podezřelou. Kvalitní chvilky občas střídají slabší, zkrátka dost průměrný film, který se v daném žánru rozhodně nevyčnívá. ()
Vcelku vydařený detektivní thriller (Alfred Hitchcock by měl jistě radost ze scénáře) s výraznou pointou. Škoda toho "televizního" zpracování s po hříchu malou atmosférou. Liam Neeson má charisma, ale působí tady spíš jako vyhazovač z baru U vystřeleného oka než soukromé očko s pochroumanou minulostí. ()
Neo-noir z neokoukané lokace, u kterého do poslední chvíle tápete, jestli je fatale femme, nebo homme a ta nerozhodnost je stejná, jako jestli hodnotit třemi, nebo čtyřmi hvězdami. Na jedné straně nepříliš jistá Mooreova režie při realizaci vlastního scénáře, typologicky nevhodně obsazený Neeson či téměř parodická scéna s poněkud promptní popravou, na druhé pohrávání si s divákem znajícím pravidla žánru, spousta drobných náznaků směřujících k pointě, odporný fízl Malcolm Storry s ušima jako lekníny a nosem přes půl Brightonu a celkové cynické vyznění. Za něj nakonec palec nahoru. A taky mezi důkazní materiál.. ()
Detektiv, ať již státní či soukromý, by si měl ohlídat únik mozkových buněk do pohlavních orgánů. Jenže Tony to neuhlídal a proto má problémy. Nebo to uhlídal a jen se tváří, že to neuhlídal? Ono je to celkem jedno, neboť tento snímek disponuje nemalým počtem zvratů v přepočtu na jedno natočené filmové okénko, ale na solidní krimi zábavě to kupodivu nijak zvlášť neubírá. ()
Velmi zajímavý film, který je podle mě ovšem nutno vidět 2x. Proč ? Protože zde nestačí vnímat dialogy, je nutno dávat pozor na každý krok a pohyb Liama NEESONA, což vám při prvém pozorování unikne, neboť tomu nepřikládáte význam a též ( a to hlavně), absolutně nečekáte takové rozuzlení. Výborný film, výborná réžie, ale Laura San GIACOMO mohla být živější, hrála příliš unyle a jakoby se jí to moc netýkalo (včetně závěrečné scény na dvoře věznice). ()
Galerie (20)
Photo © Columbia Pictures
![V podezření - Fotosky](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/159/447/159447847_293d46.jpg)
Reklama