Reklama

Reklama

Jak blízko se můžete dostat k vrahovi, než se stanete jeho blízkým? Brighton, Anglie, 1959. Zkompromitovaný policista, který se stal soukromým detektivem, Tony Aaron (Liam Neeson) falšuje nevěry, aby je mohl použít jako důkaz v rozvodových řízeních. Zapojí do toho svou ženu jako fiktivní spolupachatelku známého malíře, ale dvojice je zastřelena v hotelovém pokoji. Případem je pověřen Frank, Tonyho bývalý parťák, který stále pracuje v brightonské policii. Jeho nejpravděpodobnějšími podezřelými jsou Angeline (Laura Giacomoová), malířova milenka, která má zdědit jeho dům a obrazy, a sám Tony, jenž horko těžko hledá v očích bývalých pomstychtivých kolegů alibi. (Česká televize)

(více)

Recenze (53)

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Slušný a docela odvážný thriller o muži, který se svou ženou, připravuje fiktivní nevěry pro své klienty aby jim usnadnil rozovod. Samozřejmě všechno zkomplikuje vražda. Příběh filmu je slušně vystaven a daří se mu udržet atmosféru, že nic není tím, čím se zdá být. Liam Neeson v té době ještě nebyl hvězda ale svého hrdinu s pohnutou minulostí zvldál velice dobře. Film má všechno co by měl správný thriller mít ale celé vyšetřování se docela táhne a gradace přichází až ke konci, kdy celý snímek vygraduje k velice povedené pointě, která rozhodně překvapí. Povedený thriller na jedno shlédnutí. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Neo-noir z neokoukané lokace, u kterého do poslední chvíle tápete, jestli je fatale femme, nebo homme a ta nerozhodnost je stejná, jako jestli hodnotit třemi, nebo čtyřmi hvězdami. Na jedné straně nepříliš jistá Mooreova režie při realizaci vlastního scénáře, typologicky nevhodně obsazený Neeson či téměř parodická scéna s poněkud promptní popravou, na druhé pohrávání si s divákem znajícím pravidla žánru, spousta drobných náznaků směřujících k pointě, odporný fízl Malcolm Storry s ušima jako lekníny a nosem přes půl Brightonu a celkové cynické vyznění. Za něj nakonec palec nahoru. A taky mezi důkazní materiál.. ()

Reklama

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Samo o sobě vidět Liama Neesona v Anglii je zážitek, ačkoli mi tak nějak pořád nedochází, že on z ostrovů pochází. Já už ho mám zafixovaného jako amíka. Samotný film je zamotaný a na rozuzlení si divák musí počkat doslova až do závěrečných vteřin. Faktem je, že kdybych nevěděl, že se nacházíme v Evropě, moc bych to nepoznal. Žánr noir je tu cítit na každém kroku. Ale je to trochu únavné a omšelé, že hlavní hrdina zase neudrží ptá.a v kalhotách a spí s podezřelou. Kvalitní chvilky občas střídají slabší, zkrátka dost průměrný film, který se v daném žánru rozhodně nevyčnívá. ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Relativně slušný thriller řazený k neo-noirovým filmům, nepochybně má noirovou zápletku i hrdiny. Násilnický policajt, malý podvodníček, nestydatá milenka, zhrzená manželka či proradný kamarádíček tu splétají sítě nečestností a podlostí, jež se točí kolem dvojnásobné vraždy slavného malíře a manželky hlavního hrdiny. +++++ ZÁSADNÍ SPOILERY. Film je záměrně natočen tak, aby divákovo podezření neustále sklouzávalo z hlavního hrdiny někam jinam, nejlépe směrem k domnělé "femme fatale". Prostředky k tomu použité zahrnují prolínání malosti, strachu, bezelsnosti a výrazu "pomóc", který Liam Neeson poměrně přesvědčivě vtiskl do tváře hlavní postavy Tonyho Aarona. Tony Aaron navíc je středobodem téměř všech scén filmu, což vyvolává dojem, že vůbec nic neskrývá. Oproti tomu milenka zavražděného Angelina provokuje diváka už svým jménem, skrývá se zavřená v domě, rozčilují jí vpády do soukromí, ačkoliv zároveň působí dojmem, že umí ve všem chodit a lidmi vládnout. +++++ Divák pak je zmítán mezi dvěma podezřelými. Důkazy ukazují na Tonyho Aarona, ale filmová zkušenost napovídá, že nejspíše právě proto a pro řadu dalších důvodů je vrahem Angelina. Diváka o nevinně hlavního hrdiny nejspíš definitivně přesvědčí soudní přelíčení, v němž řada fakt a výpovědí na Aarona jasně ukáží, ale klíčová je výpověď právě Angeliny. To je ale bouda!. Divák si tak může užít jednu z finálních scén, v nichž se stříhá mezi metodickou přípravou popravy a zoufale horečnatou snahou zachránit nevinného člověka. Že se tak stane v poslední chvíli jen podtrhuje náš dojem o čistotě Tonyho. Mně osobně však tento okamžik sebral pocit pravděpodobnosti dění a tak jsem si závěrečný obrat, v němž navíc nebyla využita naznačovaná možnost neodhalit viníka, neužil. "Katarze" do ztracena. KONEC SPOILERŮ. +++++ Ačkoliv film v závěru opustí meze důvěryhodnosti, zůstává slušným příkladem toho, jak filmaři využívají toho, že diváci koukají na filmy, že mají filmovou zkušenost. ()

RomanHyde 

všechny recenze uživatele

Tak trošku "Základní instinkt " odehrávající se v 60-tých letech... Do poslední chvíle nevíme kdo je ten zlý, hlavní hrdina si užívá s hlavní podezřelou, velmi dobrý scénář, zpracování a herci , taktéž skvělý hudební doprovod. Komu se líbil výše zmíněný Verhoevenův snímek, který byl natočen ve stejném roce, bude spokojen i s tímto kvalitním thrillerem. ()

Galerie (20)

Reklama

Reklama