Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Richard Gere se představuje v roli prominentního právníka Martina Vaila, který se rozhodne bezplatně hájit kentuckého mladíka Aarona Stamplera (Edward Norton), obviněného z vraždy chicagského arcibiskupa. Zkrvavený Aaron byl zajat po zběsilé honičce odvysílané v přímém televizním přenosu. Vail proto cítí, že by tento zdánlivě jednoznačný případ mohl přispět k jeho prestiži. Obžalobu zastupuje asistentka státního návladního Janet Venableová (Laura Linneyová), Vailova bývalá přítelkyně. Vailův případ se navzdory jeho očekávání zkomplikuje poté, co psychiatrička Molly Arringtonová (Frances McDormandová) dospěje k závěru, že Stampler trpí mnohočetnou poruchou osobnosti. Vail také odhalí důkazy o tom, že byl arcibiskup zapleten do spekulací s pozemky a zneužíval mladé ministranty. Cynický a prospěchářský právník tak čelí skličující vyhlídce, že si jeho klient skutečně zaslouží tu nejlepší obhajobu. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (611)

salahadin 

všechny recenze uživatele

POZOR SPOILER: Vyumělkovaný, navoněný a vycizelovaný film o tom, jak si jedna myška hraje se dvěma kočkami, které žijí v blahodárném klamu o ostrosti svých drápků. Aby nakonec zjistily, že myší zoubky jsou špičatější. No nic, těžko komentovat film, který je zoufale předvídatelný. Pokud se už ve filmu objeví církevní hodnostář a k tomu vysoce postavený, je jasné, že to bude pěkný kaňour. A k tomu s režijními sklony podobně jako Rocco Siffredi. Ukňouraný ministrant taky asi nebude úplné jelito, protože čím víc se film blíží konci, tím více je jasné, že přijde konec z dílny "wow" scénáristických hříček. Bohužel jsem konec uhodl hodně brzy. A je to taková ta otočka, zdánlivě nečekaný schizoidní salchow, prostě něco, co podle zadumaných myslí filmařů mělo tenhle film povýšit na vyšší laťku spokojenosti diváka. U mě ale fungují pravidla filmového světa jinak. Takže za odhadnutelnost děje a občasné pomrkávání po hodinkách odřené dva špunty. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Kdo je bez viny, nechť hodí kamenem. Brutální vražda, podezřelý s motivem, bezskrupulózní právník a kdesi na konci cesty plné nečekaných nástrah podobně nečekané odhalení. Filmu dodává tempo pár výborně zvládnutých akčních sekvencí. Ty ostatní, převážně dialogové, fungují hlavně zásluhou vynikajících herců. Prvotní strach kopíruje notoricky známou šablonu a jen čas od času ji znevšední nějakou okrasnou kudrlinkou navíc. Dobře se na to dívá, dvě hodiny utečenou jako nic a konec vyvolává nepříjemné mrazení v zátylku. 75% Zajímavé komentáře: tron, numi, tangerine1 ()

Reklama

Jamal 

všechny recenze uživatele

Jak už tu hodněkrát padlo, výborně obsazený a zahraný hlavně ze strany Nortona. Ten zahrál rozdvojenou osobnost s naprostým přehledem, že mě ani na chvíli nenapadlo, že by to mohl hrát - že prostě takový je. A pak tady máme oskary, vyhrál to Cuba Gooding Jr za Jerry Maguire, který zahrál také skvěle ale o hvězdu méně, což je podstatný rozdíl. Každopádně na omluvu komise - Prvotní strach nejspíše cítila komise u Oscarů, jelikož to byl teprve druhý a u Cuby Goodinga Jr to byl asi 15 film. Myslím, že ale mají čeho litovat, protože Edward ukázal, že umí a umí mnohem lépe než sposta ostatních. ()

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Poutavá, na mainstreamový thriller v detailech nečekaně brutální a po všech směrech solidně odvedená filmařina, v níž se debutujícímu Edwardu Nortonovi ve vedlejší roli podařilo dokonale zastínit hvězdného tahouna, jakým byl v té době Richard Gere... což vlastně skvěle koresponduje s vyzněním snímku. Bravo. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Zjistil jsem, že soudní thrillery jsou mou krevní skupinou. Ten film je tak skvěle napsaný, zahraný, inteligentní, napínavý, místy dech beroucí a s úžasným a nepředvídatelným závěrečným zvratem, že opravdu nemohu nic vytknout. Gerard Gere geniální, nikdy jsem ho nemusel, zde jsem mu však velmi fandil a Edward Norton byť jako mlaďík tak klobouk dolů před jeho talentem. 90% ()

Galerie (34)

Zajímavosti (14)

  • Prvotním strachem je myšlen strach ze smrti, který si každý více či méně vědomě v sobě neseme jako celoživotní trauma a které nás činí nesvobodnými. Přírodní civilizace si tohoto Kainova znamení byly vědomé, a proto měly rituály smrti, které jim pomáhali strach ze smrti transformovat. (sator)
  • Role soudkyně (Alfre Woodard) byla původně psána jako šedesátiletý bílý muž. (Delock)

Reklama

Reklama