Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Richard Gere se představuje v roli prominentního právníka Martina Vaila, který se rozhodne bezplatně hájit kentuckého mladíka Aarona Stamplera (Edward Norton), obviněného z vraždy chicagského arcibiskupa. Zkrvavený Aaron byl zajat po zběsilé honičce odvysílané v přímém televizním přenosu. Vail proto cítí, že by tento zdánlivě jednoznačný případ mohl přispět k jeho prestiži. Obžalobu zastupuje asistentka státního návladního Janet Venableová (Laura Linneyová), Vailova bývalá přítelkyně. Vailův případ se navzdory jeho očekávání zkomplikuje poté, co psychiatrička Molly Arringtonová (Frances McDormandová) dospěje k závěru, že Stampler trpí mnohočetnou poruchou osobnosti. Vail také odhalí důkazy o tom, že byl arcibiskup zapleten do spekulací s pozemky a zneužíval mladé ministranty. Cynický a prospěchářský právník tak čelí skličující vyhlídce, že si jeho klient skutečně zaslouží tu nejlepší obhajobu. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (611)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„I speak. You do not speak. Your job is to just sit there and look innocent.“ Hoblitův chytrý thriller ze soudního prostředí, v němž si chameleon Norton systematicky lepí na svůj dlouhý jazyk sebevědomou právnickou mouchu v drahém obleku. Právě herecké výkony jsou prvek, o který se Primal Fear může opřít a dokonce i u mě ne zrovna dvakrát oblíbení F.McDormand, či seladónek Gere skvěle zapadli do rámce svých rolí. A Edward Norton? To, že před svým debutem spláchl na konkurzu 2100 uchazečů, připravil se na budoucí roli Hulka a v titulcích byl uveden až někde na šestém místě, nepotřebuje dalšího komentáře. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Tématicky zdánlivě nezáživná, avšak ve finále solidně natočená jednohubka z typické devadesátková produkce. Tj. doby, kdy byl Richard Gere ještě nehorázný švihák a elegán a nehrál utrápené policajty a morálně rozervané muže s krizí středního věku na krku. Navíc snad poprvé se na scéně objevuje také Edward Norton, který svůj part zahrál fenomenálně, leč celý scénář, který stavěl především na jeho výkonu a roli, byl ve finále lehce předvídatelný. To ovšem nic nemění na tom, že za vidění film určitě stojí, kdo má rád právníky a soudy, zde je několik excelentních scén s touto tématikou. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Mediální zájem je přesně tím, co prominentní právník Martin (spolehlivý Richard Gere) miluje. Proto se ujímá případu brutální vraždy váženého chicagského arcibiskupa, který ale (jak se brzy ukáže) trochu fušoval do porna. Právnické drama je prozatímním vrcholem rutinéra Gregory Hoblita, především ale jízdou hereckého zjevení Edwarda Nortona (hnedle nominace na Oscara). O debutu duševně rozpolceného skautíka Aarona se začalo záhy mluvit, Norton se okamžitě díky své inteligenci a instinktu prosadil i do dalších rolí a dnes platí za nejvýraznější ikonu své generace. Hoblitovo drama ale místy sráží přespříliš upovídané scény, návaly klišé i nudnější rytmus vyprávění. *** a ½.. ()

Kryšpín 

všechny recenze uživatele

Musel jsem to vidět, díky mému oblíbenému Edwardu Nortonovi. A musím říct, že mě zase nezklamal, i když mi připomínal toho ještě hodného klučinu z Kultu hákového kříže. Richarda Gereho znám jen z romantických komedií a nějak se mi tam nehodil. Radši jsem hltal Nortona. Zdejší brutalita mě ani nezaskočila a to se docela divím. Ale o to nejde, jde o to. Že svět zase může vidět další perfektní thriller s stejně perfektním Edwadem. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Prvotný strach má tak predvídateľnú pointu, že ani nemusíte byť sklamaní tým, že na ňu prídete v polovici. Dôvodom je to, že sa môžete sústrediť na iné veci, ako na hercov, na ich súdne opletačky a súperenie, na príčiny spáchaného zločinu a rozmýšlaním nad tým, kto je tu skutočne vinník. Kde sa dvaja bijú, víťazí tretí. No a nebudem písať, že prekvapil aj Gere, mne totiž nikdy nevadil. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (14)

  • Natáčelo se od 28. dubna do 12. července 1995 ve státech USA – Západní Virginie, Illinois a Kalifornie. (Varan)
  • Prvotním strachem je myšlen strach ze smrti, který si každý více či méně vědomě v sobě neseme jako celoživotní trauma a které nás činí nesvobodnými. Přírodní civilizace si tohoto Kainova znamení byly vědomé, a proto měly rituály smrti, které jim pomáhali strach ze smrti transformovat. (sator)

Reklama

Reklama