Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Elegantní poručík Ray Tango zneškodní kamión převážející drogy. Drsný polda Gabe Cash si o tom s úšklebkem přečte v novinách a vzápětí se musí bránit útoku najatého čínského vraha. Obou policistů už má Yves Perret, mocný král podsvětí, plné zuby a rozhodne se je zlikvidovat. Na mysli ovšem nemá obyčejnou vraždu. Vláká je do opuštěné budovy, kde se oba muži poprvé osobně setkají. Vzápětí objeví zavražděného muže a než stačí cokoli podniknout, jsou zadrženi agenty FBI a obviněni z vraždy a odsouzeni na základě Perretem podvržených důkazů. Nejenže jsou veřejně zostuzeni, ale navíc se ocitnou ve vězení, které dříve hojně zásobovali těmi nejhoršími zločinci. Je jisté, že tady dlouho na živu nevydrží. Zbité policisty první noc na poslední chvíli zachrání zástupce vězeňského správce, který jim také poradí jak uprchnout. Následující noci oba využijí příležitosti a skutečně se jim podaří uniknout. Každý sám se pak pouští do pátrání po muži, který je dostal do pasti. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (582)

tron 

všechny recenze uživatele

„A čo povieš teraz?“ –„Myslím, že golfové ihrisko tu asi nemajú.“ Žiadna srdcovka napriek tomu, že som už ako decko frčal na Slyovi, Kurta Russella som rešpektoval (ale naplno ma pred kamerou začal baviť až keď dosiahol dôchodcovský vek, neviem prečo) + som ich spoločný buddy movie videl ako puberťák. Aj tak ma to ale nikdy nebavilo, nikdy ma to nechytilo za srdce. Ani ten Sylvester ma tu bohvieako nebavil, nepáčila sa mi jeho štylizácie do jemného, slušného, večne uhľadeného profesionála. Priemerná akčná komédia z konca 80. rokov, ale s atmosférou nastupujúcich dravých deväťdesiatych. Napriek adrenalínovej réžii Rusa (!) Andreja Končalovského nič výnimočné. Spriazneným kusom (48 hodín, Smrtonosná zbraň, Posledný skaut) sa to nevyrovná. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Končalovského nízkorozpočtový pokus o akční komedii, který je po jeho oscarovém Splašeném vlaku přeci jenom krokem zpět. Ale místama je to překvapivě vtipný, Russel se Stallonem chrlí hlášky jak na běžícím páse a bezvadně se doplňujou. Rozhodně je to jeden z těch lepších Stalloneho kousků konce 80.let, kdy jeho kariéra pozvolna upadala a znovu oživla snímkem Cliffhanger. ()

Reklama

HellFire 

všechny recenze uživatele

Z Tango a Cashe jsem viděl v televizi jen dvě scény. Hru na dobrého a špatného poldu na střeše (která mně nadchla) a výbušný závěr hraný pouze na efekt. Teď, po zhlédnutí celého filmu musím přiznat, že ani ta parťácká chemie moc nefungovala a hlášky do celého konceptu též nezapadly. Jediné co tak zbylo, jsou dva drsní borci v roli odvážných policistů. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Každá druhá věta hláška a každý první výstřel zásah do černého. Změna režiséra je znát i není, přičemž záleží hlavně na tom, zda-li jste ochotni po elegantních žánrových zlomech skousnout i ten poslední, kdy hrdinové vyjedou naproti povinnému akčnímu finále v obrněném džípu. Do té doby totiž všechno funguje bez sebemenší chybičky, byť nevíte, zda-li dříve obdivovat Končalovského živelnou akci, či padat smíchy ze židle při slovních přestřelkách. Tak jako tak, Stallone s Russellem si to užívají jako nikdy. [Malá rýpavá. Pětapadesátimilionový rozpočet, navíc na konci osmdesátých let, ti přijde jako nízokorozpočtovka, Limo? :-)] ()

JFL 

všechny recenze uživatele

"Tango a Cash" je viditelně rozpadlý projekt, jehož nesourodé segmenty točené jinými režiséry nakonec dohromady slátal přední hollywoodský dr. Frankenstein, Stuart Baird. Vznikl tak pastiš ve smyslu směsky vlivů a motivů, ale i coby slepenec rozličných tvůrčích a producentských záměrů. Nejzjevněji se to projevuje v závěru. Ten celý natáčel jiný režisér a z dosavadního relativně při zemi se držícího buddy bijáku dělá bombastickou a současně zcela jalovou akční extravaganzu, kde se šestáková klišé a bondovská sídla záporáků mísí s juvenilně fantasmagorickou hrou s angličáky jak z pozdějších dílů "Rychle a zběsile". Rozpolcenost filmu se projevuje nejen v rovině stylu, ale také v jeho nevyjasněné a svářící se orientaci. "Tango a Cash" je až unikátní v tom, jak na jedné straně utužuje toxický machismus a zhmotňuje vlhké sny fašounských policajtů, ale současně dokáže být neskrývaně queer. Vrcholné 80s nabubřele maskulinní akčňáky své homoerotické linie buďto velmi nepřesvědčivě ředily nefunkčními hetero motivy ("Top Gun") nebo je přímo okatě vyzdvihovaly ("Komando"). "Tango a Cash" na jedné straně třímá konzervativní prapor, když zlehčuje policejní brutalitu, oslavuje hraničářskou spravedlnost mimo mezí zákona, vysmívá se rehabilitaci vězňů a dokonce nechává policajty snít o divizi vyvíjející polovojenskou techniku (co v době, kdy americká policie nakupuje přebytky od armády, působí tragikomicky). Ale současně se filmem vine campová niť postupně odkládaných svršků, crossdressingu, symbolického i doslovného poměřování pinďourů, a to nemluvě nosném výkladu celého filmu jako příběhu opatrného comingoutu v hypermachistickém prostředí policejního aparátu. ____ NÁSLEDUJÍ QUEER SPOILERY ____ Když dynamiku mezi titulní dvojicí rozvedeme, ukazuje se upjatý Tango jako closeted gay, který se skrývá za sešněrovanou fasádou uniformních obleků. Jeho tragická linie spočívá v tom, že právě kvůli strachu z reakcí okolí nedokáže vyjevit svou náklonnost Cashovi, který svou otevřenou tělesností, živočišností a hlavně sebevědomou fluidní sexualitou představuje přímý Tangův protipól. Cash se bez zábran svléká s jinými muži ve výtahu i si bez ztráty vlastní identity obléká ženské šaty a zůstává v nich. Tango si naopak úpěnlivě drží fazónu i ve sprchách, byť se současně prokecne, že Cashe okukoval (ostatně dialog ve sprše také naznačuje, že Tango se vzrušil, když mu nejprve Cash řekne, že je piďa, ale záhy o něm mluví jako o "trojnožce"). Příznačně se Tango uvolní a odváže ve vězení plném naolejovaných mastodontů a prodchnutém přísliby homosexuálního dovádění. Ne náhodou zde dojde na dialog, že Tangovi ve vězení chybí jeho "šatník". Není proto divu, že když si Tango s viditelnou radostí ustanoví v cele homo dynamiku se svým spoluvězněm, tak se nikterak nemá k navrhovanému útěku. Odhodlá se k němu, až když se mu po Cashovi začne stýskat. Mimo vězení se jejich cesty nejprve opět rozcházejí, ale jak je řečeno, budou si svůj společný čas za mřížemi navždy pamatovat. Jejich vztah se zkomplikuje, když si Tango začne myslet, že Cash je heterák a spal s jeho sestrou Kiki. Namísto obvyklého řešení v macho filmech, kde by kolegovi rozbil hubu, nebo mu prostě dal požehnání, Tango sužovaný svou sourozeneckou i skrývanou gay láskou se jen zoufale snaží dopídit, co se opravdu stalo. Kiki i Cash, kteří zjevně Tanga mají prokouknutého, jsou tím oba pobaveni a užívají si možnost ho škádlit. Přes různé peripetie postupného sbližování a synchronizování obou hrdinů se pak dostaneme až do finále, kde se sice nejprve opakuje typické macho pošťuchování. To ale utne příznačně Kiki větou: "Připusťte si, že vám to společně klape.", načež po opatrném, ale výmluvném vyznání následuje happy end stvrzený pevným fyzickým spojením obou hrdinů (nabízí se i ustanovení bisexuální švédské trojky s incestním nádechem, ale to by přecjen bylo na Hollywood příliš progresivní). Camp rozměr celého filmu pak násobí fakt, že konzervativec Stallone zjevně neví, že hraje gay postavu, zatímco libertariánský šašek Russel svého queer rošťáka ztvárnil s vědomou vervou. Samozřejmě vše výše řečené je jen jedna z možných interpretací, ale umožňuje si film mnohem více užít. () (méně) (více)

Galerie (28)

Zajímavosti (26)

  • Brion James (Requin) měl mít ve filmu původně pouhé dvě repliky, proto ve snaze vyniknout použil britský přízvuk. Stallonemu (Tango) se to tak zalíbilo, že scénář přepsal a dal jeho postavě víc prostoru. (HellFire)
  • Když v úvodu filmu střílí Ray Tango (Sylvester Stallone) na kamión, je evidentní, že před třetí ranou nemá natažený kohoutek (odpovídá tomu poloha spouště). Přesto bez problémů vypálí. (Robbi)
  • Ve 42. minutě je možné všimnout si měnící se velikosti krevních skvrn na Cashově (Kurt Russell) tričku. (Terva)

Související novinky

Strážci Galaxie s Kurtem Russellem

Strážci Galaxie s Kurtem Russellem

18.02.2016

Akční legenda z Hvězdné brány, Útěku z New Yorku nebo Tanga a Cashe ulovila další velkou roli. Kurt Russell se po Rychle a zběsile 7 objeví i ve druhých Strážcích Galaxie, kde si zahraje otce Petera… (více)

Tarantino a Cash

Tarantino a Cash

26.07.2006

Kdepak, žádný remake nebo pokračování dnes již klasického buddy snímku Tango a Cash se nechystá. To se jen kdysi zářivá hvězda akčního žánru Kurt Russell spolčil s režisérem Quentinem Tarantinem za… (více)

Reklama

Reklama