Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Úspěšný film Jana Hřebejka plný tragikomických příběhů a osudových setkání, přátelství, smíření i odpuštění... Komedie, která vás rozpláče, drama, které vás rozesměje – zní v podtitulu úspěšného snímku renomovaného dua HřebejkJarchovský. Každý se někdy někam před něčím snaží uprchnout a právě tento film je působivým osobním průvodcem ve světě uprchlíků v nás i kolem nás, zažívajících nejen své každodenní starosti, ale obávajících se někdy víc sami sebe, než okolního světa. Ve skvělých hereckých výkonech vede film diváka přes nejednu humornou situaci k hlubšímu zamyšlení nad vkladem každého z nás do tohoto světa... (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (516)

novoten 

všechny recenze uživatele

Nečekané vzepětí na pokraji sil vyčerpaného koně. Hřebejkova filmařská nejistota a Jarchovského tématická roztříštěnost se po nesnesitelně únavném Pupendu znovu zvýrazňuje úměrně tomu, jak blíže současnosti se přibližují. Proto by měl dát zvláštní honoráře hercům, kteří ze sebe až na pár výjimek dostali životní maxima. O to větší škoda pak je výsledná pachuť toho, jak moc pomíchané všechno je a do příjemně stravitelných životních problémů se za každou cenu musí dostat příznaky společenské krize. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Mohl to být zábavný film ze života v současné Praze, kdyby se Hřebejk tolik nesnažil vytvořit „mezinárodní“ podívanou, uchopitelnou všude na světě. V Austrálii, v Japonsku nebo v Americe. A právě „amerikanizace“ je zde patrná nejvíce. Množství postav, jejichž osudy se v závěru střetnou, „akční“ (do filmu se vůbec nehodící) hudba i konec odehrávající se v Austrálii působí tak nějak cize, „nečesky“. Příběh nezachraňuje ani nadějné obsazení, kdy například Macháčkův talent značně omezuje rozštěp, který dělá z Franty rádoby-komickou figurku. Krom toho působí velice rušivě i některé pokusy o komediální žánr (přepadení Japonců). Vcelku se jedná o zvláštní žánrový hybrid s několika povedenýma scénami, avšak celkově nemající žádnou šanci na zlidovění či větší divácky úspěch jako třeba Pelíšky. 70% Zajímavé komentáře: Tosim, belldandy, Terminus, ad, Misha, pjotr76, freeeeedom, bear ()

Reklama

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Nevěrohodný, křečovitě splácaný scénář rozehrává přehršel motivů a bohužel ani jediný vlastně nedotahuje do konce. Vtipných situací je zoufale málo a jsou drtivě převažovány absolutní nudou a do očí bijící scénáristickou vykonstruovaností - předlouhou scénu u slavnostní tabule si teda dvojka H&J mohla odpustit, měl jsme při ní nutkání s panickým vyrázem ve tváří nadzvukovou rychlostí opustit kinosál. Jarchovský byl měl klečet na hrachu alespoň týden, ale nějaké tři dny trestu bych uvalil i na Hřebejka, protože po formální stránce je Horem pádem rovněž dílem nevydařeným. Hřebejk se patrně snaží o uměleckost a před kamerou se tak ocitají barevné filtry jako z cirkusu, zejména ten úplně příšerně žlutý, až má dívák pocit, že se film točil v Mongolsku. Před odpadem, případně jednohvězdičkovou ostudou film zahraňují velmi dobré herecké výkony, jen trojka Forman - Tříska - Macháček občas trošinku pokulhává.... ()

belldandy 

všechny recenze uživatele

Celé je to s tím Jarchovským a Hřebejkem o tom, že oni bohužel netočí filmy o lidech, ale o tezích. Postavy v jejich filmech pak slouží jen jako věšáky na ony teze. Byl-li v Musíme si pomáhat někdo Němec nebo Žid, byla to vlastně celá jeho charakteristika. Dále pak jako ono ztělesnění Němce, Čecha či Žida poukazoval na nějaký morální problém. Zrovna tak v Horem pádem v podstatě všechny postavy slouží jako zobrazení nějakého životního postoje vyplívajícího ze soužití vícero ras. Tyto teze jsou režisérovi a scénaristovi bohužel cenější než příběh a ten tím samozřejmě trpí. Takový film je spíš plakátem než osobní výpovědí. S Hřebojovými názory se v zásadě ztotožňuji, ale pokud jde o mě, film by měl být (i) něčím jiným než deklarací správných postojů ke světu. (No a teď trochu hra, kdo je kdo? František je skinhaed, ale Milušku a dítě chce víc než svou ideologii. Milušce na rase nezáleží, ale je přesvědčená, že dítěti by dokázala dát rozhodně víc než jeho ubohá uprchlická maminka. Věra je ztělesněním ideje nemám rád rasisty a Cikány a ve skutečnosti trpí svým smutným životem o samotě na společenské periferii města. Hana pomáhá uprchlíkům, ale v krizové chvíli se také projeví jako rasistka. Martin si vzal černošku a nepěstuje si dnes už žádnou konkrétní identitu. Lenka je dosud všemi předsudky nezatížená dívka a ve volném čase tančí španělské tance. O tom ten film je, ale vlastně o ničem jiném. Další už je jen záminka k představení všech postav.) ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Film není hysterický. Jen reakce některých lidí na něj. A opět budu v opozici. Nevadily mi filtry, ty byly podle mě logicky použity, televizního zpracování jsem si nějak nevšiml. Hodně toho stojí a padá na hercích. Nejvíc se mi líbil Petr Forman, jako trošku "upozaděný" český emigrant byl správně obsazen. Z ženských rolí mě zaujala Emília Vašáryová, ovšem o mnoho více Nataša Burger, jejíž touha po dítěti doslova vystupovala z plátna. Jiří Macháček mi nevadil, zato Jaroslavu Duškovi jsem jeho postavu nemohl moc uvěřit. Jan Tříska měl menší prostor. Řachatá komedie to opravdu není, vyloženě komické momenty tam pro mě byly tři (maso, čaj, bojové umění.) Hřebejk s Jarchovským IMHO říkají pravdu o české povaze, ale zobrazují (v každém filmu, nebo jenom v tomto? nevím...) spíše lidi tzv. "vychcané", či "přidrzlé", jejichž kopie na vyšších místech (platově a kariéristicky) jsou těmi opravdovými démony, kteří pro své vlastní obohacení nevázají zenužít naprosto čehokoli. Snímek mrazí a zároveň se smějete. Naprosto to vystihují prostřihy konce filmu (Nedvědův dres vs. hooligans.) Závěr je fantastický, silný a strhne vás. U filmu Pupendo jsem si svými hvězdičkami nebyl tak úplně jistý, ale po dalších shlédnutích film u mě nabývá kultovnosti. Stejně tak je to s Horem pádem. JAK NEMÁM FANDIT, KDYŽ JE ŽIVOT TAK ZKURVENEJ? ()

Galerie (24)

Zajímavosti (17)

  • Režisér Jan Hřebejk v čase vzniku filmu pro tisk okomentoval výběr hereckého obsazení:
    - Jan Tříska (profesor Horecký): "Spojení Tříska-Vášáryová mě něčím lákalo a dost dobře ani nevím čím. Třísku jsem poznal před několika lety na festivalu Finále v Plzni, kde byl předsedou poroty. Tedy poznal, jenom zprostředkovaně poznal. Strávili tam s Petrem Jarchovským, Jardou Duškem a Honzou Malířem určitý hezký čas a volali mi do Irska, že Tříska je fajn. Herecky mě nadchl jako Král Lear. A v neposlední řadě mě baví jeho občanskost. Ze všech přátel a přátelíčků Václava Havla se na něj počátkem 70. let jako jeden z mála nevykašlal. Pro mě je to statečný muž, který našel sílu ve čtyřiceti změnit od základu svůj život, a mě fascinuje."
    - Emília Vášáryová (Věra Horecká): "Jednak jsem chtěl navázat a spolupráci z Pelíšků a jednak se mi líbilo nabídnout jí protiúkol, postavu, která je úplně jiná než ona sama. Lákalo mě z velice půvabné a laskavé dámy udělat odkvetlou, rasistickou a přitom vysoce inteligentní ženskou. Chtěl jsem, aby ty nehoráznosti, které její postava vypouští z úst vyzněly přesvědčivě. Chtěl jsem od té postavy určitý temperament, určité napětí a Milka pro mě tímhle chodcem na hraně je."
    - Jiří Macháček (Franta Fikes): "U obsazení téhle role to byla trochu kombinatorika. Zkoušel jsem na ni víc herců a u Jirky se mi zdálo, že ji nejvíc chce. Ne snad z prestižních důvodů, ale že tu postavu nejvíc chápe. Navíc je Jirka spolužákem Nataši a žákem Jardy a mě ten trojlístek Nataša-Jirka-Jarda zajímal a bavil. A pak se mi taky líbilo udělat z tohoto idolu populární hudební skupiny přitroublíka s rozseklým pyskem."
    Petr Forman (Martin Horecký): "Pro postavu Martina se mi zdála klíčová věta: 'Mami, ale já jsem taky emigrant,' a já nechtěl, aby vyzněla nevěrohodně nebo dokonce trapně. Hledal jsem někoho, kdo bude hrát minimalisticky a kdo má až nečeský šmrnc. Petr sice není emigrant, ale za svoje herectví ručí životem, má vnitřní sebevědomí a to, čemu já říkám písek na dně lodi."
    - Nataša Burger (Mila): "Žačka Jardy Duška z Ježkovy konzervatoře. Věděl jsem, že postava Milušky je do značné míry pro film klíčová, a Nataša mě napadla jako první, když jsem scénář četl. Viděl jsem ji ve slovinském filmu Volnoběh, který byl v karlovarské soutěži spolu s Pelíšky, a Jarda mi zprostředkoval i videokazetu z kamerových zkoušek na jistou roli ve filmu České televize, kterou nakonec ale kvůli svému přízvuku nedostala. Když jsem ji na těch kamerovkách viděl, nebylo co řešit. Měla v sobě tu bláznivost i ty emoce, které jsem pro tuhle roli potřeboval. Navíc mi vyhovovalo, že ačkoliv je to výborná herečka, u nás ji nikdo nezná."
    - Jaroslav Dušek (Plukovník): "S Jardou moc rád dělám a navíc je to můj kamarád. Ale role mu nedávám proto, že je to můj kamarád, ale proto, že aniž bych chtěl někoho urazit, tady žádný druhý tak inteligentní herec není. Baví mě jeho humor, a i když třeba Ondřej Trojan nebyl srozuměn s jeho obsazením do této role a zpočátku měl trochu strach, aby tuhle hnusnou postavu nějak nepolidšťoval, věřil jsem mu a stejně jako u Milky Vášáryové jsem ho chtěl vidět v protiúkolu."
    - Kristýna Liška Boková: "Když jsem ji viděl, moc mě bavila a moc jsem ji do tohoto filmu chtěl, ačkoliv vůbec není herečka. Dokonce jsme kvůli ní změnili scénář. Původně matka dělala balet a dcera pracovala v poradně pro uprchlíky, ale kvůli ní jsme to otočili. Chtěl jsem, aby mi v tom filmu mohla jako tanečnice opravdu zatancovat." (NIRO)
  • Scénu, ve které plukovník (Jaroslav Dušek) vysvětluje svou tezi stran rozdělení světa, odmítl Jaroslav Dušek zkoušet či opakovat. (sator)

Související novinky

Jan Tříska (1936 - 2017)

Jan Tříska (1936 - 2017)

25.09.2017

Po nešťastném pádu z Karlova mostu zemřel ve věku osmdesáti let herec Jan Tříska, celoživotní oblíbený představitel shakespearovských rolí. Jeho touha stát se tanečníkem vzala za své, když mladého… (více)

Nesnáze s kráskou

Nesnáze s kráskou

03.07.2006

Barrandovský dřevěný ateliér č.4, kde loni na podzim začal natáčet režisér Hřebejk svou Horem pádem, ale je méně opřena o témata sociální a politická, je víc o intimní sféře postav,\" přiblížil za… (více)

Český lev je za námi

Český lev je za námi

07.03.2005

Poprvé v historii Českých lvů, získaly hned dva filmy stejný počet sošek. Nejúspěšnějšími snímky minulého roku jsou tedy HOREM PÁDEM a KRÁL ZLODĚJŮ. Hřebejkovo Horem pádem ale přesto zazářilo v… (více)

Reklama

Reklama