Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Napínavý příběh o pátrání po vrazích mladé studentky. Skupina mladíků z prostředí takzvané zlaté mládeže se bavila tím, že se zmocňovala dívek, aby je přiměla ke skupinovému sexu. Jednoho dne unesli z vysokoškolského klubu studentku 1. ročníku a znásilnili ji. Na rozdíl od jiných obětí ale tentokrát studentka nechtěla o svém ponížení mlčet, a proto musela být umlčena. O tom, kteří z únosců se stanou vrahy, rozhodne v její přítomnosti los. Nad ránem dívku odvezou k řece a utopí… Snímek režiséra a kameramana F. A. Brabce podle scénáře M. Zinnerové je vzdáleně inspirovaný skutečným zločinem. Uměleckými postupy obnažuje obludnou podobu egoismu, cynismus a bezcitnost při zacházení s lidskou bytostí, a usiluje o renesanci svědomí, soucitu a lidskosti. Film je doslova nabit hereckými hvězdami. Zaujme excelentní výkon J. Bartošky či M. Stropnického jako hlavního vyšetřujícího nebo obsazení hereckých rodin do rolí filmových rodičů a dětí (B. Polívka a A. Polívková, A. a D. Švehlíkovi). (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (279)

Mi Nü-Chai 

všechny recenze uživatele

Úplně všechno špatně. Brabec se očividně rád opájí rozmáchlými poetickými záběry podmalovanými tklivou hudbou, ovšem nemám dojem, že by to filmu bylo k užitku, spíše naopak. A co nepohřbila absurdně působící asilyrika, to zahrnul hlínou neblahý scénář, plný tupých dialogů a herci, kteří se před kamerou - až na chvilkové výjimky - motali jak zpitomělé včely. Hodně odřená 1* vlastně pouze za momenty, kdy Bolero působilo z důvodu výše zmíněných hrozných ingrediencí legračně sebeparodicky (dobrá, pěkná slečna policistka na tom má také svůj podíl). ()

topi 

všechny recenze uživatele

Bolero by mohl být o třídu lepší film, kdyby se Brabec za kamerou trochu krotil. Jeho exhibicionismus je natolik otravný, že se mě z neustálého ježdění kamery kolem postav, pozastavování, přibližování a oddalování už motala hlava. Samotný film má jinak dobrý spád a dramatickou hudbu Jana Jiráska, i když herecké výkony nejsou nejlepší. Málokdy můžu říct, že kamera filmu vyloženě škodí. U Bolera tomu tak bohužel je. ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Neříkám že by mě to nebavilo, zejména zaměření na vyšetřování případu policií se mě líbilo. Nevím však co si mám myslet o kameře. Originální byla, ale k čemu je originalita, která mě sere ? To se prostě nemůže ta kamera postavit a normálně s ni nehejbat, nepřibližovat, neodalovat, nejzdit, nehoupat ? Snad v nasnímaní vnadů Jany Štéfankové má u mě kamera malé plus, ale spíše jí Jana Štéfanková v červeným spodním prádle úplně uzemnila a to i včetně Brabce za kamerou. Jirka Bartoška byl zřejmě za zásluhy v oblasti českého filmu následně odměněn milostnou scénou s Janičkou. Nutno říci, že ze všech herců to byl právě on, komu hážu do vínku slovíčko nejlepší. Za zmínku ještě stojí Stropnický a Kraus ml., zbytek ancáblu odvedl na český poměry průměr, čili na světový poměry, hovno. Sledovat Bolero mě, ale nakonec tak nebolelo. ()

Lynn 

všechny recenze uživatele

Film je zajímavě natočený, taneční vložky se mi celkem líbily, kromě toho sloužily jako jistý čas pro diváka zamyslet se nad novými objevy v případu. Musím také pochválit, že jsem neobjevila žádnou nelogičnost. I hudba je moc dobrá. Co je ale naprostou katastrofou je počet postav. Chudák divák se v nich občas docela ztrácí (tím nemyslím ty hlavní, ale takové ty vedlejší, např. Magda, někteří rodiče). Také musím souhlasit s Tomem Hardym, casting byl u dvojice mladých detektivů opravdu nešťastný. A co ta scéna zatýkání Štefana, Rendy působí jako by držela pistoli poprvé v ruce (její představitelka ji asi opravdu poprvé držela) - to u detektivů přece nejde. Sice mám dost superhrdinů, kteří si se vším poradí, ale jestli to takhle u policie opravdu chodí, tak potěš Pánbů. ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Na české poměry to zas až tak špatný film nebyl. Na filmy natočené nebo inspirované skutečnými událostmi pohlížím vždycky s nadhledem, hodně krát se taky stalo, že to byl jen tvůrčí „fake“, ale tady se režisérovi podařilo alespoň v některých pasážích natočit celkem záživnou atmosféru, mělo to i svou „špinavost“ a krátká leč nahá přítomnost Barbory si mou pozornost určitě získala. Zbytek herců podal průměrné výkony, ale tak co si budeme nalhávat, většina z nich do žádné „špičky“ nepatří… ()

Galerie (15)

Zajímavosti (9)

  • Anna a Bolek Polívkovy a David a Alois Švehlíkovy, kteří ztvárnili rodiče a potomky, jsou ve stejném rodinném vztahu i ve skutečnosti. (Olík)
  • Skutočná obeť sa volala Ľudmila Cervanová. (Amityville)

Reklama

Reklama