Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Napínavý příběh o pátrání po vrazích mladé studentky. Skupina mladíků z prostředí takzvané zlaté mládeže se bavila tím, že se zmocňovala dívek, aby je přiměla ke skupinovému sexu. Jednoho dne unesli z vysokoškolského klubu studentku 1. ročníku a znásilnili ji. Na rozdíl od jiných obětí ale tentokrát studentka nechtěla o svém ponížení mlčet, a proto musela být umlčena. O tom, kteří z únosců se stanou vrahy, rozhodne v její přítomnosti los. Nad ránem dívku odvezou k řece a utopí… Snímek režiséra a kameramana F. A. Brabce podle scénáře M. Zinnerové je vzdáleně inspirovaný skutečným zločinem. Uměleckými postupy obnažuje obludnou podobu egoismu, cynismus a bezcitnost při zacházení s lidskou bytostí, a usiluje o renesanci svědomí, soucitu a lidskosti. Film je doslova nabit hereckými hvězdami. Zaujme excelentní výkon J. Bartošky či M. Stropnického jako hlavního vyšetřujícího nebo obsazení hereckých rodin do rolí filmových rodičů a dětí (B. Polívka a A. Polívková, A. a D. Švehlíkovi). (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (279)

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Hodně pomalý snímek s pár lepšími herci ve vedlejších rolích a hodně slabšími herci v hlavních rolích. To je pro mě trochu u českých filmů nečekaný posun, ale budiž. F. A. Brabec je na filmu dost cítit hlavně v kameře, která je nečekaně působivá a jen v pár okamžicích chaotická. Obraz je velmi čistý a nelze mu nic vytknout, ale trochu se divák může ztrácet v ději, který v jednu chvíli lehce poskočí a vše se začne vyšetřovat s odstupem. Jako rekonstrukce je to zajímavé, ale jako snímek to nemá potřebné kvality. ()

Bobik9 

všechny recenze uživatele

První hodina byla příšerná. Amatéřina a nuda. Úplně si musíte říkat. jak je možné, že s takovým hereckým materiálem, to vypadá, jak to vypadá. Ovšem druhá půlka, kdy probíhaly výpovědi a machinace okolo, tak ta byla podstatně lepší. Jsou tam lepší herecké výkony (Bartoška, Stropnický, Kraus, Švehlíkové), jsou tam horší (Harapes, Bambas, Šimčík) a pak je tam Seidlová, která se nedá ani zařadit. Věřím, že česká produkce dokáže podobné kriminálky udělat temnější a celkově lepší. Nominaci za nejlepší kameru naprosto nechápu! Blbost! ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Neříkám že by mě to nebavilo, zejména zaměření na vyšetřování případu policií se mě líbilo. Nevím však co si mám myslet o kameře. Originální byla, ale k čemu je originalita, která mě sere ? To se prostě nemůže ta kamera postavit a normálně s ni nehejbat, nepřibližovat, neodalovat, nejzdit, nehoupat ? Snad v nasnímaní vnadů Jany Štéfankové má u mě kamera malé plus, ale spíše jí Jana Štéfanková v červeným spodním prádle úplně uzemnila a to i včetně Brabce za kamerou. Jirka Bartoška byl zřejmě za zásluhy v oblasti českého filmu následně odměněn milostnou scénou s Janičkou. Nutno říci, že ze všech herců to byl právě on, komu hážu do vínku slovíčko nejlepší. Za zmínku ještě stojí Stropnický a Kraus ml., zbytek ancáblu odvedl na český poměry průměr, čili na světový poměry, hovno. Sledovat Bolero mě, ale nakonec tak nebolelo. ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Veškeré problémy spojené s Bolerem spočívají v námětu. Tady se F.A.Brabec pustil na příliš tenký led. Zvolil kriminální případ, který dodnes zůstává nejasný a obestřen nevysvětltelnými záhadami a rozpory a patrně se ani už nikdy nedozvíme, jak to tenkrát v Bratislavě opravdu bylo. Náš Veřejný ochránce práv, Otakar Motejl byl v této kauze angažovaný a v jednom rozhovoru prohlásil, že to byl jeden z nejzvláštnějších případů jeho kariéry. F.A.Brabec přenesl děj do současné Prahy, počet údajných pachatelů snížil, ale podobnost je zkrátka evidentní a určitě bolavá pro všechny zúčastněné. Nechápu Martina Stropnického, který přijal roli vyšetřovatele, neboť jeden z mužů obviněných ze znásilnění prý byl jeho spolužákem na škole a z následků trestního stíhání prý u něj propukla duševní choroba. Je to zkrátka kontroverzní téma, kdyby byl námět smyšlený, vypadalo by vše jinak, protože hudba, výkon Barbory Seidlové, kamera jsou nepochybnými plusy tohoto snímku. ()

Omnibus 

všechny recenze uživatele

In dubio pro reo ... Když jsem dříve četl podrobnosti o vyšetřování skutečného případu hromadného znásilnění a vraždy studentky Ľudmily Cervanové, mrazilo mě. Další mrazení vyvolávaly pochybnosti, zda se nestal komunistický justiční zločin. Na přímou Husákovu objednávku, kvůli odmítání otce zavražděné převzít státní vyznamenání, dokud někoho nezavřou (po 5 letech bezvýsledného vyšetřování, kdy nejprve půl roku strávili ve vazbě tři jiní nevinní studenti a dokonce rok ve vazbě další nevinný student!). Mrazilo mě nejen proto, že na sedmi odsouzených lidech byl možná spáchán justiční zločin, ale také že skuteční vrahové ( arabská stopa ?) by tím pádem zůstali nepotrestáni. Vím, že film byl jen volně inspirován tímto případem, nečekal jsem žádnou doslovnou rekonstrukci. Ale i jako obyčejná kriminálka a studie příčin asociálního chování zlaté mládeže mě Bolero zklamalo. Ne že by byl příběh nějak úplně špatně natočený nebo zahraný,( i když pár slabých až ochotnických momentů tam bylo) ale hlavně mě vůbec nedostal „na plátno“ , něco tomu chybělo. A ani jednou jedinkrát mě u něj nezamrazilo. Chvílemi jsem se dokonce i nudil (pronásledován výčitkami svědomí, co jsem to za necitu). Pro mě slabý průměr. Nevidím důvod ještě někdy shlédnout a ani nějak zvlášť doporučovat. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (9)

  • Skutečným případem, kterým je Bolero inspirováno, se podrobněji zabývá slovensko-český celovečerní dokument Kauza Cervanová (2013). (charles3)
  • Film je inspirován skutečnou událostí, ke které došlo na Slovensku v roce 1976. (M.B)

Reklama

Reklama