Reklama

Reklama

Český sen

  • USA Czech Dream
Trailer

Obsahy(1)

31. května 2003 - je pár minut před desátou dopolední a na parkovišti v pražských Letňanech se tlačí více jak 3000 nedočkavých lidí. Mnozí z nich svírají igelitky, někteří jsou vyzbrojeni taškou na kolečkách. Moderátor z osvětleného pódia nabádá, aby lidé využili přistavené cisterny s pitnou vodou a napili se. Asistentky rozdávají kelímky. Z reproduktorů zazní ještě jednou hyperhymna ČESKÉHO SNU: Tak zkus se dívat jako dítě, spousta věcí omámí tě... Náhle na pódium vybíhají manažeři hypermarketu, vítají se se svými zákazníky a svižně přestřihnou blyštivou pásku. Ochranka odstraňuje kovové zábrany, dav se dává do pohybu. K hypermarketu zbývá ještě 300 metrů. Lidé se rozběhnou... Chvíli na to nejrychlejší z nich oněmí: hypermarket, ke kterému doběhli, je jen velká filmová kulisa... První česká filmová reality show ČESKÝ SEN je celovečerní film o hypermarketu, který nebyl. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (546)

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Vít Klusák, Filip Remunda | Hudba: Varhan Orchestrovich Bauer | Produkcia: Vit Klusák, Filip Remunda | Distribúcia: Bonton Film, Taskovski Films, Centrum Českého Vieda | Štúdio: Česká televize, FAMU, Hypermarket Film, Studio Mirage, Barrandov Studio, CinemaSound, Brickbox Digital Media | Rozpočet: 19 miliónov CZK | Tržby: ? $ || Epos na odzrkadlene skutočnej sily medií a reklamy. A to českým autorským týmom. Otázkou zostáva, či to bolo etické... Ale kým nevyskúšaš, nevieš :D ()

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

"Když vám daj reklamu, že budete mít kachnu za dvacet pět korun, tak sem poletíte až z Českých Budějovic, věřte tomu že jo!" řekl jeden strejda v závěru filmu a nejlépe tak vystihl prakticky vše, čeho se mladí filmaři snažili dosáhnout. Jinak podobně jako třeba u fast foodovského Super Size Me - nejde tu o nic, co bychom nevěděli, ale názorně ukázané to vždy zapůsobí trojnásob. ()

Reklama

gogo76 

všechny recenze uživatele

Pobavil som sa dobre. Naletieť na leták je v pohode, pokiaľ v ňom nie sú prestrelené ceny, čo v tomto prípade asi boli. Dostal ma ale rybár, ktorý tu bežne v okolí chodí na rybačku a na "slávnostné otvorenie" iba odbehol. To mu nebolo podozrivé, že sa na lúke objaví "budova" len tak, zo dňa na deň? Nabudúce v pohode naletia znova, hlavne tí, ktorí vykrikovali, že už nenaletia...Tí sú najpažravejší... A ako by to dopadlo na Slovensku? Do bodky rovnako. Skvelý nápad, skvelý a poučný dokument. 80%. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Bojujeme-li proti konzumu českým dokumentárním filmem, jdeme na to z principu špatně. Zkoumaná skupina nikdy žádný dokumentární film neviděla a neuvidí. Natož český. Takže popojedem a zůstanem u toho, jak rádi na FAMU vyhazují peníze vzduchem. Zápočty za návrhy na podobné projekty ano, ale realizace není třeba. ()

Rex Mundi 

všechny recenze uživatele

Keď vidím tú záplavu hviezdičiek, mám dojem, že väčšina ľudí hodnotí skôr obsah filmu, ktorý je dnes vysoko aktuálny a hryzavý, ale podľa mňa neprináša nič nové. To, čo sa dozvieme z tohto dokumentu (ktorý podľa mňa vôbec nemal ísť do kín) vidíme aj všade naokolo. A často sa na tom zúčastňujeme. Nedokážem si predstaviť, že by som sa nechala ušliapať na nejakom "výpredaji storočia", ale do obchodu chodím - tak isto ako všetci ostatní! Škodoradostní ľudia, mysliac si, že oni sú dokonalí, sa na jeho obsahu pobavia a odbavia, ale ako film nemá veľkú hodnotu. Z dokumentárneho hľadiska oveľa lepšie hodnotím film Super Size Me. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (18)

  • Zákazníky, kteří se 31. května 2003 vydali do Letňan hledat hypermarket Český sen, natáčelo 11 filmových štábů. (duklak2)
  • Projekt ovlivnil i velké firmy, které chtěli do této nové "sítě" obchodů distribuovat své zboží. Za režiséry s takovou nabídkou přišly mimo jiné i firmy Coca-Cola nebo Danone. (Rekpet)
  • Miroslav Grebeníček si u Rady pro rozhlasové a televizní vysílání stěžoval na účast České televize v projektu. (dinamit_1)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno