Reklama

Reklama

Český sen

  • USA Czech Dream
Trailer

Obsahy(1)

31. května 2003 - je pár minut před desátou dopolední a na parkovišti v pražských Letňanech se tlačí více jak 3000 nedočkavých lidí. Mnozí z nich svírají igelitky, někteří jsou vyzbrojeni taškou na kolečkách. Moderátor z osvětleného pódia nabádá, aby lidé využili přistavené cisterny s pitnou vodou a napili se. Asistentky rozdávají kelímky. Z reproduktorů zazní ještě jednou hyperhymna ČESKÉHO SNU: Tak zkus se dívat jako dítě, spousta věcí omámí tě... Náhle na pódium vybíhají manažeři hypermarketu, vítají se se svými zákazníky a svižně přestřihnou blyštivou pásku. Ochranka odstraňuje kovové zábrany, dav se dává do pohybu. K hypermarketu zbývá ještě 300 metrů. Lidé se rozběhnou... Chvíli na to nejrychlejší z nich oněmí: hypermarket, ke kterému doběhli, je jen velká filmová kulisa... První česká filmová reality show ČESKÝ SEN je celovečerní film o hypermarketu, který nebyl. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (546)

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Vít Klusák, Filip Remunda | Hudba: Varhan Orchestrovich Bauer | Produkcia: Vit Klusák, Filip Remunda | Distribúcia: Bonton Film, Taskovski Films, Centrum Českého Vieda | Štúdio: Česká televize, FAMU, Hypermarket Film, Studio Mirage, Barrandov Studio, CinemaSound, Brickbox Digital Media | Rozpočet: 19 miliónov CZK | Tržby: ? $ || Epos na odzrkadlene skutočnej sily medií a reklamy. A to českým autorským týmom. Otázkou zostáva, či to bolo etické... Ale kým nevyskúšaš, nevieš :D ()

castor 

všechny recenze uživatele

VYNIKAJÍCÍ nápad, pohříchu bohužel dostatečně nevyužitý. Tehdy na jaře léta páně 2003 se v masivní reklamní kampani objevil jakýsi hypermarket, který za nebývale příznivé ceny nabízel řadu zajímavých výrobků. Koupěchtiví se toho rána v hojném počtu shromáždili v pražských Letňanech, čekajíc, co bude dál. Tradiční přestřihnutí pásky, rozevření zábran a.. po stovkách metrů travnatou loukou na přítomné (zejména starší lidé) čekalo nemilé překvapení. Jen namalované průčelí s logem názvu hypermarketu. Nic víc. Rozhořčení lidé, zdvižené prostředníčky, všetečné otázky – vše je vyvrcholením mystifikačního dokumentu mladíků z FAMU. Výsledek ale víceméně zklame. Dvojice filmařů, která to celé vymyslela a dala celému projektu tvář, po celou dobu příprav jen o něčem hovoří, ale nakousnuté nedokáží dotáhnout do smysluplného názoru a jejich úsilí se tak převrací v alibistické řeči. Právě v těchto momentech divák úplně prahne po tom, aby kamera nezastavila, aby se dozvěděl něco dalšího, hlubšího, zásadnějšího.. a to od drtivé většiny "účinkujících". Klusák s Remundou se ale raději nechávají zkrášlovat v prestižních kadeřnických salonech (jako je tomu v úvodu celého dokumentu) a PŘEDEVŠÍM o celé připravované akci lidé kolem (zejména z reklamní společnosti) velmi dobře (bohužel) vědí!! Následují reklamní slogany, reklamní „hymna“, televizní spoty.. a osudný den, který sice má své klady, ale místy je jen honbou za reakcemi naštvaných zákazníků a zásadních obhajob se ze strany (do té doby vzadu se krčících) iniciátorů nedočkáme. Opět!! Hlavním záporem je nakonec zřejmě ta skutečnost, že si dvojice autorů nestoupla raději za kameru a jejich pohled na věc nereflektovala třetí osoba (s plynulejším, nápaditějším a ROZHODNĚ jistějším verbálním projevem), která by za ně vystupovala. I proto by si pak získali značný nadhled a odstup od celého nápadu. Závěrem nás poté jen provedou mediálními ohlasy na celou událost, bez významných vodítek a odpovědí na (z úvodu) jasně formulovanou otázku a vlastního pohledu na danou věc!! Přesto musím smeknout před odvahou mladých filmařů (i když asi netušili, do jak vysokých míst se jejich jednání dostane), zřejmě to byl záměr, ale jak jsem výše avizoval, nic kloudného se z jejich konání nedozvíme!! Chybí jim hravost, naopak zcela dokonale zvládají technické provedení celého projektu, od kamery, hudbu až po střih. Přesto dokument má něco sdělovat, v tomhle případě ale logicky smýšlející divák ví, jak se věci mají a řadu věcí si dokáže bez bolesti domyslet!! Za shlédnutí ale rozhodně stojí!! ()

Reklama

igi B. odpad!

všechny recenze uživatele

>Kýč se nes< . . . A blbost českého stáda? Pětihvězdičkově bezmezná - jak vidno i dle zdejších vysokých hodnocení a mnoha komentářů - žasnu! A hodnota tohohle >filmařského< počinu k odhalení oné? Nulová... Nechápu, proč tenhle VYKONSTRUOVANÝ(!) a z valné části HRANÝ (fakt to troubové nechápete? - nakonec to tam hoši bezděky přiznali) pamflet (...a pozor! proti "PAMFLETU" jako >žánru< ani Ň! - stačí se podívat třeba na M.Moora, že...) je nazýván "dokument" (?!) . . . A protože sám dělám "v (reklamní) branži", nechce se mi ani tady (zadarmo) ztrácet čas rozborem celé téhle pitomosti... Důležité snad je jen říct, že celebřitní protekční chlapci Remunda a Klusák a jejich kamarádi se při tom myslím pěkně napakovali (jak sami tvrdí z grantu ministerstva kultury a tímhle pořadem zjevně i z peněz televize veřejné služby) a od té doby vcelku příznačně (alespoň podle téhle databáze do doby napsání tohoto komentáře) udělali hovno. Ono totiž hovno z hovna vzejde... Každopádně (a nevím, co tu ti zde na čsfd vysoce hodnotící tak oceňovali? - Tu původní taškařici? - Nebo tenhle film? - Nebo to pro tu i vlastní hloupost vlastně ani neví?) tenhle konkrétní aranžovaný jakožeangažovaný pokrytecký PSEUDODOKUMENTÁRNÍ FILM jako ryze filmová materie JE stejně hloupá a falešná SRAČKA, jako to v obsahu rádobykriticky popisované a zasluhuje d.m.s.n. odpad. - - - P.S. Možná by chlapci mohli příští >dokument< natočit o provizích v českých reklamních agenturách, neřku-li při zakázkách z veřejných peněz... - - - P.P.S. A prosvištěte si trumberové diváčci a nucení poplatníci pozorně(!) závěrečné titulky! Komu je shůry dáno, s Českým snem fak nekoupí... Pochcat... ()

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

"Když vám daj reklamu, že budete mít kachnu za dvacet pět korun, tak sem poletíte až z Českých Budějovic, věřte tomu že jo!" řekl jeden strejda v závěru filmu a nejlépe tak vystihl prakticky vše, čeho se mladí filmaři snažili dosáhnout. Jinak podobně jako třeba u fast foodovského Super Size Me - nejde tu o nic, co bychom nevěděli, ale názorně ukázané to vždy zapůsobí trojnásob. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Sranda musí bejt. Podobně jako u jiného "bulvárně naučného" dokumentu a sice ŽEN PRO MĚNY jsem poněkud rozčarován, protože nevím proč ten humbuk. Že má reklama obrovskou moc, klame lidi a konkrétně s čechy to má docela snadné? Ono to bylo před tímhle dokumentem snad tajemstvím? Naštěstí páni dokumentaristé mají na rozdíl od kolegyně Hníkové smysl pro humor a jejich pohled pod pokličku reklamního průmyslu je podstatně zajímavější a zábavnější než její pohled do zákulisí ženských časopisů, hubnoucích kůr a plastické chirurgie. Vědecké (zařízení na zaznamenávání pohybu oka po reklamním letáku) a umělecko-náboženské přesahy (nedbale pronesená kacířská poznámka o Sixtýnské kapli) byly úžasné, stejně jako babička vlekoucí se o francouzských holích z posledních sil k vysněnému hypermarketu jako zombie. Což mi připomíná, že si budu muset zaject do Globusu. Začínají mi docházet lízatka, nafukovací balónky a samolepky s koulejícíma očima. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (18)

  • O projektu bylo v období 23. 5. - 18. 9. 2003 publikováno 195 článků. (duklak2)
  • Celá kauza rezonovala i v zahraničních médiích a film získal řadu ocenění na světových festivalech. Na svůj festival jej vybral i Američan Michael Moore, tvůrce jednoho z nejúspěšnějších dokumentů vůbec Fahrenheit 9/11 (2004). (Zdroj: JuniorFest)
  • Snímek získal řadu ocenění, jmenujme např. cenu za nejlepší scénář v rámci MFF o životním prostředí, přírodním a kulturním dědictví EKOFILM 2005; Na Evropském filmovém festivalu v Bruselu získal Cenu udělovanou televizní stanicí Be TV pro nejlepší film (Prize Be TV for best Film). Na 35. ročníku polského festivalu Lubuskie Film Summer - Lagow 2005 cenu Silver Grape Award. Na MFF dokumentárních a animovaných filmů „Poslanije k čelověku“ v Petrohradě (Rusko) Zvláštní ocenění mezinárodní poroty. Film zvítězil na Mezinárodním filmovém festivalu v jihokorejském Jeonju v kategorii Digital Spectrum. Golden Gate Award za nejlepší celovečerní dokumentární film získal na 48. MFF v San Franciscu. (hippyman)

Reklama

Reklama