Reklama

Reklama

Vždy dokázal zajít o kus dál, aby nastolil spravedlnost... Drsný detektiv Buddy Manucci (R. Scheider) vede speciální policejní útvar, který jde po zločincích, jimž ve vězení hrozí sedm a víc let. Postupně rozkrývají rozsáhlou zločineckou síť a dostávají jednoho gangstera za druhým. Vůdce organizací však začne znenadání někdo unášet v přestrojení za policisty a žádat o výkupné. Situace se vyhrotí ve chvíli, kdy gangsteři odhalí jednoho z Buddyho parťáků, který je následně i zastřelen. Činnost Buddyho útvaru je poté sice dočasně pozastavena, jeho odhodlání dopadnout vrahy svého přítele ale nikoliv… Sedm a víc z roku 1973 je nepřímým pokračováním úspěšného filmu Francouzská spojka a vzniklo mezi jejími oběma díly. Není také náhodou, že se postava Roye Scheidera jmenuje stejně – Buddy. Kvůli problémům s autorskými právy mu však bylo změněno příjemní z Russoa na Manucciho. Režisérem snímku byl Philip D’Antoni, producent zmíněné Francouzské spojky ale také filmu Bullittův případ se Stevem McQueenem z roku 1968. Ve všech třech snímcích, na nichž se D’Antoni podílel, vyniká skvěle natočená automobilová honička. (Česká televize)

(více)

Recenze (54)

Flego 

všechny recenze uživatele

Philip D´Antoni produkoval dva legendárne filmy ( Bullitov prípad a Francúzska spojka I. ), tak sa rozhodol vložiť peniaze aj do tohto filmu a ešte ho aj režírovať. Bola to jeho jediná réžia a dopadlo to vcelku dobre. Snímok je poctivou drsnou kriminálkou zo starej školy, má dobré tempo, zaujímavý dej a filmárčina je na vysokej úrovni. Kamera a hudba výnimočne. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Dnes již téměř zapomenutý, ale opravdu vynikající policejní thriller staré drsné školy. Roy Scheider tehdy ještě šel z filmu do filmu coby prvotřídní hvězda, s ksichtem ještě neznetvořeným plastikou, příběh je správně přímočarý a temný, v tradici těch nejlepších dílů ´Drsného Harryho´ a nechybí zde ani automobilová honička, která se co do intenzity vyrovná, či dokonce předčí ty legendární v ´Bullitově případu´, či ´Francouzské spojce´.A některé scény jsou zde zinscenovány tak originálně (přepadení v myčce aut, výslech v nemocnici), že jsem něco podobného ještě v žádném jiném filmu neviděl. A to se cení. ()

Reklama

zigíš 

všechny recenze uživatele

Poctivá  krimi ze staré školy s charismatickým Scheiderem. Zároveň spin-off French Connection (v sedmdesátkách vzácnost). Toliko k plusu. Mínus za režii. Philip D´Antoni z producentské sesličky Bullita a zmíněné Spojky shledal režírování snadným a bohužel zůstalo u té představy. Slušný scénář a jedna ucházející automobilová honička jsou málo.  Inu, když dva dělají totéž ... ()

noriaki 

všechny recenze uživatele

Film navazuje na Francouzskou spojku, ale víc mi připomněl Bullittův případ. Jde totiž také o tuctovou kriminálku, zajímavou jen skvěle zahranou hlavní postavou a fantastickou automobilovou honičkou. Tentokrát ne v San Francisku, ale v New Yorku. Je to jedna z těch naháněček táhnoucích se přes půl města, v nichž se auta postupně demolují a jedno nevyhnutelně skončí jako vrak. Zbytek je kompletně průměrný, včetně atmosféry. Je správně drsná, jak se na sedmdesátky sluší, ale nic z čeho by si člověk sedl na zadek. ()

Foma 

všechny recenze uživatele

Nemusim nostalgii, ale přece jen dětství prožitý v 70. letech ve mně zanechalo následky natolik, že kriminálky z tý doby mě pořád něčim oslovujou - většinou zajímavou hudbou (často jazz nebo současná vážná), pomalejším tempem, americkejma silničníma korábama ( v tomto filmu je ještě k tomu opravdu znamenitá honička), atmosférou a taky samozřejmě oblíbenýma hercema (zde Roy Scheider). JInak scénář trochu kulhá, objektivně by to asi bylo na tři hvězdy, ale s potěšením dávám čtyři. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (1)

  • Film je spin-offem Francouzské spojky a vznikl mezi oběma díly. Aby nedošlo k dotčení autorských práv, postava hlavního detektiva byla přejmenována z z Buddy Russoa na Buddy Manucciho. (honajz)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno