Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Když je na zasněžené silnici v Severní Dakotě nalezen chladnokrevně zavražděný strážník a dva nevinní kolemjdoucí, Marge Gundersonová, policistka v pokročilém stadiu těhotenství, zahájí vyšetřování, které odhalí nebezpečnou hru chamtivosti a břídilství. Jerry Lundegaard, manžel, otec a obchodník s auty z Minneapolisu, který dlouho trpěl v područí svého bohatého šéfa a tchána, vymyslí propracovaný plán, jehož nedílnou součástí je únos vlastní ženy. Chce za ni výkupné ve výši jednoho milionu dolarů, aby mohl splatit nahromaděné dluhy z hazardu. Jenže všechno, co se může pokazit, se nakonec skutečně pokazí. Pod skrovným a přátelským zevnějškem policistky Gundersonové se totiž skrývá bystrá mysl a nelítostné morální postoje, díky nimž lehce prokoukne odfláknutý a mizerně zahlazený zločin, spáchaný zmatenými, ale velice nebezpečnými únosci. (HBO GO)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (1 069)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Když jsem se dnes odpoledne po škole vrátil celý promrzlý z venku (letošní září je fakt nějaký chladný), usednul jsem ke kompu a pustil si Fargo. Jaká to chyba, ještě teď mi drkotaj zimou zuby. Každopádně jsem se ale u filmu nenudil, Coenovská režie je natolik osobitá, že vždycky poslouží jako příjemné osvěžení po řadě nemastných a neslaných snímků. Základní dějová kostra není nikterak objevná, co však činí příběh nezapomenutelným je jeho umístění do prostředí, které obývá stěží tak jedna normální postava na sto komických figurek, a černočerný humor. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Samolibé porušování měr standardů a korektnosti jde Coenovým jedna radost. V jejich jednoduchém světě s nejvyšší koncentrací bizarních postav na metr čtvereční však dávají vyniknout právě těm největším podivínům, kteří si však (díky typově přesně obsazeným hercům) dokáží téměř okamžitě získat divácké sympatie. Nejde o to, že počet mrtvých narůstá neúměrnou rychlostí, nejde o to, že se jich zbavíte třeba v drtičce na větve, jde vlastně o to, že míra nadsázky není nijak omezena a záleží pouze na benevolenci každého jednotlivce, nakolik si v jejich poeticky (úžasná kamera Rogera Deaskinse!) vystavěném světě plném nemorálního chování a těch nejrozmanitějších postav, v některých případech dovedených až do zkarikované podoby, bude divák libovat. Forma s obsahem jde v tomto případě ruku v ruce, po chvilkovém uvažování je plné hodnocení jasné, oscar pro Frances McDormand je mi docela záhadou, ale jinak Peter Stormare rulez forever! ()

Reklama

dO_od 

všechny recenze uživatele

// Oh yah. Po úvodním díle druhé řady Farga jsem už neodolal a musel se konečně podívat, kde to všechno začlo. Vítejte v Minesotě, zemi věčné zimy, srandovního akcentu a fakt moc milých lidí (kteří ale pouze vypadají mile, do cesty za štěstím bych se jim být vámi nepletl). Coeni to trefili už tehdy, stejně jako mi sedli pokaždé i ve zbytku jejich filmů, takže už je asi konečně na čase jednoho z nich šoupnout k těm mým oblíbeným pisálkům, u kterých se dá vždycky skvěle inspirovat. Co se Farga - seriálu týče, jsem moc rád, že tenhle krvavý, černohumorný svět žije dál a stále někdo přichází s novými a novými historkami, ze kterých člověku běhá mráz po zádech. Beru to jako takový moderní, sněžný pulp. A hrozně to žeru! ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

No, nevynášel bych to tak do nebes... Je pravda, že tenhle film je vlastně bezchybný a perfektně vygradovaný - ač se to k závěru schyluje celou dobu a vy si říkáte, tak to sakra musí stát za to, nic vás nezklame. Což je záhada, protože ve skutečnosti ten konec není nijak extra dramatický ani vychytralý nebo dechberoucí, prostě jen dokonale uzavře poklidný celek. Kdyby takhle vyrovnaná a dobře zvládnutá byla alespoň polovina filmů, top stovka by asi byla dost vyrovnaná... Také bych vypíchnul inteligentní humor a rozhodně charaktery, nebo spíš herce. Dvojka gaunerů v podání Buscemiho (klasik) a Stormarea se prostě nezapomíná, nešťastník William H. Macy a sympatický mimoň John Carroll Lynch (ten vrah ze Zodiaca) to samé. Prostě herecké obsazení ve stylu takových těch nezaměnitelných ksichtů, které většinou neznáte jménem ani si nevzpomenete kde jste je sakra už viděli (pokud nejste přímo filmový maník), což je nakonec další plus protože každý zahrál úplně přesně co měl. Moc hezký film, ale působil na mě malinko unyle. Mohl by jen trochu přibrat na působivosti a hodnotil bych nejspíš maximem. Small town. Big crime. Dead cold. ()

zputnik 

všechny recenze uživatele

I takové věci se dějí hluboko ve vesmíru, totiž na Zemi. A stačí k tomu vlastně "málo": vzít několik nepříjemných životních situací, smíchat je dohromady, okořenit špatnou shodou okolností a máme tu neskutečně mrazivé drama o tom, že události v životě mohou nabrat směr, který si vlastně nikdo nepřeje. Není však již cesty zpátky K filmu: bratři Coenové zpracovali tento smutný příběh vynikajícím – tj. realistickým a přesto citlivým – způsobem. Je až s podivem, kolik toho dokázali "obrazem a zvukem" předat: šílenost některých lidských činů, prázdnotu leckterých životů, kterou nepřehluší ani puštěná televize, ale také (na druhou stranu) krásu "obyčejného" života. Bylo by také chybou opomenout realistické zachycení zimní (mrazivé) atmosféry - při sledování snímku FARGO tak lehce může dojít k tomu, že i v letních vedrech bude mít divák tendenci dát si na hlavu ušanku. Shrnuto a podtrženo: Snímek, jehož zpracování Vás bude uchvacovat a při jehož sledování si společně s policistkou Marge Gundersonovou (Frances McDormand) řeknete: "Proč?" ()

Galerie (50)

Zajímavosti (63)

  • V závěrečných titulcích je u postavy označené jako „Victim in the Field“ uveden symbol, kterým se označoval zpěvák Prince. Ten je, stejně jako bratři Coenové, rodákem z Minnesoty a údajně měl i zájem o malou roli ve filmu. Tu nakonec nedostal, a tak Coeni uvedli v titulcích alespoň jeho symbol, do kterého vložili smajlík. Postavu „Victim in the Field“ (oběť v poli) ve skutečnosti ztvárnil J. Todd Anderson, který dříve s Coeny spolupracoval jako autor storyboardů. (fisus)
  • Jedním z časopisů na polici na WC v domě Lundegaardových je Playboy. Je vidět, když Jerry (William H. Macy) přijde domů po únosu své ženy a prohlíží byt. (Witta)
  • Ve snímku se objevují převážně americké vozy značky Oldsmobile, konkrétně Cutlass Calais, Cutlass Ciera, Cutlass Cruiser, Cutlass Supreme, Delta 88 Royale, Ninety-Eight Regency. Značka Oldsmobile patřila k nejstarším, vznikla roku 1897, avšak v roce 2004 skončila produkce automobilů pod touto značkou v rámci General Motors. (Kirman)

Související novinky

Noir Film Festival 2021: Filmy bez předsudků

Noir Film Festival 2021: Filmy bez předsudků

18.08.2021

Noir bez předsudků bude stěžejním tématem 9. ročníku Noir Film Festivalu, který se letos stěhuje na nové místo – hrad Český Šternberk, v jehož pěti interiérových sálech a na hradním nádvoří bude od… (více)

Coeni míří na Netflix

Coeni míří na Netflix

11.08.2017

Streamovací služba Netflix láká čím dál tím známější režiséry. Po Carym Fukunagovi (Bestie bez vlasti) tam zavítali i David Ayer (Bright) nebo Martin Scorsese (The Irishman), a teď je tu další velký… (více)

Coeni píší internetový thriller

Coeni píší internetový thriller

15.10.2016

Bratři Coenovi jsou oscarovými scenáristy a režiséry a většinu času tráví vlastními projekty. Sem tam ale napíší film i někomu jinému a v posledních letech dali dohromady třeba Nezlomného nebo Most… (více)

Letní kino MeetFactory startuje 1. června

Letní kino MeetFactory startuje 1. června

26.05.2016

Letní kino patří k prázdninovým měsícům stejně neodmyslitelně jako slunce nebo koupání a teplé letní večery přímo vybízejí k tomu, užít si nějakou tu filmovou laskominu pod širým nebem a s… (více)

Reklama

Reklama