Reklama

Reklama

Rozhovor

  • USA The Conversation (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Záhadné drama Francise Forda Coppoly zkoumá morální hodnoty soukromí. V hlavní roli se představí Gene Hackman jako Harry Caul, expert na bezpečnost a dohled. Jeho každodenní práce, odposlech, se změní v noční můru, ve které Harry stále slyší něco, co jej ruší v nahrávání mladého páru v parku. Začíná se obávat toho, že by nahrávka mohla být zneužita. Postupně se zaplétá do labyrintu tajemství a vražd. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (316)

liquido26 

všechny recenze uživatele

3,5 Jeden z těch sedmdesátkových thrillerů, které jsou sice kvalitní, nenudí, mají dobrou pointu, ale působí na mě strašně divně ... i když se nenudím, tak mě úplně nedokážou vtáhnout, nedokážu si vytvořit vztah k postavám a pořádně ani nevím, jak je ohodnotit nebo jestli si ho někdy budu chtít pustit znovu. Takže objektivně dobrý film, ale ... ()

sud 

všechny recenze uživatele

Všechno co jsem si představoval jako psychologický thriller jsem zde dostal. Příběh mistra odposlechu Harryho Caula bývá velice často přibližován ke "Zvětšenině" Michelangela Antonioniho, či k "Výstřelu" Briana De Palmy, ovšem plně nevím proč. Tyto dva uvedené jsou o pátrání, o titěrné práci a o poodkrývání nových poznatků. "Rozhovor" režiséra Francise Forda Coppoly zobrazuje psychologický rozpad muže, jeho ztrátu soudnosti a soukromí. Gene Hackman zde vytvořil jednu ze svých nejlepších rolí, mlčenlivého Harryho Caula. Velmi příjemně potěšil i předčasně zesnulý John Cazale a v malých roličkách Harrison Ford a Robert Duvall. Celý film se táhne v takovém jakoby roztahaném tempu, ale přávě toto tempo je dokonalé ke snovým a paralyzujícím výlevům hrdiny na pokraji šílenství. Zvláště scéna na záchodě v bytě č. 73 je skutečně děsivá, nebo když Harry v sousedství tohoto bytu vyjde na balkon...brrrr. Scéna, kdy Gene Hackman hraje na saxofon v rozmláceném bytě je jedna z nejdepresivnějších, které jsem viděl. "Rozhovor" nikdy nebyl, není a nebude nijak zvlášť oceňovaný, známý a vyzdvihovaný snímek. Má však v sobě nepřebernou dávku krystalicky čisté filmařiny a všechno, co se od žánru (psychologického dramatu či thrilleru) může očekávat. "Rozhovor" je nadčasový film po všech stránkách. ()

Reklama

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Kdyby měl příležitost, zabil by nás." Špiclovo ucho zase jednou rozluštilo něco, co dešifrovat nemělo a rychle pochopilo, že by jeho nevinné zachytávání slov ve větru mohlo mít neblahej důsledek pro jeho svědomí. Moc jsem se těšil na propracovanej thriller s koňskými dávkami napětí a místo toho se ke mně přišoural ospalej schizofrenní film s osamělým čmuchalem, jehož mnohokrát opěvovaná profesionalita dostala od scénáristy několik smrtelnejch zásahů. Snad bych šel s hodnocením ještě níž, ale úcta ke stáří snímku, v kombinaci se zábavnou závěrečnou destrukcí bytu, mne donutila jednu celou půlhvězdu tentokrát přidat. ()

jojinecko 

všechny recenze uživatele

3,5*/5... Conversation je pre mňa film dvoch polovíc. Tá prvá, ktorá nás zoznamuje s Hackmanovou postavou je síce nevyhnutná, ale neskutočne natiahnutá a nudná. Tá druhá naopak predstavuje Coppolu vo vrcholnej forme 70tych rokov... skvelá "moralitka", paranoia a psychologický boj so sebou samým, Hackman opäť exceluje. Chladné, bizarné a miestami poriadne mrazivé. Film zanechá dobrý dojem, ale tá "prezývaná" prvá polovica mu v mojich očiach veľmi nepomohla :) ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Jak jsem uviděl, že ve filmu hraje Gene Hackman a žánrem snímku je thriller, očekával jsem víc než solidní dílo. Navíc jsem tajně doufal, že 3. mnou viděný Coppolův snímek zlepší můj názor na režiséra (vzpomínka na nemožného Draculu je bohužel pořád čerstvá). A to se naštěstí podařilo. Jsem sám rád, že jsem rychle přivykl tempu filmu; bylo totiž dost pozvolné (pro někoho zoufalé pomalé) a pak jsem si začal vychutnávat každý detail snímku. Hackman zahrál samotářského workoholika na jasných 5* a hned jsem si postavu Harryho oblíbil. Dokonce se zde mihl v malé roli i tenkrát mladý Harrison Ford, který však nedostal moc velký prostor k uplatnění, avšak jeho pohledy mluvily za vše. Navíc to byl thriller se zajímavou myšlenkou (řekl bych, že i originální) a opravdu mě bavilo sledovat mistra "špicla" při práci, která působila velice věrohodně a realisticky jako celý film, což oceňuji. V neposlední řadě musím pochválit i klavírní hudbu, která sem bezvadně sedla. Co se týče konce, ten nejspíš vyvolá hodně otázek (nebo alespoň u mě se to podařilo), ale nakonec mi ta jeho otervřenost nevadí, člověk si může pointu domyslet sám (což asi Coppola chtěl). Hodnotím nakonec plným počtem a vřele doporučuji přivyknout tempu a nevypnout film po 10 minutách. ()

Galerie (53)

Zajímavosti (24)

  • Modrá Mercedes limuzína, ve které sedí na konci filmu Cindy Williams byla vyhrána Coppolou v sázce s Paramount Pictures. Coppola si stěžoval na kombi, které sdílel s dalšími pěti lidmi během filmování Kmotra a studio mu řeklo, že pokud Kmotr vydělá určitou částku, koupí mu nové auto. Po obrovském hitu, jakým Kmotr byl, Coppola a George Lucas šli koupit Mercedes a prodavači řekli, ať účet pošle Paramount Pictures. (Kulmon)
  • Hudba Davida Shire byla složena dříve než film a hrála hercům, aby se v některých scénách dostali do pořádné náladovosti. (Kulmon)

Související novinky

TOP 2017 dle nejoblíbenějších uživatelů

TOP 2017 dle nejoblíbenějších uživatelů

31.12.2017

Hrstka nejoblíbenějších uživatelů ČSFD.cz tradičně vybrala osobní trojku nej filmů, uvedených do české a slovenské distribuce nebo na filmových festivalech v roce 2017. A někteří dali hlasy taky svým… (více)

Reklama

Reklama