Reklama

Reklama

Cotton Club

  • USA The Cotton Club (více)
Trailer 2

Richard Gere v hlavní roli retro příběhu o velké lásce, jazzu a válce dvou gangů. Jeden z výrazných filmových titulů slavného amerického producenta a režiséra Francise F. Coppoly se odehrává v New Yorku v době hospodářské krize, kdy v Americe vládla prohibice. Do Cotton Clubu, známého nočního jazzového baru v Harlemu, kde se pravidelně setkávají vlivní šéfové z podsvětí, přichází mladý trumpetista. Dixie Dwyer si svým uměním na kornetu vydělává skromně, to se však rázem změní, když jednoho dne náhodou zachrání život jednomu z velkých gangsterů. Najednou má dostatek peněz, ale „známost“ s tímto mafiánem mu zkomplikuje hráčskou kariéru i soukromí… Hlavní roli, úspěšného Dixieho, představuje známý hollywoodský herec Richard Gere (Nebeské dny, Americký gigolo, Pretty Woman, Chicago), pozoruhodný herecký výkon tu vytvořil Gregory Hines v úloze černošského stepaře Sandmana Williamse. Film zaujme působivou a přesvědčivou dobovou atmosférou (za kamerou stál uznávaný Stephen Goldblatt), vynikající hudbou (pod níž je podepsán John Barry) a stepem. (Česká televize)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (159)

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Coppola se po nezapomenutelném Kmotrovi znovu vydal do 30. let mezi mafiány avšak tentokrát se už nejedná o tak vynikající zážitek. Alespoň já se tedy u filmu velice nudil a nezaujalo mě ve filmu takřka nic. Ať už to byl mdlý výkon Richarda Gerea nebo strohý a nezajímavý příběh. A celkově ani ta atmoféra mi nepřišla tak působivá jako právě v Kmotrovi. Podle mě jeden z nejslabších Coppolových filmů. ()

classic 

všechny recenze uživatele

„Bavlnový klub” je nočný, TOP-špičkový, harlemský podnik, zažívajúci asi najväčšie fanfáry už od roku 1928, kde sa do rána tancuje a spieva, že publikum je automaticky, úplne celé bez seba, lebo aj takí HERCI: Charlie Chaplin, Jim Cagney, či aj taká speváčka Fanny Brice, sem radi vkročia. No, taktiež sem i takí zločineckí mafiáni s veľkou obľubou zavítajú, že koľkokrát dôjde ku stretom, ktoré končia totálne-fatálne. Nadaný, jazzový trumpetista Michael “Dixie” Dwyer, ktorého meno vyslovuje snáď iba jeho matka, čo tu inak stále tak o dušu na trubke vyhráva (aj hranie na klavíri zručne ovláda), že raz, pohotovo a duchaprítomne, s vlastnou odvahou, zachráni miestneho gangstera Dutcha Schultza pred dynamitom, ktorý mu bol pod stôl náhle hodený od dvoch, falošných fízlov, keď práve odvtedy, sa mu stáva akousi spojkou, prostredníkom, cez ktorého sa budú rozvíjať ďalšie udalosti, trebárs, znepriateliť si iného gaunera (Owneyho Maddena), absolútne nepripadá do úvahy, pretože svoje chápadlá, má asi všade ? A tak radšej, kvôli bezpečnosti, Dixie prikývne na lukratívnu ponuku z Hollywoodu, kde má jednak Madden svoje styky, alebo herečka Gloria Swanson, mu na začiatok udelilí odporúčanie. Čiže od jedného hrdloreza, k druhému, keď aspoň, extra, dobije ešte "strieborné plátno" s filmom "Šéf bandy" . Zatiaľ tu mám typickú, kriminálnickú, filmovú zložku, ktorá sa často miesi s vystupovaním afroamerických umelcov, od prvotriednych steperov, ktorí sa snažia presadiť v šoubiznise s predsudkami zo strany bielych, až po sexy speváčku, miešankyňu Lilu Rose Oliver, a tak teraz vážne neviem, čo chcel režisér a scenárista Francis Coppola, nakrútiť skôr, či gangsterský alebo hudobný film ? Pravdepodobne skombinoval obidva žánre dohromady, čím sa vytvára taký zvláštny mix, o ktorom neviem, čo si mám vlastne myslieť ? Určite viem, že Diane Lane je síce krásavica, najmä za mladých čias, ale herecké nadanie isto nemá, ako jej kolega Richard Gere, ktorý mi tu zase prišiel, ako fackovací panák, ktorému sa nikdy nič nestalo. Francis už trošku preceňuje svoje sily ?! ()

Reklama

Han22 

všechny recenze uživatele

Nepopiratelně dobrý film s výbornou atmosférou třicátých let, skvělou výpravou a kostýmy. Ani herci tu nejsou špatní, i když místo Gera bych dal opravdu někoho jiného, ten mi tu přišel takový hezounek bez výrazu. Mafián Hoskins, ambiciozní Cage a femme fatale Laneová jsou ale skvělí. Moje výtky jsou čistě subjektivní - za prvé fakt nemusím jazz, swing a podobnou muziku a ním spojené tancování a kabaretní vystoupení. Kdyby ve filmu byly jen na dokreslení atmosféry neřekl bych nic, ale bohužel film více než gangsterkou je spíše muzikálem a já měl pocit, že více než o příběh nebo postavy jde o zachycení doby, což je fajn, ale... mě to prostě nestrhne. EDIT 2024: Prostě mě to nesedlo. Vypiplaná výprava, kostýmy, hudba, ale také scény utopené v temnotě. Pár zajímavých postav, jejichž příběh se ale odehrává kdesi na pozadí. Několik parádní gangsterských scén, ale také hromada muzikálového balastu... muzikál a gangsterka prostě tady nejdou dohromady. Příběh je nijaký. A co jsou platní famózní mladičká Laneová, magor Cage, psychopatický Remar či klasický Hoskins a pár dalších (Fishburne, Cobbs, Greyová), když Hines je nevýrazný a Gere přímo úděsně kožený... takhle "nehrát" jsem ho snad v životě neviděl. Prostě gangsterka, která se klasikám dívá jen na záda. ()

Lionheart 

všechny recenze uživatele

Pro mě mnohem ale mnohem stravitelnější film než Scorseseho "muzikál" New York, New York. Všechno hezky stylové, sympatický Bob Hoskins (zato ne příliš povedený floutek Gere, ale to k jeho roli asi i mohlo patřit). Film možná dokonce i lepší než třetí kmotr (který na mě ovšem působil ohromnou nostalgií). Jedna z těch lepších gangsterek. ()

MontyBrogan 

všechny recenze uživatele

Krásna pocta dobe a kultúre, natočená v čase keď už Coppola veľmi dobre vedel ako tvoriť gangsterky tak, aby ohúrili. Možno aj preto si dovolil teraz trochu experimentovať s žánrami, ale v mojich očiach túto retro romancu nepokazil. A keď vidím 19ročnú Diane Lane, tiež by som mal chuť kvôli nej riskovať spor so slizkým mafiánom menom Dutch. Apropo, nerád by som opomenul excelentný vizuál, ktorý si v Apocalypse naopak všimol každý. ()

Galerie (101)

Zajímavosti (20)

  • Když se Dixie (Richard Gere) miluje s Verou (Diane Lane), má Vera na zádech namalované vyřezy, jako jsou na kontrabasu nebo houslích, což je odkaz na známou fotografii slavného avangardního fotografa Man Raye. (J.A.K.)
  • Mario Puzo scénář nedokončil, psaní se mu nedařilo, a tak byl povolán držitel Pulitzerovi ceny William Kennedy. Ten musel scénář asi dvacetkrát přepsat. [Zdroj: časopis Cinema 4/2015] (Terva)
  • Videokazety s filmem se začaly prodávat v dubnu 1985. Byly to první videokazety s ochranou proti kopírování. (Tonula)

Související novinky

Zemřel herec Mark Margolis

Zemřel herec Mark Margolis

04.08.2023

Ve věku třiaosmdesáti let zemřel ve čtvrtek v nemocnici Mount Sinai v New York City po krátké nemoci americký herec Mark Margolis, mnoha divákům známý především jako zlověstný don Hector Salamanca ze… (více)

Reklama

Reklama