Reklama

Reklama

Medvěd

Trailer

Obsahy(1)

Britská Columbie, 1885. Na velkou medvědici při vybírání medu z hnízda horských včel spadne velký kámen a zabije ji. Její mládě tak musí samo začít objevovat život. Když medvídě potká postřeleného medvědího samce, uzavřou po počáteční antipatii přátelství. Jenže lovci se nechtějí vzdát a sledují stopy už dvou medvědů. (oficiální text distributora)

Recenze (539)

maoc 

všechny recenze uživatele

Rozhodl jsem se dětem Medvěda pustit v rámci formování jejich osobnosti na horách o jarních prázdninách 2022. Já si film pamatoval z osmdesátek, mého dětství, jako "Medvědi" a dosud nezapomněl na některé scény z něj a emoce, které ve mně vyvolal. Smutek, okouzlení krásou, naděje, něha, víra v člověka, ...  Tentokrát se ovšem silný zážitek nedostavil. Spíš rozčarování. Mimo jiné i z toho, jak film přijali děti. Líbil se jim. Nebyl tak hrozný, jak čekaly. Samy by si pustily nějakého Spidermana nebo Piráty z Karibiku nebo tak něco. Medvěda jsem jim vnutil. A nepohnul jimi. Já u něj jako dítě brečel jak želva. Ani jedna z holek ani kluk puberťák se však nenechali vykolejit. Prostě to zkoukly, když to teda fotřík chce, ale žádné slzy, žádné viditelné pohnutí. Žádné wow, hustý, přísný apod. Jsou už tak navyklé, že na obrazovce se může objevit cokoliv, že jim prostě pár živých medvědů dělajících to, co po nich scénárista a režisér chtějí, jako nic až tak úžasného. Pokud si to vůbec uvědomují. To je výsledek CGI revoluce. Děsivé. A možná ještě děsivější je ta absence emocí. Vždyť děti už byly takto od filmařů, spisovatelů, dramatiků apod. podojeni tolikrát... Prostě okoraly. ************* K filmu samotnému tolik. S tím, co by se v přírodě opravdu odehrálo má společného málo. Je neskutečně antropocentrický. Do rádobydokumentárního hávu zahaluje bajku, pohádku. Má smysl mu to vyčítat? Tehdy snad ani ne. Ale v dnešním pohledu neobstává, protože přírodě nasazuje lidské parohy. Je to krásný film a i dnes má své poselství, ale zároveň ztratil v čase spoustu devíz, aniž by je měl čím nahradit. Jako dítě nekompromisních 5, jako dospělý 3. 4 beru jako kompromis a jako úctu ke krásné a mně dobře známé krajině Dolomit, k Pojarovi, k filmařům a k medvědím hereckým výkonům. A jako úlitbu své nostalgii. ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Nemám ráda filmy s dětmi nebo zvířaty ( nebo s dětmi A zvířaty), protože to je ať už úmyslný nebo neúmyslný zkrátka nátlak na diváka, zvlášť - a to je téměř pravidlo- když se jedněm nebo druhým ubližuje. Jenže tenhle film je tak strašně milý, že jsem se tomu úplně poddala a nechala se dobrovolně emocionálně ždímat od začátku do konce. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Skoro se mi nechce věřit, že nejde o dokument natočený skrytou kamerou, ale hraný film podle scenáře. "Herecké" výkony medvědů v něm jsou tak přesvědčivé, že by to lépe nesvedli ani vycepování míšové z ruské cirkusové školy. A podívaná je to vážně nádherná. Za zmínku stojí také, že méďovy animované sny jou z dílny českého klasika Břetislava Pojara. ()

Reklama

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Jak se dá natočit působivý film s minimálními honoráři pro výtečné herce! Všichni, kdo mají rádi přírodu si nesmí nechat tenhle film ujít. Je to dojemné, krásně a s láskou natočené, roztomilé, prostě príma. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Napínavý souboj dvou medvědů s jejich lovci, na kterém jsou nejvíc udivující medvědí herecké výkony (nehledě na počet medvědů a jejich trenérů). Inu, Francouzi vždycky uměli "zvířecí" dokumenty. Je člověk sám součástí přírody, anebo s ní nikdy nemůže koexistovat? A jaký je rozdíl mezi člověkem zabíjejícím medvěda a medvědem zabíjejícím třeba koně? Kdo to dělá pro přežití, kdo pro zábavu a kdo ze zlosti? Máme důvod litovat roztomilého medvíděte rozsápaného hladovou kočkovitou šelmou? Nebo je správné brát to jako přirozenou součást potravinového řetězce? Těžko hledat jasné odpovědi, nicméně podobně nadějný závěr jako má Medvěd přináší život jen velmi zřídka. 80% Zajímavé komentáře: berg.12, genetique, Decker, Jordan ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Hm moc pěkné, ale že by mě to nějak zaujalo, nebo že bych měl nedejbože potřebu si to pustit znova, to určitě ne... ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Neznášam filmy o zvieratkách. Okrem Čeľustí a Medveďa ;-). Bravúrne "herecké" výkony - pri mnohých scénach dodnes krútim hlavou, ako krotitelia docielili, aby Bart (neuveriteľne charizmatický medvedí sympaťák) a jeho chlpatí spoločníci urobili presne to, čo bolo treba. Okrem iného je Medveď jeden z dvoch filmov, pri ktorých plačem hneď na začiatku (druhým je vďaka vyvraždeniu McBainovej farmy Vtedy na Západe). ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Působivé. Oba medvědi předvádí nejlepší výkon a jednoznačně přejíždí jedinou konkurenci a to 6 medvědů od Cibulky. Annaud musel mít úžasnou trpělivost, kterou mu závidím a cit pro vytvoření citlivého díla. Tak jako tak jsou Medvědi výjimečným dílem nad kterým hodně lidí bude ronit slzy, ale mě se to nestalo, takže jednu maličkou hvězdičku uberu. ()

Anthony 

všechny recenze uživatele

Jestli jste při tomto filmu neuronili slzu, tak už nevím. Já měl dost hned na začátku, kdy méďovi umře maminka. Nejlepší scéna u vodopádu. ()

Rimsy 

všechny recenze uživatele

Nádherný příběh o pár medvědech, dvou lovcích, smečce špatně dopadnuvších psů a ošklivé šelmě:) Jakkoli absurdně to zní, tak se jedná o hluboce lidský příběh. Film je místy velmi dojemný, jindy zase veselý (holt hravé mládě, no:)), ale nikdy nesklouzl do patosu. Myslím, že by pro mě byl zážitek ještě lepší, kdyby ani lovci vůbec nemluvili. Ale to je jen detail. Skvělé dílo. 95%. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Medvěd je napůl filmem a napůl dokumentem, napůl improvizací a napůl předstíranou pravděpodobností. Je evidentní, že Annaud neměl dost záběrů, tudíž si přimyslel naprosto zhovadilou epizodickou story o dvou lovcích; takový žánrový políček. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

O dekádu před tím, než Lars von Trier valchoval diváky svou vrcholnou trilogií Zlatého srdce, ukazoval Annaud všem emocionálně devastační sílu filmového média. Jen nešel cestou gimmicku co největší čistoty a bezprostřednosti s ručními kamerami a minimem postprodukce, ale naopak pracoval s plným arzenálem dobově dostupných výrazových prostředků. Při tom díky premise příběhu o medvědech a ambici ji realizovat s minimem dialogů a v hlavních rolích s reálnými zvířaty, a tedy i s maximem prostoru ve vyprávění pro ně, není jeho film v principu o nic méně konceptuální než Trierovy okázale provokativní experimenty. Pro mnohé z mé generace byli právě "Medvědi" nezapomenutelným, až iniciačním zážitkem ve smyslu prvního setkání s precizním citovým vyděračstvím, které lze stejnou měrou nesnášet i obdivovat. Annaud mistrovsky balancuje sentimentalitu a syrovost, hyperrealitu a naturalismus. Současně v naplnění svého konceptu prokazuje, že film nepotřebuje (skoro) žádná slova, aby diváky protáhl celým spektrem emocí. Přičemž stejně jako později u Triera, už zde vidíme nelítostnou podstatu režisérského diktátu, když své postavy situuje do vyhrocených situací a nechá je v nich co nejdéle topit, aby diváky totálně vyždímal, ale při tom se nedostal za hranu kýženého účinku. I po letech, a to navíc dokonce jen v segmentech, stále stejně působivé a s poučeným pohledem ještě více úchvatné. Znovu se zase odvážím až za další řádku let, nejen proto, že "Medvědi" jsou jedním z filmů, které se opravdu nesmazatelně zapíší do paměti. ()

Reklama

Reklama