Režie:
Ridley ScottScénář:
William MonahanKamera:
John MathiesonHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Orlando Bloom, Eva Green, Liam Neeson, Jeremy Irons, Márton Csókás, Nikolaj Coster-Waldau, Jon Finch, Brendan Gleeson, Kevin McKidd, Edward Norton (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Prostý kovář Balian potká svého otce, kterého ani nezná, a ten mu nabídne, aby s ním jel do Jeruzaléma. Balian sice nejdřív nechce, ale pak zabije kněze, který odmítá dopřát klid duši jeho ženy, která spáchala sebevraždu. Rozhodne se tedy následovat svého otce do Jeruzaléma, aby smyl hříchy své i své ženy... Balianův otec umírá, ještě předtím ale pasuje svého syna na rytíře a žádá po něm, aby byl čestný. Balian má brzy příležitost vyzkoušet svou čest. Stávající král Jeruzaléma umírá a chce, aby mu dál vládl rozumný člověk. A takového vidí právě v Balianovi a nabízí mu ruku své sestry, ve které našel zalíbení. Jenže za cenu smrti jejího manžela, což nemůže čestný muž dopustit. Netrvá dlouho a neutuchající rozepře mezi muslimy a křesťany vyústí ve válku o Jeruzalém... (TV Prima)
(více)Videa (4)
Recenze (1 196)
10.10.2010: Žiadny zázrak sa nekoná. Scottovy to tentokrát nevyšlo na výbornú. Film žije z peknej výpravy a z nepríliž americkej schémy deja, no všetko to, čo robí film výnimočným - chýba. A to predovšetkým syntéza celku. Možno je pravdou, že je potreba vidieť directors cut. Potom sa uvidí, či to zázrak urobí... 3* Update 14.7.2018: Rozšírená verzia dáva tomuto filmu úplne iný rozmer. Pokladám ho za učebnicovú látku o ľuďskom charakteru. "Nie je muž mužom, ak nespraví svoje okolie lepším". ()
Film, který má v sobě ohromnou sílu myšlenek, který zřejmě nikdy nepřestanou být aktuální, protože nám všem chybí vnitřní pokora a o respektu k odlišnostem už ani nemluvím. Sdělnost filmu podporují nejen skvěle napsaný dialogy, ale i obraz. Stačí vnímat detaily, třeba když se Saladin nechce šlápnout na kříž. Velká škoda, že se tenhle vnímá jen jako další "historický" velkofilm, protože on má v sobě mnohem, mnohem víc než jen klasický příběh o odvaze a velkolepé souboje. S filmařského hlediska se jedná o tradiční vizuální lahůdku made in Scott, která je odvyprávěna právě s citem pro podstatu filmu, takže ve filmu se dost mluví a velké bitvy se dočkámě až cca v půlhodinovém závěru. Pokud jde o herecký výkony, tak tady mám jediný jméno u kterýho bych se rád zastavil, Orlando Bloom. Orlando prostě není herec, nemá v sobě charsima a už vůbec v něm nevidím chlapa, který by dokázal to, co dokázala jeho postava v tomhle filmu: Není mu co vyčíst ve smyslu nesnahy, Orlando se se snaží jak kráva, Ridley z něj ždíme maximum, ale chybí mě tam prostě chemie. Na druhou stranu je tu jeden paradox, když jsem o tom filmu přemýšlel a dával jsem dohromady jména, který by Orlandovu postavu nahradily v celým kontextu téhle postavy, přišel šok, nenašel jsem nikoho kdo by se na tu roli hodil víc. Film, považuju z jeho obsahové podstaty za jeden z nejpřínosnějších velkofilmů posledních desítek let. ()
Ridley bere křížovou výpravu beze strachu, ale přišel pozdě. V době, kdy se nahlas mluvilo o konci hrdinských eposů, se vydal cestou předurčenou k neúspěchu. Cestou politicky mířenou a skvěle propracovanou, ale bohužel velmi riskantní. Dech bere jak jeho režie, tak výstavní kamera a v neposlední řadě mrazivá Gregson-Williamsova hudba. A když meč statečně pozvedává i hluboce podceněný Orlando, jenom uznale kývám hlavou a jdu do Jeruzaléma za ním. ()
Producenti na čele s Ridleym Scottom by sa mali triasť, pretože Kingdom of Heaven je pre mainstreamového diváka iba o kúsok atraktívnejší počin než komerčný prepadák Alexander. Samotným dejom hýbu viacej vedľajšie postavy než tá hlavná. Tá sa dostane ku slovu až v závere. A ony vedľajšie nie sú dosť prepracované na to, aby film vyzdvihli z vôd dejepisnej rekonštrukcie historických udalostí. Táto rekonštrukcia je plná zaujímavých dialógových myšlienok, ktorým však chýba hlbší kontext s obrazom. Ten je sám o sebe krásny - obrázky majú atmosféru a poetiku v každej jednej lokácii a sú jednou z vecí, ktoré film robia o tú triedu lepším než bol Alexander. Čo sa dá povedať aj o prekvapivej politickej korektnosti a sentimentálne, t.j. pre masového diváka zrozumiteľne, podanom protivojnovom posolstve. Štyri hviezdy dávam tiež za soundtrack Harryho Gregsona-Williamsa, slušne zvládnutú záverečnú bitku na hradbách a Sibylline oči. Existuje na svete chlap, ktorý by jej odolal? ()
Ridley Scott mě velice překvapil. Od velkého očekávání jsem viděl vysokorozpočtový nudný a slabý film. Jen mě potěšil Liam Neeson a Jeremy Irons, kterým bohužel Ridley Scott nedal větší prostor. Během filmu jsem si k hlavní postavě, kterou hrál toporný Orlando Bloom nevytvořil žádný vztah a bylo mě jedno jak to s ním skončí. Nejen, že boje nemají žádnou dynamiku a jsou tam jen proto, že je to historický film o křižácích, absolutně bez nápadu, prostě jen tak, aby se neřeklo(možná nejslabší bitvy, které jsem kdy viděl), ale je zde i slabý scénář bez pořádné gradace, zapamatovatelných scén a člověk se u něj dost solidně nudí a to, že ho provází mnoho klišé, je věc druhá. Musím říct, že je to velice špatný film a možná i nejslabší a nejzbytečnější od Ridleyho Scotta, pro mě 1,5 hvězdičky... ()
Galerie (77)
Zajímavosti (75)
- Ve scéně, kdy se Guy de Lusignan (Marton Csokas) baví s Reynaldem (Brendan Gleeson) v žaláři, je řečeno, že má na Baliana (Orlando Bloom) poslat templáře, aby ho zavraždili. Avšak když Balian vrahy bojuje, jsou útočníci vybaveni jako němečtí rytíři, nikoliv templářští. (hororwatch)
- Vo filme je Jeruzalem obklopený veľkými rovinatými pláňami. V skutočnosti sa Jeruzalem nachádza na veľkom kopci a uprostred ho obklopujú kopce a hlboké údolia. Neexistujú tam žiadne rovné pláne. Z jeho východných múrov bol výhľad na Getsemanskú záhradu a Olivovú horu, na ktorú Saladin (vo filme Ghassan Massoud) zaútočil 20. septembra 1187. (Arsenal83)
- Edward Norton bol pôvodne zvažovaný pre rolu Guya (Marton Csokas), ale po prečítaní scenára tlačil na to, aby získal rolu kráľa Balduina IV. (Arsenal83)
Reklama