Režie:
Michael BayKamera:
Mauro FioreHudba:
Steve JablonskyHrají:
Ewan McGregor, Scarlett Johansson, Djimon Hounsou, Sean Bean, Steve Buscemi, Michael Clarke Duncan, Ethan Phillips, Brian Stepanek, Siobhan Flynn (více)VOD (1)
Obsahy(2)
V poslední době se stále více zajímáme o klony a už jen čekáme na jejich lidskou podobu. Na Zemi došlo k examinaci, přežilo jen pár stovek výjimečných lidí, vše bylo zničeno. Existuje jediné místo, které stále připomíná Zemi - Ostrov. Dostane se tam jen vylosovaný, ostatní musejí čekat na své štěstí dál. Ale co když to tak není? Co když k žádné examinaci nedošlo? Co když žádný Ostrov neexistuje? Takto začal přemýšlet Lincoln 6-Echo. Je v "Ráji" už 3 roky. Jeho život se mu zdá nenaplněný. Copak je jediným cílem života dostat se na Ostrov? Jeho kamarádku Jordan 2-Delta to však vůbec nezajímá, vždyť vyhrála v losování, jede na Ostrov! Jenže Lincoln své podezření potvrzuje a snaží se zachránit Jordan od jisté smrti. Nejsou lidé, jsou kloni a žádný Ostrov není. Země katastrofou zasažena nikdy nebyla. Utíkají tedy, a protože se nikdo nesmí dozvědět, kdo jsou zač, stíhá je jejich stvořitel všemi možnými prostředky. Na povrchu se pokusí kontaktovat "originál" Lincolna... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (1 313)
Je to skoro na pět hvězdiček, ale bohužel námět sám o sobě není zcela původní, resp. čerpá nápady z řady sci-fi knižních děl, ale i snad z některých filmů (malinko mi to asociovalo Gattacu, v něčem i Já, robot). Každopádně se ale tento snímek v rukou Michaela Baye nerozmělnil v cosi neoriginálního, nýbrž zůstal skvěle koukatelnou akční scifárnou s výbornými herci, klasickou bayovskou režií a minimem hluchých chvilek. Pokud se vám líbily dva mnou výše zmíněné sci-fi snímky, bude se vám líbit i tohle. ()
Pokud bych to měl brát vážně, bylo by to složitější, ale jako další fetišistický Bayův popcorn to funguje spolehlivě a není co vytknout, jsem opět na vrcholu blaha. Ale aby bylo o čem psát, berme to tedy vážně. Ten film je v podstatě jeden velký second hand. Motivy z kultovní polské SEXMISE se tu potkávají s motivy z MATRIXU, strhující automobilová honička je variací honičky v druhých MIZERECH (která je zase okopírovaná z Eastwoodova ZELENÁČE), bílý vizuál připomene Lucasovo THX a Sean Bean má za sebou už tolik padouchů, že jeho úloha v příběhu je každému jasná v momentě, kdy se zjeví na plátně. Problematika klonování a jeho zneužití mi osobně nepřijde nijak zvlášť palčivá, aby se o ní musely točit podobné hysterické eposy (vražda matky poté co porodí dítě, plynové komory) a žánr sci-fi nebyl tímto filmem posunut ani o píď. Trestuhodné bylo rovněž vyzrazení překvapivého (asi jak pro koho) zvratu v půli filmu už v trajleru, bez kterého by ale zase tvůrci nemohli strčit do trajleru všechny ty úžasné záběry z výše zmíněné honičky. Přesto všechno jde ale o tradičně nadstandartně zábavný a vymazlený Bayův kousek, který ani vzdor pro Baye typickému nastavovanému konci nenudí, právě naopak. Herci jsou výborní, velmi se mi líbil nápad dospělých postav s intelektem puberťáků, který mohl být ještě víc zdůrazněn. Ačkoliv je akce podobně jako u Bayova PEARL HARBORU soustředěna až do druhé poloviny filmu, je jí stále dost a je na dostatečně vysoké úrovni, aby bylo shlédnutí OSTROVA pro každého fanouška akčních filmů povinností. Když se ale tak na ten film dívám, vzdor jeho nepopiratelným popcornovým kvalitám se jeho komerčnímu propadu nijak zvlášť nedivím. Bay zkrátka není Spielberg (porovnávám teď slovutnost obou pánů) a Ewan McGregor a Scarlett Johansson nejsou Tom Cruise. A dokonce tu ani neútočí emzáci na zem, jen tu utíkají nějací blbí kloni. Jak si někdo mohl myslet, že se na to lidi pohrnou? ()
Ano, chci mít se Scarlett Johansson dítě, ale to nic nemění na tom, že Ostrov je jen Blade Runner pro abonenty časopisu Esquire a popíječe Pepsi zaslepené touhou se bavit. Holt, někdy je lepší inteligenci postrádat, než předstírat.. Říkejte tomu třeba předpojatost, ale vše, co u Baye nesnáším, jsem tady zase našel. Sebevědomá povrchnost, patos, laciný humor, triková nabubřelost, neschopnost poznat míru. Jen s ním zažiji ten pocit, že tak mnoho smyslových podnětů mi dá ve finále tak málo. Je zajímavé, že právě Ostrov má hlavní postavy příběhu tolik podobné podstatě jeho tvorby. Klient je divák, výrobcem produktu skvostný Michael a naklonovaným produktem je pak kasovní trhák, u kterého si publikum slastně mlaská a přitom po světě pobíhá "originál", ve všech svých nedokonalostech a upřímnosti možná mnohem přitažlivější. No nic, v tuto chvíli mám za sebou jeho kompletní filmografii a cítím se vskutku navýsost pobaven. S trojkou mizerných blbečků, nebo čtverkou chrabrých robotků by však té zábavy už asi bylo na mě přespříliš.. Abych jen Baye nehanil, jedno se mu musí nechat. Má dokonale zmáknuté akční scény z prostředí rychlostních komunikací a kdyby snad v Americe někoho napadlo jít ve stopách německých kolegů, byl by on tím jediným možným autorem pilotu k seriálu Chřestýš 12.. ()
Mám rada originálnu "bayovskú" zábavu zahŕňajúcu tie najbombastickejšie explózie a výbuchy od úvodných titulkov až po tie záverečné. Zanietení fanúšikovia Michaela Baya však museli byť prinajmenšom trocha sklamaní, pretože Bay si začal spytovať svedomie a uvedomil si, že k uspokojeniu radového diváka nestačí iba strhujúca forma opradená špičkovou akčnosťou. Je skvelé, že sa Bay odklonil od starých zaužívaných praktík a doprial mi čas na spoznanie ústredných hrdinov, aby som si ich mohla obľúbiť a následne im držať palce. Prvá polovica filmu ma nestrhla očakávanou akčnosťou, no žasla som nad obsahovou dôveryhodnosťou, čo sa na priemerné scenáristické pomery Michaela Baya naozaj cení. Logické chyby sa, samozrejme, našli, no druhá polovica filmu disponujúca návratom "starého dobrého Baya" ich dokonale prekrýva. Ostrov je neobvyklým režisérskym počinom, no milovníci "bayovskej" akcie si aj tak prídu na svoje, tentoraz obohatení neočakávanou obsahovou svižnosťou. ()
Jelikož jsem člověk, který si ve většině případů nečte před filmem obsahy, byla jsem začátkem opravdu mile překvapena. Pozvolné tempo, které nás zasvěcuje do děje filmu a vytváří indicie k pochopení, bylo tak skvěle sestaveno, že jsem váhavě skládala mozajku příběhu, který se pak potvrdil. Ten kdo četl obsah, nemohl být tak nadšený jako já! Ale jak je u Baye zvykem, bez akčních scén, by nemohl usnout, tak nastupuje na scénu dokonalá honička na dálnici.. Do téhle doby jsem byla vysoce spokojená.. Škoda jen nedotaženého konce, který mě neuspokojil.. Já nechci vidět jenom happy end, ale i zodpovězení mých zvýdavých otázek.. Jsem asi taky výjimečné Echo :o) ()
Galerie (128)
Zajímavosti (38)
- Dotykový počítač v kancelárii Merricka (Sean Bean) bol navrhnutý špeciálne pre film od poradcu z MIT, ktorý sa usiloval o uveriteľnú víziu futuristickej technológie. (Greenpeacak)
- Když Gandu 3 Echo (Brian Stepanek) poškodí výtah, říká, že je v zařízení už 7 let. Výherce v té scéně je Starkvader 2 Delta (Michael Clarke Duncan) a tvrdí, že byl v zařízení pouze půl roku. O něco později najdou nového člověka, který je generace Foxtrot. Později ale Lincolnovi (Ewan McGregor) technik vysvětluje, že když je generace Echo, znamená to, že je naživu 3 roky a generaci Delta jsou čtyři roky. Gandu by tedy měl být generace Alfa a výherce z výtahu by měl být generace G, nový nalezenec pak G či H. (johnnymay)
Reklama