Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Britský režisér Peter Yates (1929-2011) se prosadil zručně natočeným kriminálním snímkem Loupež (1967), inspirovaným proslulou Velkou vlakovou loupeží, jenž mu zajistil angažmá v Hollywoodu. Za velkou louží se prosadil příběhem svérázného detektiva Bullittův případ (1968) se slavnou automobilovou honičkou ve strmých sanfranciských ulicích. V jeho americké tvorbě však také nalezneme opomíjenou adaptaci kriminálního románu George V. Higginse Přátelé Eddieho Coylea (1973). Jejím titulním hrdinou je drobný zlodějíček, který se snaží uživit rodinu a vyhnout se vězení, jež mu hrozí za jeden starší delikt. Kvůli tomu se odhodlá prásknout policistovi Foleymu (Richard Jordan) bandu bankovních lupičů, jimž dodává kradené zbraně. Jeho snaha přežít však nemá v ponurém světě bostonského podsvětí sebemenší naději na úspěch... Realisticky natočený snímek se kromě působivě vykreslené atmosféry Bostonu a jeho okolí může pochlubit zejména pozoruhodnými hereckými kreacemi. Představitel drsných chlapíků z desítek filmů Robert Mitchum je přesvědčivý i v poněkud atypické roli "středostavovského" kriminálníka, kterého tíha okolností dostává do prakticky neřešitelné situace. V malé ale výrazné úloze slizkého barmana září známý představitel charakterních postav Peter Boyle (monstrum v Mladém Frankensteinovi). (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (25)

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Výtečná "small-time crook" kriminálka. Mozaika malých ryb v bostonském podsvětí. Ukecaná, pošmourná, reálná. Mitchum vynikajicí a pak je tu jedna boží vedlejší postava, překupník zbraní jménem Jackie Brown, nekouknout na imdb, vůbec by mě podobnost filmu s Tarantinovým flákem nenapadla. -- -Elmore Leonard called the novel upon which the movie is based the best crime novel ever written and that made him a better writer. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

SPOILERY Nevidím v tom tolik oceňovanou syrovost a realističnost Bostonu, ale vidím v tom poněkud jalovou historku o dvou práskačích, z nichž nakonec jeden zabije druhého, aby měl klid na své maličké "podnikání". Robert Mitchum je zde jen do počtu, akce zde není v podstatě žádná, napětí je nulové - o postavu v Mitchumově podání nemám jako divák ani strach, ani mu nějak moc nefandím, je mi ukradená. Je to i tím, že režisér nepracuje s divákem a neřekne mu o postavě nic dopředu. Dvě bankovní loupeže jsou zde rovněž na okrasu a celá ta myšlenka, že každý - policajti i zločinci - si jedou svoje bez ohledu na druhé, aniž by měli šanci policajti ty holuby zlikvidovat, protože se furt objevují nová holubí vejce, celá ta myšlenka je podle mě docela omšelá. Vlastně jediné, co mne poněkud probudilo z letargie, byl dobový zápas NHL. ()

Reklama

Angelopul 

všechny recenze uživatele

BULLITTŮV PŔÍPAD, známější snímek režiséra Petera Yatese je fajn film, ale človék si z něj po delší době vybaví jen tu slavnou automobilovou honičku. Příběh za moc nestál. Tímto zásadním nedostatkem naštěstí netrpí tato o pět let mladší žánrová lahůdka od stejného režiséra. A tak se zde velmi stylové podání nachází v symbióze se skvěle napsanou zápletkou s perfektně vykreslenými postavami a vytříbenými dialogy. Zásluhu na tom bude mít asi zmiňovaná kvalitní literární předloha. Po shlédnutí je Vám pak jasné, že se zde Tarantino, Ritchie a spol. více než inspirovali. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Zaujimavy a miestami aj dost fascinujuci pohlad do sveta malach bostonskych zlodejov, ktori ziju zo dna na den, bojuju medzi sebou. Peter Yates /Bullitt 1968, Robbery 1967/ sa teda vyznal do filmarciny, atmosferu mesta vystihol dokonale. Tempo je vyborne, ale chyba vyraznejsia akcia alebo aspon nahanacka. Hlavnou hviezdou bol pre mna Robert Mitchum /Lovcova Noc, El Dorado, Big Steal/, k tomu este vyborne dialogy. Ako som spominal, film ponuka hlavne super herecke vykony, atmosferu mesta a slusnu reziu . 70 % ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Criterion blu-ray projekce. Tarantinův inspirační zdroj. Neskutečně strohá, emocionálně chladná podívaná. Yates vždycky dělal takovéhle filmy, i ten slavný Bullitt byl vlastně takový, ale tam skrze McQueena aspoň nějaké emoce protlačil a měl několik nezapomenutelných scén. Tady jsou dvě loupeže banky, z nichž jedna trvá asi minutu, druhá na začátku filmu je mrazivě chladná, provedena se stoickým klidem, opravdu povedená, ale tím pozitiva končí. Všechno zde probíhá s takovým klidným ksichtem, i ti herci deklamují staticky, Mitchum je tu vysloveně jenom do počtu, jeho hra „na obě strany“ je vám vlastně celkem šumafuk, stejně jako strasti mladého překupníka zbraní. 100 minut stopáže se rozplyne jak pára nad hrncem, bez zapojení diváka do děje a to je vzhledem ke kultovnímu statutu, jako ten film má v zámoří, docela zklamání. ()

Galerie (22)

Reklama

Reklama