Režie:
Fernando MeirellesScénář:
Jeffrey CaineKamera:
César CharloneHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Ralph Fiennes, Rachel Weisz, Hubert Koundé, Danny Huston, Gerard McSorley, Pete Postlethwaite, Bill Nighy, Donald Sumpter, Nick Reding, Juliet Aubrey (více)Obsahy(1)
V odlehlé části Severní Keni je nalezena brutálně zavražděná aktivistka Tessa Quayle. Její manžel Justin, člen Britského vysokého komisařství v Nairobi, se rozhodne vyšetřit smrt manželky na vlastní pěst. Důkazy ukazují na zločin z vášně. Proto se Quayle pronásledovaný výčitkami a pověstmi o nevěrách své zesnulé ženy vydává po stopách její minulosti. Bude muset riskovat vlastní život a projít tři kontinenty, aby odkryl pravdu. Díky přístupu k diplomatickým tajemstvím začne postupně odhalovat spiknutí, které je mnohem rozsáhlejší, než by si kdy dokázal představit... Nepohodlný byl natočen podle románu bývalého příslušníka britské zpravodajské služby, nyní světoznámého autora špionážních bestsellerů, Johna le Carrého. Režisérem thrilleru je Fernando Meirelles, který má na svém kontě nominaci na Oscara (za režii filmu Město bohů). Hlavní role ztvárnili Ralph Fiennes (nominovaný na Oscara za Anglického pacienta a Schindlerův seznam) a stále oblíbenější herečka Rachel Weisz. (oficiální text distributora)
(více)Videa (4)
Recenze (431)
Příběh konspirace a korupce, který se rozvíjí na pozadí milostné linky… divákovi je brzy jasné, že ve skutečnosti nejde o film o tom, jak se muž vydává po stopách své mrtvé manželky, aby odhalil její nevěru. Tajemná minulost odkrývá mnohem víc a vše je mnohem komplikovanější. Jde o téměř detektivní příběh a film si diváka vede… nicméně, paradoxně je zřejmé, že scénář není napsaný tak, aby udržel diváka v obraze. V tom vidím achillovu patu filmu, jelikož pro příběh zásadní informace nebo důležité spojitosti jsou ve filmu často zmíněny pouze jedinkrát, navíc mnohdy v rychlém sledu konverzace, nebo jen tak mezi řečí. Divákovi tak velmi snadno něco unikne. Nemluvě o tom, že orientaci v příběhu nepomáhá ani to, že vyprávění není chronologické (častá promíchanost pořadí scén). Z těchto důvodů je film velmi náročný na sledování a vyžaduje velké soustředění, jinak se může stát, že se ztratíte. Osobně jsem byla obzvlášť zpočátku docela zmatená, avšak ani později film divákovi nic neulehčuje a není příležitost polevit v soustředění. Vcelku šlo o kvalitní film se dvěma výbornými herci v čele, avšak osobně si mě tento film nezískal - téma dobré, jen to zpracování zkrátka nebylo mým šálkem kávy. Určitě bych dokázala vyjmenovat pár filmů o korupci a komplotu, které jsou za mě lepší. ~(3,3★)~ ()
Nedostatečné emoce. Nepohodlný jednoduše není tak úplně od srdce a to bohužel v takto laděném filmu nelze. Za co dostala Rachel Weisz Oscara je mi asi stejně velká záhada, jako podobná eskapáda v roce 1997, kdy si odnesla sošku doslova za nic Kim Basinger (že by nová móda?). Ruční kamera není zase tak promakaná a pod několika přefiltrovanými záběry se skrývá relativně často lehké tápání a hledání toho správného stylu. Obžaloba farmaceutických společností je teď nehorázně in, tudíž se to tvůrcům hodilo výtečně do krámu. Ano, téma je jednoduše a úderně zpracované, několik scén je působivých, nekompromisně spletitá chronologie příběhu překvapivě nevadí, ale to pravé srdce tam není. A to je dost velký důvod k průměrnému hodnocení. ()
Pekelne vážna a pekelne dobrá dráma, po ktorej by som sa nečudoval, keby v súčasnosti proklamovaná hrozba pandémie z vtáčej chrípky bola iba falošnou mediálnou bombou, vedúcou k nabaleniu sa farmaceutických spoločností z peňazí kupcov preventívnych vakcín. Film je súčasne kritikou skomercionalizovanosti našej spoločnosti i smutným príbehom lásky dvoch dobrých ľudí, ktorí sa jej postavili. Obe roviny splývajú v dlhú a spočiatku pomerne chladnú drámu, ktorej však postupne vprúdi krv do žíl a vyústi v krásny záver. Skvelá greengrassovsky "roztrasená" kamera, navyše s účelovo efektnými filtrami (chladno ponurý Londýn / preslnená červeno-žltá Afrika). Bravúrne herecké výkony Rachel Weisz a Ralpha Fiennesa. Film, ktorý nepotrebuje dojímať k slzám, aby bol krásny. ()
Kvality snímku nepopieram, najmä po hereckej stránke, no žiaľ tento námet (politicko-sociálny thriller o fuj fuj farmaceutickej korporácii) nie je práve moja šálka kávy - pre mňa nezaujímavé. Na druhú stranu bol tu krásne ukázaný ten priepastný rozdiel medzi životmi ľudí, na jednej strane bohatstvo a moc a na strane druhej len nafúknuté bruchá a slum. Bohužiaľ to najdesivejšie na tom je to, že tým bohatým už nestačí len majetok, ale berú rovno všetko, aj život toho druhého. Hnus. Priemer. 60/100 ()
Super farma firmy v akcii. Pfizer obzvlášť. Pokusy v Afrike na ľuďoch, biznis s liekmi, sranie na ľudí, hlavne nech sa točia prachy. Známe to už je desaťročia, takéto filmy pribúdajú, no stačí vystrašiť pandémiou a nikto s Pfizerom nemá problém. Dokonca ani herci, ktorí po účasti na tomto projekte firmu a celkový farma biznis ostro kritizovali. Ešte aj oscarové nominácie to malo. Všemocným korporáciám na ľuďoch nezáleží a zlodeji v bielych rukavičkách sú ti najhorší. Keby len zlodeji, ale vlastne aj vrahovia. Stačí so zobrať firmu Bayer, ktorá vyrába pesticídy a aj lieky na rakovinu. Teda najprv otrávia ľudí a potom ich liečia, ale radšej celkom nevyliečia, lebo by sa biznis zastavil. Tento film mal otvoriť oči mnohým. Ale aj po skoro 20 rokoch ostáva v podstate v zabudnutí. ()
Galerie (51)
Photo © Focus Features
Zajímavosti (22)
- Ze 4 nominací na Oscara vyšla nakonec vítězně jen Rachel Weisz v kategorii Herečka ve vedlejší roli a rovnež jen jí se dařilo na Zlatých globech. (imro)
- Snímek je prvním anglicky mluveným filmem režiséra Fernanda Meirellese. (Olík)
- Kate Winslet bola zvažovaná do hlavnej ženskej úlohy ešte predtým, ako bola obsadená Weisz. (Arsenal83)
Reklama