Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zasněženým vysokohorským údolím projíždí skříňový automobil označený nápisem Spoje. Posádku vozu tvoří řidič a ozbrojený zaměstnanec poštovní ostrahy. Do blízkého JZD vezou zaměstnancům tři čtvrtě milionu korun. Náhle se před řidičem objeví osobní vůz. Před jeho koly bezvládně leží ženská postava. Řidič vystoupí z vozu. V tom okamžiku jej skrytý útočník uhodí obuškem do hlavy. Vzápětí z opačné strany zazní výstřel, který otvírá dramaticky vypjatý příběh, jehož další děj se odehrává ve vlaku jedoucím silvestrovskou nocí. Mezi cestujícími je totiž trojice pachatelů s lupem a za každou cenu hodlá dojet do cíle. Dokáže se průvodčí Emil ubránit násilí i finanční nabídce, které na něj číhají? Hlavní roli televizního filmu režiséra Jiřího Svobody vytvořil Lukáš Vaculík. (Česká televize)

(více)

Recenze (69)

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Zajímavé prostředí a téma kriminálky o jednom přepadeném autu a lůžkovém vlaku, dovedu si představit, že kdyby se za kameru a psací stroj postavili lidé, kteří budou schopnější než kostka pomerančového želé, nemuselo by to dopadnout tak blbě. Ono je to totiž napsané tak hrozně, že každá věta zní jako kdyby byla stvořená pomocí náhodného generátoru nesouvisejících slov (ano, i samotný generátor je náhodný!) a řemeslně to nepůsobí tak blbě jen díky tomu, že vzhledem k prostředí vlaku bylo prostředí poněkud stísněné a vyžadovalo trochu jiné úhly snímání. Chci remake z CK mocnářství od Jirky Stracha, Howgh. ()

fabecc1222 

všechny recenze uživatele

Jako fanda železnice jsem pochopitelně zbystřil, když se ve vysílání objevil film s takovýmto názvem. Celý koncept je pochopitelně až příliš okatě okopírovaný od Agathy Christie, ale co už, přecijen rychlík Košice - Praha je něco jiného, než Orient Express :) Hlavně první polovina filmu šlape poměrně dost na pohodu. Představují se jednotlivé bizardní charaktery (opět vykrádačka OE, kdy všichni se chovaj tak podezřele, že všichni mohou být pachatelé), a taky atmosféra 80. let. Nejsem pamětník, ale dnešní průvodčí se teda chovají dost jinak, a v mnoha situacích si je teda nedokážu vůbec představit :D. Druhá polovina to háže trochu dolu, zvlášť, když šikovnému divákovi je výsledná pointa, kdo je oním třetím pachatelem, jasná tak 3/4 filmu. Od té doby, kdy jsou pachatelé odhaleni, jde už jen o to, kdo zatáhne za záchranou brzdu, a samotné chycení je taky dost odbyté... To se jako ani nepokoušeli utéct???? ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Málokdy tenhle televizní film dávají, ale přijde mi velmi dobře napsaný i natočený. Sevřenost času a děje i místa, kde mají různí lidé různé důvody, proč neříkat průvodčímu pravdu - a on sám má také máslo na hlavě. Samozřejmě každého napadne, že lupiči, kteří v úvodu filmu přepadli poštovní vůz, jsou ve vlaku taky. Spousta drobných peripetií jen ústrojně doplňuje hlavní zápletku, a dá se říci, že jde o jeden z mála kriminálních příběhů, jenž by měl při větším rozpočtu světové parametry. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Na téhle detektivce vlastně není dobře vůbec nic, trapná zápletka, ještě trapnější odhalení pachatelů, neskutečně špatně hrající Vaculík, katastrofální zvuk a nesmírně diletantská režie. A nad to ještě tradičně příšerně se tlemící a nezadržitelně přehrávající Přeučil. Je to krátké a má to slušnou hudbu, jiné klady mne nenapadají. ()

magu 

všechny recenze uživatele

Rád by som dal viac, ale nedá sa. Okrem kameramana, ktorý si v úzkom priestore vlaku poradil celkom dobre, stáli ostatné výkony dosť mimo. Herci nehrali ani len svoj štandard, scénarista sa tiež veľmi nepretrhol a režisér to už proste nedokázal dať dohromady. Zopár chybyčiek bolo aj príbehu (dvakrát to isté miesto na trati, zapaľovač, ktorý nemal a potom mal...) a dlhšiu stopáž by som asi neuniesol. Ani moje obľúbené vlaky to nedokázali zachrániť. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (4)

  • Může se jevit jako chyba ve filmu, že na začátku a na konci je v čele vlaku elektrická lokomotiva současné řady 151.019-7, zatímco v průběhu filmu jede motorová lokomotiva souč. řady 754. Vzhledem k počasí mohlo jít v provozu o namrznutí trakčního vedení, kde nemůže být pochopitelně v čele vlaku elektrická lokomotiva, neboť by nemohla odebírat proud. (alanwilder)
  • V nočních záběrech z trati je možné si všimnout, že vlak vede dieselová lokomotiva "zamračená" řady T478. V posledním záběru ale v čele vlaku stojí lokomotiva elektrická, konkrétně "banán" E 499.2015, přičemž vlak mezitím nikde nezastavoval. (Stejšn)
  • Pistole, kterou má pod polštářem zraněná cestující, je Luger P.08. Tato pistole se vyráběla v letech 1900–1942. (PaulxH)

Reklama

Reklama